Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
20st+F1 Trewavasae ca9-16cm. 1+2 F1 Reds ca 16cm.
20st F1 Nsumbu ca 6-12cm. 4+10 VF texas flame ca 14-20cm +några apelsinciklider och 8st Stappersi (+ okänt antal apelsinyngel bakom bakgrunden)
Planerar att sälja av ca 10st Trewavasae och 10st Nsumbu när dom växt till omkring 20cm, vilket inte lär dröja länge mad deras matvanor
Kommentar
-
20st F1 Nsumbu ca 6-12cm. 4+10 VF texas flame ca 14-20cm +några apelsinciklider och 8st Stappersi (+ okänt antal apelsinyngel bakom bakgrunden)
Planerar att sälja av ca 10st Trewavasae och 10st Nsumbu när dom växt till omkring 20cm, vilket inte lär dröja länge mad deras matvanorPetrochromis biten!Kommentar
-
Planerar att sälja av ca 10st Trewavasae och 10st Nsumbu när dom växt till omkring 20cm, vilket inte lär dröja länge mad deras matvanorKommentar
-
hum 720 med bakgrund som tar mycket plats, men vill ha ca 40-50 pettrisar, gäller bara att ha bra filtrering o byta vatten ofta, så tror jag det ska gå
QUOTE=doohan;867138]Hur stor akvarium har du? Nsumbun lär bli drygt 30cm Även dina nya texas flame blir rätt stora, å moshin....[/QUOTE]Kommentar
-
hum 720 med bakgrund som tar mycket plats, men vill ha ca 40-50 pettrisar, gäller bara att ha bra filtrering o byta vatten ofta, så tror jag det ska gå
QUOTE=doohan;867138]Hur stor akvarium har du? Nsumbun lär bli drygt 30cm Även dina nya texas flame blir rätt stora, å moshin....
Kommer kanske att bli lite trångt med 40-50 pettrisar Väntar med spänning på bilder.
Jag hade tänkt behålla 9 moshi, 7-9 sp kasumbe och alla 14 texas red Ubwari. Jag antar att de är samma art som "Flame tail", men kanske är lättare att sätta högre priser på än red Ubwari. Hoppas mina Ubwari också får "Brinnande stjärtfenor", får väl döpa om dom om de får det
/JockeMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Det har du helt rätt i, tycker egentligen inte att det blir så snyggt med för mycket fisk, men skaffar hellre många från början och säljer av efter hand för att minska på aggrot!
Skulle tex flera Nsumbu bli 30cm, sparar jag nog bara 1+5 av den
Kommer kanske att bli lite trångt med 40-50 pettrisar Väntar med spänning på bilder.
Jag hade tänkt behålla 9 moshi, 7-9 sp kasumbe och alla 14 texas red Ubwari. Jag antar att de är samma art som "Flame tail", men kanske är lättare att sätta högre priser på än red Ubwari. Hoppas mina Ubwari också får "Brinnande stjärtfenor", får väl döpa om dom om de får det
/Jocke[/QUOTE]Kommentar
-
-
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Burken känns igen men det är länge sen jag var inne hos er nu, minns knappt vägen. Har ni fyllt på med Moshi, minns inga SÅ gula tidigare + att det ser mer tätbefolkat ut.
Jag har haft en del problem på slutet i mina burkar och var på väg att ledsna helt men är lite på gång igen så ett besök i veckan är inte otänkbart.Kommentar
-
Burken känns igen men det är länge sen jag var inne hos er nu, minns knappt vägen. Har ni fyllt på med Moshi, minns inga SÅ gula tidigare + att det ser mer tätbefolkat ut.
Jag har haft en del problem på slutet i mina burkar och var på väg att ledsna helt men är lite på gång igen så ett besök i veckan är inte otänkbart.
Ps, det har kommit sjöodlade moshis nu, 10cm.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar