Grattis, de ynglen blir lättsålda!
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
första leken på N´sumbun är just nu i kraft hon har lagt 23 ägg, som jag har sett. jag va lite sen att börja filma men den kommer om ett tag, jag tror att hon kommer att hålla, pga att det är VF och hon är så stor att hon har lekt i sjön förut hoppas det blir iaf 15 yngel... kommer att uppdatera om lite tid får gå, vill inte skrika hej innan....
MVH / Pontus
Är de substratruvare?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
första leken på N´sumbun är just nu i kraft hon har lagt 23 ägg, som jag har sett. jag va lite sen att börja filma men den kommer om ett tag, jag tror att hon kommer att hålla, pga att det är VF och hon är så stor att hon har lekt i sjön förut hoppas det blir iaf 15 yngel... kommer att uppdatera om lite tid får gå, vill inte skrika hej innan....
MVH / PontusMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
-
I handeln så finns det vad jag tror väldigt få olika ?
Vad gäller priserna i sverige, har man tur o hittar privat odlat så börjar väl priserna från 50kr och upp, men gäller det vildfångat och i butik så är det väl från ca 300 kr och upp, vilda red bulu tror jag kostar mest ett gäng med tusenlappar
Har försökt o hitta litteratur men det är dåligt med det
Bästa sajten skulle jag vilja säga petrochromis.com
Hoppas att jag kunde hjälpa dig lite i alla fallTropheusKommentar
-
Tror inte man riktigt vet hur många olika det finns
I handeln så finns det vad jag tror väldigt få olika ?
Vad gäller priserna i sverige, har man tur o hittar privat odlat så börjar väl priserna från 50kr och upp, men gäller det vildfångat och i butik så är det väl från ca 300 kr och upp, vilda red bulu tror jag kostar mest ett gäng med tusenlappar
Har försökt o hitta litteratur men det är dåligt med det
Bästa sajten skulle jag vilja säga petrochromis.com
Hoppas att jag kunde hjälpa dig lite i alla fall
//KajKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Jag skulle väldigt gärna se mycket mer bilder på Petrochromis och alla dess varianter och fångstplatser. Gärna med all info till bilderna.
En utmaning till alla Petrochromisägare eller de som har möjlighet att fota andras petrisar:
Fota hane, hona, yngel, lek, närbild, stridigheter samt en lämplig huvudbild (main) till alla dessa varianter:
Dessutom:
Saknas någon variant/fångstplats?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Här har du några bilder på polyodon mtoto
Hona
Hona
Hane
Nu är dessa bilder komprimerade. Vill du ha orginalen så hojta till.Kommentar
-
Jag vill gärna ha orginalen! Du har min mail eller hur?
Jag skulle behöva en bild som huvudbild också en av dem eller ett par eller så...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Va kul du fick yngel. Kul att du gillar dom och skönt att du tagit hand om dem och gett dom ett bra hemPetrochromis biten!Kommentar
Kommentar