Ommöblering i 720 frigolit bakgrund.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • FrePGun
    Användare
    • March 2009
    • 2410

    #16
    Ursprungligen postat av Wilhelm
    Jättefint, Josephine o Fredrik! Men i med lite växter!
    Jo jag väntar på att svärdsplantan till höger skall börja ta sig också, har två växter med röda blad i två grupperi mitten, dom verkar inte vilja ta sig alls så funderar på att köpa någon större anubias att ha där. svärdsplantan till vänster har snart vuxit från ca 20 cm nästan upp till ytan sen jag började med PMDD!


    Har du/ni några förslag?

    Kommentar

    • Appleone
      Användare
      • July 2009
      • 25

      #17
      Ursprungligen postat av JosephineFredrik
      Jo jag väntar på att svärdsplantan till höger skall börja ta sig också, har två växter med röda blad i två grupperi mitten, dom verkar inte vilja ta sig alls så funderar på att köpa någon större anubias att ha där. svärdsplantan till vänster har snart vuxit från ca 20 cm nästan upp till ytan sen jag började med PMDD!


      Har du/ni några förslag?

      Riktigt fin bakgrund!

      Kommentar

      • FrePGun
        Användare
        • March 2009
        • 2410

        #18
        Ursprungligen postat av Appleone
        Riktigt fin bakgrund!
        Tack, jo de börjar te sig nu när det kommit lite alger på den också!

        Kommentar

        • FrePGun
          Användare
          • March 2009
          • 2410

          #19
          Liten update igen.

          Lite bilder på det nya invånarna, blev varken blåciklid eller hantelciklid

          Det blev scalarer, trots mina lov ord från början om att jag inte ville ha det.

          4 st P.scalare altum blue honey 4-5 cm

          Fick följa med hem efter en tur till Nol.

          Fixat och donat med lite av varje, möblerat om lite igen, satt i en jätte anubias, och lagt i filter "klossar" istället för en hel filtermadrass bit som jag hade tryckt ner i vänstra filterfacket innan, det funkade inte för den kloggade igen i botten.

          Känns bra att ha något mer att kika på karet nu iaf.

          Kommentar

          • StefanL
            Användare
            • August 2002
            • 10784

            #20
            Snyggt! Det passar verkligen med jordätarna och scalarerna. Roligt...

            Kommentar

            • Wilhelm
              Användare
              • April 2002
              • 9122

              #21
              Ursprungligen postat av JosephineFredrik
              Det blev scalarer, trots mina lov ord från början om att jag inte ville ha det.

              4 st P.scalare altum blue honey 4-5 cm
              Tjeckisk produktutveckling?
              mvh Wilhelm

              "Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"


              www.linkopings-akvarieforening.net/
              Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
              www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

              Kommentar

              • FrePGun
                Användare
                • March 2009
                • 2410

                #22
                Ursprungligen postat av Wilhelm
                Tjeckisk produktutveckling?
                Haha ja kanske det!

                Kommentar

                • FrePGun
                  Användare
                  • March 2009
                  • 2410

                  #23
                  Nu har vi varit i farten igen, tagit ut två rötter som tog för mycket plats, vatten nivån sjönk ca 2 cm direkt hehe.

                  Även satt i lite Vallisneria (Tusen tack till Wilhelm).

                  Fiskarna växer i lagom takt och allt rullar på med akvariet annars, inte sett några tecken på lek ännu tyvärr men fiskarna är ju inte vuxna ännu så det kommer nog i sinom tid det med.

                  Var inga alger bakom de stora rötterna därför är det lite ljusa fläckar på bakgrunden.

                  Kommentar

                  • FrePGun
                    Användare
                    • March 2009
                    • 2410

                    #24
                    Nu har man vart på ett igen!

                    Då jag planterade lite mer grönt i karet, så blev de ännu mindre bottenyte för jordätarna.

                    Med viljan att behålla de gröna så fick jag bort rötterna från botten genom att kila in dom i sprickorna som jag gjorde i bakgrunden, nu ser man ju inte framifrån att dom sticker ut men de gav ett rätt häftigt intryck, inte riktigt rätt form på rötterna för de då de inte var tänkt när jag handlade dom. men blev nöjd ändå, framför allt så verkar faktiskt jordätarna trivas MYCKET bättre nu när dom har mer fri bottenyta så jag antar att de var till en fördel, för större skall ju fisken bli ock... (bifogar även två bilden på matstunden idag)

                    Kommentar

                    • Pabbe
                      NCS Medlem
                      • September 2006
                      • 1805

                      #25
                      Du börjar verkligen få till det som en schysst "flodbank" eller liknande. Inte för att din hemmagjorda bakgrund är ful, men det ser mycket bra ut nu när växter o rötter klättrar o döljer den bitvis.

                      Kommentar

                      • FrePGun
                        Användare
                        • March 2009
                        • 2410

                        #26
                        Ursprungligen postat av Pabbe
                        Du börjar verkligen få till det som en schysst "flodbank" eller liknande. Inte för att din hemmagjorda bakgrund är ful, men det ser mycket bra ut nu när växter o rötter klättrar o döljer den bitvis.
                        Tack! Blir mer o mer nöjd hela tiden...

                        Är dock helt inne p¨å att testa en ny metod nu där man bygger hela bakgrunden i filtermaterial, de går att få till ett väldigt "jordväggs" liknande utseende som är så satans snyggt, går till och med i tankarna på att tömma ut hela karet och ta ut bakgrunden jag har nu då den ändå har sina fel och brister och se all tid jag lagt som..."jag lärde mig iaf något".

                        Eller så säljer jag karet som de är för en rimlig penning och börjar om på nytt, men då måste jag ju förvara firrarna någonstans...

                        Kommentar

                        • KuRtaN
                          Användare
                          • February 2008
                          • 778

                          #27
                          Bara att skaffa fler kar Har precis börjat rita på hur jag skall bygga på höjden i mitt akvarierum, lutar åt att köra 2st 720L uppepå varandra. 3x112L på höjd och 2x125L & 2x250L på höjd Sen är det knööööööökfullt
                          Over and out // Mathias

                          Jordätare - Eartheater - Dustsmasker

                          Kommentar

                          • FrePGun
                            Användare
                            • March 2009
                            • 2410

                            #28
                            Ursprungligen postat av KuRtaN
                            Bara att skaffa fler kar Har precis börjat rita på hur jag skall bygga på höjden i mitt akvarierum, lutar åt att köra 2st 720L uppepå varandra. 3x112L på höjd och 2x125L & 2x250L på höjd Sen är det knööööööökfullt
                            Tro mig hade GÄRNA haft en hel drös med kar, men har tyvärr inte tiden för det, min andra stora (till och med större) passion i livet och även mitt jobb tar mig i snitt 60 timmar i veckan så de är tillräckligt med jobb som de är.

                            Kommentar

                            • Cryfish
                              Användare
                              • June 2008
                              • 18

                              #29
                              Är dock helt inne p¨å att testa en ny metod nu där man bygger hela bakgrunden i filtermaterial, de går att få till ett väldigt "jordväggs" liknande utseende som är så satans snyggt,


                              Intressant, har du några länkar till sådana byggen?

                              Kommentar

                              • polle
                                Användare
                                • May 2008
                                • 197

                                #30

                                Vad är det för gula grejer fiskarna äter?
                                Har haft akvarium i tjugo år och samlat ett halvt års erfarenheter. Snart ska jag lägga till ett halvår.

                                Kommentar

                                Arbetssätt...