Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Det är ju alltid roligare att se dom live istället för på bild
Mvh
RogerKommentar
-
Vid vilken storlek blir Petrochromis trewavasae könsmogna ? Jag har kommit över en grupp på 20 st so 3-5 cm som jag får hämta på fredag. Tar gärna emot tips och goda råd från er som har erfarenhet av arten.Kommentar
-
Vid två års ålder och då bör de väl vara +15cm, det går att få en petris att bli 15 cm på ett år men det är nog inte optimalt.
BTW Om en timme får jag mina nya petrisarMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
-
Det gick bra, nu ser det lite roligare ut i det stora karet. Fick ju även lite småfisk från Mal-ta-vi Altolamprologus compressiceps gold head, Altolamprologus compressiceps orange Mabilibili och Julidochromis ornatus bright yellow Zaire Uvira.
bara att komma förbi vid tillfälle.Senast redigerad av maltandis; 03 October 2011, 14:23.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kul att du fått hem fiskarna hoppas du är nöjd. Vilken av arterna är din favorit?Petrochromis biten!Kommentar
-
Gold head och mabilibili, var hör de hemma i vårat artregister?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Petrochromis sp. "kasumbe" får väl se när macrognatusen färgar så så småningom om de klår kasumben. De största är närmare 15 cm och de minsta runt 10. Ska bli kul att följa dom upp till 25cm, de ser lite små ut om de simmar förbi moshin. Har ju två honor som styr och ställer i karet (inte hemma) de är större och mer på än de två hanarna. De har en grotta var i karet som de måste skydda. Så de små sillarna får se upp med de tjuriga tjejerna
/JMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Dansk Tanganyika Forum:
http://www.tago.dk/forum/
Lake Tanganyika på Facebook:
http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
Video fra Tanganyika-søen
http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK
Kommentar
-
Aha ja lite skoj med argbiggorna men tror nog dom får retirera när polydonen kommer upp i storlek. Kasumben var ca 15 cm så om några cm kan den nog utmana. Håller med 5-6 petrocm skillnad är mycket. Dom större är ju högre och det gör mycket visuellt.
Men superkul nu har du mycket att vila ögonen på.
Få se om Stiffe fått blodad tand nuPetrochromis biten!Kommentar
-
De verkar vara hungriga hela tiden, de får Hikari exell mini pellets och lite NLS. Ska göra lite räkmix när jag får lust. Även mina små texas red Ubwari äter som grisar, de får gå kvar i sitt lilla kar (150l) tills de är 8cm. Hur går det för dig och dina nya Jättar Magnus, är de på gång ?Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Ja dom äter som grisar men då växer dom bra.
Ändrade planer ang giants så nu har jag beställt direkt från en tysk vars fångsteam just har lämnat kisambala så jag får besked på fredag ang antal och kön.
Sen får jag dem levererade till Jylland om några veckor om jag får ett bra besked på fredag.Petrochromis biten!Kommentar
Kommentar