Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    Användare
    • August 2004
    • 1607

jag

Vet att Peter Havmark körde sånna med sina petrochromisar.

Danskarna är duktiga på petrochromis så det fungerar säkert bra med den firren, å den blir stor och ser bra ut tycker jag.

En kompis kör redz med Nsumbu o moshi o trewavasae å det verkar fungera ok. Storleken är inte kanske det mest avgörande, Som skrivs ovan så är Katumbi pointen grymt elak o de som ASI har är ca 20cm och giantsen flyttar sig när den grinar till sig. Kan ju vara så att skillnaden ligger i att giants kanske inte ser eller aggerar grinigt utan biter till när den blir arg utan större bråk innan? Medans Katumbi point aggerar aggro mest hela tiden...

Ursprungligen postat av Magnus m
    Helt riktigt ja det är ett bra tips vet en som har.
    Den är lite turkos med röda inslag så det hade passat
    Ska kolla

Kommentar

• Magnus m
      Användare
      • December 2008
      • 303

Ursprungligen postat av doohan
      Vet att Peter Havmark körde sånna med sina petrochromisar.

Danskarna är duktiga på petrochromis så det fungerar säkert bra med den firren, å den blir stor och ser bra ut tycker jag.

En kompis kör redz med Nsumbu o moshi o trewavasae å det verkar fungera ok. Storleken är inte kanske det mest avgörande, Som skrivs ovan så är Katumbi pointen grymt elak o de som ASI har är ca 20cm och giantsen flyttar sig när den grinar till sig. Kan ju vara så att skillnaden ligger i att giants kanske inte ser eller aggerar grinigt utan biter till när den blir arg utan större bråk innan? Medans Katumbi point aggerar aggro mest hela tiden...
      Ja har fixat några förmodligen Ska kolla på dem snart
      Ok hos ASI regerar katumbin men kan ju vara för ASI inte har någon stor hane..
      Petrochromis biten!

Kommentar

• maltandis
        Användare
        • October 2003
        • 1567

Finns nog i Tjörnarp, om de inte är sålda, hoppas att du får det lugnt i karet snart och kan njuta av ditt fina kar.
        Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Magnus m
          Användare
          • December 2008
          • 303

Ursprungligen postat av maltandis
          Finns nog i Tjörnarp, om de inte är sålda, hoppas att du får det lugnt i karet snart och kan njuta av ditt fina kar.
          Tack dom jag tänkte på finns i köpenhamn och är både stora och midsize
          Petrochromis biten!

Kommentar

• doohan
            Användare
            • August 2004
            • 1607

Njaa

Dom har någon blå jätte som är 30+ om jag inte minns fel. Stora är dom i allafall, Klart större än Katumbin

Däremot så har dom ingen hanne av Katumbi pointen hemma(2st honor som hunsar giantsen). Dom skall troligen få hannar till dem vilken sekund som helst, om dom inte redan fått dem....

Jag tror å hoppas att du får ordning på ditt stora akvarium med olika petrochromis och så många som möjligt. Annars får du köra utan inredning

Kommentar

• Magnus m
              Användare
              • December 2008
              • 303

Dom har någon blå jätte som är 30+ om jag inte minns fel. Stora är dom i allafall, Klart större än Katumbin

Däremot så har dom ingen hanne av Katumbi pointen hemma(2st honor som hunsar giantsen). Dom skall troligen få hannar till dem vilken sekund som helst, om dom inte redan fått dem....

Jag tror å hoppas att du får ordning på ditt stora akvarium med olika petrochromis och så många som möjligt. Annars får du köra utan inredning
              Ja hoppas jag kan fylla det med några av ovan nämnda stora Orechromisar och sen 1 petrosort till när tillfälle ges.
              Petrochromis biten!

Kommentar

• jhes
                Användare
                • September 2010
                • 229

Hug går det med ynglen?
                posta gärna fler bilder på jättarna

Kommentar

• Magnus m
                  Användare
                  • December 2008
                  • 303

Ursprungligen postat av jhes
                  Hug går det med ynglen?
                  posta gärna fler bilder på jättarna
                  Du menar BG ynglen ja snart inga yngel mer dom är numera stora den störste ca 14 cm och dom 2 mindre 12 cm så dom växer ruggigt snabbt
                  Petrochromis biten!

Kommentar

• doohan
                    Användare
                    • August 2004
                    • 1607

Nsumnu

Ett par av mina fega Nsumbu yngel. Svårt att tro att dessa 4-6cm fegisar kommer att bli typ 30+cm suv,s i framtiden....Svåra att fota då dom är spattiga o snabba

Kommentar

• doohan
                      Användare
                      • August 2004
                      • 1607

Oj!

Hur gamla är dom? Verkar växa väldigt fort, iof brukar väll Petrochromis kunna växa fort

Du menar BG ynglen ja snart inga yngel mer dom är numera stora den störste ca 14 cm och dom 2 mindre 12 cm så dom växer ruggigt snabbt

Kommentar

• Magnus m
                        Användare
                        • December 2008
                        • 303

Hur gamla är dom? Verkar växa väldigt fort, iof brukar väll Petrochromis kunna växa fort
                        Dom är snart ett halvår men visst pettrisar växer snabbt men dessa växer mycket snabbare än mina gamla Moshi yngel
                        Petrochromis biten!

Kommentar

• jhes
                          Användare
                          • September 2010
                          • 229

Fegisar? Mina tränger bort både Trews och Reds vid matning o far runt som helt orädda småligister bland dom flera gånger större andra pettrisarna

Ett par av mina fega Nsumbu yngel. Svårt att tro att dessa 4-6cm fegisar kommer att bli typ 30+cm suv,s i framtiden....Svåra att fota då dom är spattiga o snabba

Kommentar

• doohan
                            Användare
                            • August 2004
                            • 1607

Ha ha

Macropsen bossar i det akvariet. Tror dock att Nsumbun tar över när jag flyttar dem till 720L. Det 375 dom tillfälligt simmar i brukar inga firrar känna sig trygga i, tror det har med placeringen att göra. Ska måla kortsidorna på det akvariet så det bara blir in och ut syn genom framrutan.

Fegisar? Mina tränger bort både Trews och Reds vid matning o far runt som helt orädda småligister bland dom flera gånger större andra pettrisarna

Kommentar

• jhes
                              Användare
                              • September 2010
                              • 229

Magnus, har du slutat gymma? ser liten ut på nya avataren

Kommentar

• Magnus m
                                Användare
                                • December 2008
                                • 303

Magnus, har du slutat gymma? ser liten ut på nya avataren
                                Ja dom sista pengarna gick till dom numera avlidna giantsen så jag har fått dra ner på proteindrinkarna
                                Petrochromis biten!

Kommentar

Arbetssätt...