Riktigt snyggt Magnus tror dina petrochromisar är större än vad mina är men bara 30cm.
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
En liten fundering om en firre som jag tidigare har varit sugen på. Jag har genom åren haft mycket fisk men aldrig någon Petrochromis. Den hette tidigare P. ikola och jag antar att det är samma fisk som brukar kallas P. "ikola orthognathus"? Jag fick en uppfattning att det är en lite lättare art att hålla och att de skulle gå lite bättre att hålla med troffar.
Finns det odlade firrar i omlopp av denna art och vad kallas de idag?Kommentar
-
Kommentar
-
Grymt akvarium Magnus,
Avundsjuk, jag är så avundsjuk...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Håller med DaRe. Ser kanon ut Magnus.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
En liten fundering om en firre som jag tidigare har varit sugen på. Jag har genom åren haft mycket fisk men aldrig någon Petrochromis. Den hette tidigare P. ikola och jag antar att det är samma fisk som brukar kallas P. "ikola orthognathus"? Jag fick en uppfattning att det är en lite lättare art att hålla och att de skulle gå lite bättre att hålla med troffar.
Finns det odlade firrar i omlopp av denna art och vad kallas de idag?
Den är ganska tuff tycker jag... inte alls direkt mycket snällare. Det finns mindre odlade i omlopp.
Den kallas nopg för samma namn än i dag.
P. orthognathus "ikola"Kommentar
-
Kommentar
-
-
Tack Jocke, David och Håkan
Ja tycker själv det blev bättre och mycket mer simytaPetrochromis biten!Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Petrochromis red.
La ner en hyfsat stor sten som var täckt av alger tog c.a 20 minuter sen var stenen algfri. Brukar lägga ner en sten i veckan med alger perfekt och billig mat till dessa härliga fiskar. Och dom ser inte ut att misstycka heller blir tokoiga när jag lägger ner en ny algsten.
Kommentar
-
Kanon att göra så dels skoj att se det naturliga beteendet plus läpparna blir snyggarePetrochromis biten!Kommentar
Kommentar