Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • jhes
    Användare
    • September 2010
    • 229

Jag har liknande uppsättning Pettriar o skulle inte rekomendera att stoppa i redsen i samma balja!
    Mina 3 röda på ca.15-18 cm blir stressade av dom andra (WF Texas red 4+10 Machro Nsumbu F1 19st ca. 10-20cm och 10st Moshi F0 ca 12-15cm)

Ursprungligen postat av maltandis
    Jag gillar dom oxå, har ju 2+7. Jag har i samma kar 15 Petrochromis sp kazumbe och 14 Petrochromis sp texas red Ubwari och har planer på att slänga i mina 8 red bulu yngel. Tror att jag i höst måste gallra lite, de växer ju så det knakar.

Kommentar

• maltandis
      Användare
      • October 2003
      • 1567

Hm de blir stressade nu oxå av en Golden kalambokille som jagar allt just nu, men jag har en ventralis som blev väldigt färgglad ikväll och skrämde bort kalambon från hans lekhörna. De får nog gå kvar en stund till, men när jag bytte vatten under fotbollen så jagades det hela tiden. Tror att de får vänta några cm till innan de ska få hälsa på moshin och de andra. Tack för tipset

/Jocke
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• maltandis
        Användare
        • October 2003
        • 1567

Moshi yngel

Petrochromis sp moshi 14 dagar efter det att honan tagit upp de små äggen. Tog ut dom på dag 14.
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• maltandis
          Användare
          • October 2003
          • 1567

Alla 10 låter hälsa att rör inte vår sten, för då smäller det i gälarna.

Kommentar

• Magnus m
            Användare
            • December 2008
            • 303

Alla 10 låter hälsa att rör inte vår sten, för då smäller det i gälarna.
            Grattis till ynglen kul att du får fler av en av de gulare stammarna i landet dvs Moshi från bulu point
            Petrochromis biten!

Kommentar

• deelay
              Användare
              • September 2002
              • 5394

Ursprungligen postat av Magnus m
              Grattis till ynglen kul att du får fler av en av de gulare stammarna i landet dvs Moshi från bulu point
              Hade du inte hela gänget från början? Jag kan inte förstå att du sålde dom.
              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• maltandis
                Användare
                • October 2003
                • 1567

Tack än en gång för att jag fick förtroendet att att hand om dina moshi, det är nog den enda fisk jag varit lite fäst vid. Gillar deras gula färg och uppkäftiga beteende

/J

Kommentar

• Magnus m
                  Användare
                  • December 2008
                  • 303

Ursprungligen postat av deelay
                  Hade du inte hela gänget från början? Jag kan inte förstå att du sålde dom.
                  Helt klart ett misstag men ville ju ha ett artkar med giants därför blev det så men glad dom kom till ett bra hem och dom trivs och den nya ägaren är ju en bra kille så allt har ju blivit till det bästa
                  Petrochromis biten!

Kommentar

• Magnus m
                    Användare
                    • December 2008
                    • 303

Tack än en gång för att jag fick förtroendet att att hand om dina moshi, det är nog den enda fisk jag varit lite fäst vid. Gillar deras gula färg och uppkäftiga beteende

/J
                    Kul att höra Jocke och somsagt det märks ju att dom trivs och träffade jösse och han var glad för sina så nu är snart framtiden tryggad för denna stam
                    Petrochromis biten!

Kommentar

• maltandis
                      Användare
                      • October 2003
                      • 1567

Har ju glömt bort att du berättade för mig att de vilda inte var från Ikola utan Bulu Mabilibili.
                      Det måste vara åldern, även Rene har sagt att:
                      Hej jocke .godt du har fået rettet fangsstedet ,for de er nemlig knaldgule dem du har. magnus hentede dem hos mig i tidernes morgen :-)

Det förklarar kanske varför det var så lätt för mig att plocka ut de odlade från Ikola och sälja dom vidare

Kommentar

• Banderad
                        Användare
                        • February 2006
                        • 3479

Nu bor det Petrissar även i Blekinge

/Jocke

Kommentar

• chas
                          Användare
                          • August 2009
                          • 304

Ursprungligen postat av Banderad
                          Nu bor det Petrissar även i Blekinge

/Jocke
                          Bilder!
                          http://naistick.wix.com/photo

Kommentar

• Banderad
                            Användare
                            • February 2006
                            • 3479

Ursprungligen postat av chas
                            Bilder!
                            Hehe, de är bara 3-4cm. Men jag ska låna svärfars kamera i veckan, så det blir bilder på de små liven...

/Jocke

Kommentar

• chas
                              Användare
                              • August 2009
                              • 304

Ursprungligen postat av Banderad
                              Hehe, de är bara 3-4cm. Men jag ska låna svärfars kamera i veckan, så det blir bilder på de små liven...

/Jocke
                              Vad är det för några?
                              http://naistick.wix.com/photo

Kommentar

• maltandis
                                Användare
                                • October 2003
                                • 1567

Jag gissar på sp Kazumbe

Kommentar

Arbetssätt...