Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • Magnus m
    Användare
    • December 2008
    • 303

Var just och hämtade lite hikari excel blev 12 påsar mini
    Petrochromis biten!

Kommentar

• maltandis
      Användare
      • October 2003
      • 1567

Jag fick hem 13 påsar förra veckan, hemleverans till dörren. 110euro all inclusive.
      Tror att Hikarin snart inte finns i Sveriges butiker, såg att Akvarieteknik ska sluta med det och rekommenderar Tropical istället. Det är väl bättre marginal på Tropical antar jag.
      Senast redigerad av maltandis; 04 October 2011, 21:02.
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• THORLEIF
        Användare
        • April 2007
        • 406

De fås også i DK: http://akva-centret.dk/group.asp?group=18 til 68,- pr. 250 gr pose!
        Dansk Tanganyika Forum:
        http://www.tago.dk/forum/
        Lake Tanganyika på Facebook:
        http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
        Video fra Tanganyika-søen
        http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK

Kommentar

• maltandis
          Användare
          • October 2003
          • 1567

Ursprungligen postat av THORLEIF
          De fås også i DK: http://akva-centret.dk/group.asp?group=18 til 68,- pr. 250 gr pose!

Har du testat det till dina petrisar, eller kör du bara flager och bits
          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• jhes
            Användare
            • September 2010
            • 229

Hej!
            Har änntligen fått tillstånd att skaffa en yngelbalja till mina pettrisar
            Den kommer att stå i kökel o blir på drygt 100l.
            Så till problemet! lovade nämligen att det ska gå andra fiskar i karet o att det måste va snyggt
            Har ni tipps på smä tanganyikafirrar som passar dels i liten balja, men som ffa. inte konkureras/stör små pettrisar.

/Henrik

Kommentar

• Magnus m
              Användare
              • December 2008
              • 303

Ursprungligen postat av THORLEIF
              Samma pris som jag betalar. Betalar 85 sekr per påse
              Petrochromis biten!

Kommentar

• maltandis
                Användare
                • October 2003
                • 1567

Ursprungligen postat av Magnus m
                Samma pris som jag betalar. Betalar 85 sekr per påse
                Jag med

Aquaristik Shop: 8.000 Aquarium Products online for your Fresh- or Saltwater Aquarium.

Kommentar

• cichlids4fun
                  NCS Medlem
                  • April 2002
                  • 3111

billigare polen borde väl va lönt att köpa från iaf
                  Mvh
                  Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• maltandis
                    Användare
                    • October 2003
                    • 1567

Den första länken är väl en amerikansk sajt, är ju bra om man vill testa om tullen tar fodret.
                    Tullen blir ju lite griniga om man tar foder som innehåller fisk (i det här fallet fiskmjöl) utanför EU.

Den andra länken är bättre om man har vägarna förbi, de skickar inte till Sverige.
                    /J

Kommentar

• maltandis
                      Användare
                      • October 2003
                      • 1567

Liten film på Petrisarna

Det är 38 Petrisar, de största är drygt 20 cm och de minsta kring 10 cm.

Kommentar

• roger.j
                        Användare
                        • June 2008
                        • 91

Ursprungligen postat av maltandis
                        Liten film på Petrisarna

Det är 38 Petrisar, de största är drygt 20 cm och de minsta kring 10 cm.
                        Ser bra ut Jocke Får försöka att komma över på en fika snart & se det live
                        Mvh
                        Roger

Kommentar

• maltandis
                          Användare
                          • October 2003
                          • 1567

Du är välkommen, det tar nog ett tag innan sillarna är utfärgade. Ser faktiskt lite metallicfärg på dom när solen ligger på
                          Sillarna är lite sega på att färga, är säkert rädda för de två stora gula tjejerna (Petrochromis moshi Ikola) som basar i karet. Jag får väl ha lite tålamod, gillar verkligen kasumbe (finns bild på en från samma stam i vårt bildarkiv), Macrognathus Mtoto vet jag inte riktigt hur de blir som stora, de ska bli skoj att se. Magnus M säger att de ska bli gröna, de är lite gröna och får väldigt mörkt huvud när de skakar lite för varandra. Polyodon är väl den som har mest färg nu, får väl se om den blir en riktig elaking eller om den är lika mesig som de andra. Ovanför 960 liters har jag lite småkar 150+37+37+37+37 liters. I 150 liters går det Petrochromis texas red Ubwari. De får växa ett par cm till innan de får komma ner till sina polare. Förrutom Petrisar går det två olika prinsessor där brichardi fulwe rocks och splendens Temwbe, Julidochromis ornatus bright yellow Zaire Uvira och ett par Altolamprologus calvus . Det var allt för nu

Kommentar

• stiffe
                            Användare
                            • April 2002
                            • 953

Färgar dom inte ut snart, så får du väl skicka tillbaka dom till yngelakvariet som dom var i hemma hos mig, för där fanns inga stora stygga honor som skrämde dom
                            Sen måste även siller ha kärlek annars så färgar dom inte ut tror även att din dialekt kan spela in

Kasumbe hane
                            mvh Stefan

Kommentar

• Magnus m
                              Användare
                              • December 2008
                              • 303

Det ser bra ut Jocke, snyggt kar. Ja dom färgar säkert ut om nån cm till. dock så vet jag att moshin är en tuffing.

Kul det går bra med prinsessorna trodde ej man kunde ha dom tillsammans utan svinn men det är bara häftigt att det funkar.

Ja mtoton blir grön inte malawigrön men bra grön i tangaögon mätt, med ett mörkare grönt huvud. Blir snygg när den är fullt utfärgad.

Men som sagt med tiden kommer du få ett riktigt färgsprakande pettriskar med häftiga färgkombon.
                              Petrochromis biten!

Kommentar

• maltandis
                                Användare
                                • October 2003
                                • 1567

Ursprungligen postat av stiffe
                                Färgar dom inte ut snart, så får du väl skicka tillbaka dom till yngelakvariet som dom var i hemma hos mig, för där fanns inga stora stygga honor som skrämde dom
                                Sen måste även siller ha kärlek annars så färgar dom inte ut tror även att din dialekt kan spela in

Kasumbe hane
                                jag ska försöka med skånska eller kanske lite danska så blir de nog mer färg på dom

Kommentar

Arbetssätt...