Ciklidbladet 3/2009 har skickats till tryck.
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
-
Låter bra med 3 an . Men sedan ett annat problem Wilhem o jag lovade våra utländska gäster på cikidstämman ett ex av det kommade nummret med referat från stämman. Både jag o wille fixade adresser dit de skulle skickas i maj som vi lovat. Fortfarande har de inte fått några trots påstötningar. Nu har iallafall jag slut på ursäkter.
Det är ju relationer som är värda o vårdas plus reklam för Ncs.
Skall det vara så svårt o få iväg dessa ???Kommentar
-
Låter bra med 3 an . Men sedan ett annat problem Wilhem o jag lovade våra utländska gäster på cikidstämman ett ex av det kommade nummret med referat från stämman. Både jag o wille fixade adresser dit de skulle skickas i maj som vi lovat. Fortfarande har de inte fått några trots påstötningar. Nu har iallafall jag slut på ursäkter.
Det är ju relationer som är värda o vårdas plus reklam för Ncs.
Skall det vara så svårt o få iväg dessa ???
Dessa är lagda på lådan enligt tidigare konversation med Wilhelm, dock så missade jag det i somras när jag var på semester...Har dom inte kommit fram så får vi väl eftersöka dom med lite olika postverk runt om i världen, dom kan ju iaf inte varit under frankerade för billigt att skicka lösnummer utomlands är det inte....Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
Tony Voughan har iallfall frågat efter den flera gånger, senast igår och därav mitt inlägg. Men skicka ner några ex till mig så skall jag fixa det.
Och då blir det bara porto till varbergKommentar
-
För allas info så kan jag ju förtydliga hur det fungerar när det görs utskick:
1. jag får meddelande om att tidningarna väntas komma till lagret en viss dag.
2. jag försöker i så sen stund som möjligt ta fram etiketterna för att så många som möjligt av sena betalare skall få tidningen. Jag tar fram listor med svenska medlemmar, hedersmedlemmar, europeiska medlemmar, övriga världen (eftersom dessa skall redovisas separat eur/övr världen), pliktexemplar med fri frakt. Om det är som det är nu att vi skickar ut CB 3, så behöver jag också meddela lagret om hur många det är som skall ha cb 1 och cb2 så att Christer kan förbereda detta genom att hämta dessa extra nummer på "sitt lager" då dom inte förvaras i butiken dit lastbilen med det nya numret kommer.
3. Efter att jag skrivit ut etiketterna ( den här gången lite över 1000 stycken) så märker jag upp dom så att det skall bli enkelt att se vilken etikett som skall på vilken tidning osv, sen fyller jag i två olika fraktsedlar som skall skickas med sändningen.
4. Ringer till posten för att beställa postbackar så att dom finns på plats när tidningen och etiketterna når lagret.
5. Christer och Gabbi med flera lägger x antal timmar på att adressera tidningarna och meddelar sedan mig när det är klart.
6. Jag bokar frakt med posten igen för avhämtning för vidare utskick till medlemmarna.
När vi skickar ut på det här sättet så är portot så billigt som det går att få det men när vi skickar lösnummer av tidningen så kostar ett nummer till ex tyskland 60 kronor att skicka + kuvert. Att skicka 4 lösnummer kostar således 240 kronor, så det blir inte många kronor kvar till trycket av CB och övriga kostnader som skall betalas av medlemsavgiften. Det är också därför som de allra flesta medlemmar får vänta tills nästa CB utkommer innan man får sina gamla exemplar (något som det finns dålig förståelse för ibland tyvärr..)
Det är dock skönt att det blir ändring på detta framöver. Det ligger ett förslag som kan komma att klubbas igenom på det extra årsmöte som hålls i göteborg kommande månad. Detta förslag innebär att man som medlem får de 4 kommande numren från det att man blir medlem vilket underlättar utskicket. Det blir också enklare att planera hur många tidningar som trycks från gång till gång. En nyhet blir också att man blir medlem tills vidare och får en påminnelse ett par månader innan det är dags att betala.
Så..om posten nu gör sitt jobb som dom brukar i de allra flesta fall så kommer tidningen att landa hos medlemmarna i början av nästa vecka.Trappat ner till 6 akvarier och just nu mestadels Malawi med inslag av apisto, räkor och några Tanganyika.
Ordförande GCGKommentar
-
// drd
Nu med ännu fler malar.......L046 igen
Min diskus o mal Zoon = http://www.zoonen.com/minzoon.asp?oid=183541
Bildarkiv på zpet= http://www.zoopet.com/medlemsbilder/...=30457&cat=500Kommentar
-
Posten hämtade inte tidningarna idag så eran väntan blir ytterliggare lite längre.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Tidningarna hämtades av Posten nu i morse
medlemmarna får dom antagligen i mitten av nästa veckajag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Då var den i min brevlåda!Kommentar
-
Första gången på länge som CB kom som en överraskning i brevlådan, och
betydligt roligare att bläddra igenom än det nya elavtalet som kom samtidigt!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
På sidan 12 står det att detta ex av tidningen även utges on-line! Men var?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar