If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Om du länkar med IMG har vi ingen metod att skala vad jag vet i det forum vi kör. Om du laddar upp bilderna som bifogade bilder så sköts det automatiskt.
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
Tänkte slänga in lite gamla Petro bilder för att dra mitt strå till stacken. Dock blir bilderna super stora?
Tack för att du bidrar med snygga bilder på häftiga fiskar! Jag har mailat dig och skrivit inlägg på din blogg angående dina Red Bulus och bett om svar några gånger. Är det sålda? Avvaktar du budgivning eller har du helt enkelt missat att jag mailat och kommenterat?
Vore schyst om du kunde svara i alla fall så att jag vet om jag ska ge upp eller inte...
Moshin är väldigt snygg och roliga att fota då deras fenor är stora och "slöjiga" Ser lite magiskt ut på bild tycker jag.
Hur klarar sig frontosorna i det sällskapet? Kul att se hur många olika tanganyika du kör i samma akvarium. Ett riktigt snygg akvarium med många fina firrar du har Jocke!
Ursprungligen postat av maltandis
En moshihona gav mig idag 5 st välskapta yngel (shit vad stora de är) . Tackar Magnus för att jag fick köpa dom, det är en fisk som jag verkligen gillar (min favvofisk).
Moshin är väldigt snygg och roliga att fota då deras fenor är stora och "slöjiga" Ser lite magiskt ut på bild tycker jag.
Hur klarar sig frontosorna i det sällskapet? Kul att se hur många olika tanganyika du kör i samma akvarium. Ett riktigt snygg akvarium med många fina firrar du har Jocke!
Jo det gick bra, de växte bra. Sålde iväg dom för att lämna plats åt Petrisarna. De simmar numera på Gotland. Matade med NLS 2mm för att de skulle ha en sportslig att få i sig lite käk. Jag gillar att blanda fisk/friskt Tack!
Senast redigerad av maltandis; 24 January 2012, 22:50.
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Funderar på att köpa samma variant från samma importör, fast via Aquatropic i Sala. Jag antar att det är svårt att skilja hona/hane i den storleken....
Funderar på att köpa samma variant från samma importör, fast via Aquatropic i Sala. Jag antar att det är svårt att skilja hona/hane i den storleken....
Hur sakta växer dessa? Dom blir ju rätt stora
Har ju inte haft dom så länge, men dom växer sjukt fort
Dom går med 37st Trevawasae, 3st Redz några apelsiner o Stappersi.
Dom e lugna än, lite jagande bara.
Äter som grisar, får NLS, Ciklid excel mini och medium som jag mjukar upp i vatten först:
Ser lite kul ut när dom proppar i sig ett par mediumpellets som dom inte han svälja hela, simmar undan o ser ut som en hamster
Ursprungligen postat av doohan
går det med dina små macrognathus? Slåss dom, äter dom, vad matar du dem med? Vad har du för sällskap till dem, å hur fungerar det sällskapet?
lät inte förnuftet välja utan hjärtat Så det blev Petrochromis macrognathus Nsumbu. Men vore jag förnuftig så skulle jag inte köpt petrochromis över huvudtaget
Kikade på famulor å dom slogs som 17 så varför inte ta den snyggaste å grymmaste petron som fanns på Aquatropic i Sala. Jaa och så var jag ju inte ensam så jag blev peppade av Tege att välja den jag egentligen ville ha.. Man vet aldrig hur det slutar när man åker å handlar fisk
Efter ca 2-3 min så slogs två små hannar om den närmaste stenhögen/grottan. Jajamänsan!
Senast redigerad av doohan; 10 February 2012, 23:39.
Kommentar