Fan, överdjavulskt drygt igentligen nu nar jag tanker på det. Skulle slå av kaffe pannan, ta ett break från hobbyn o kopa nya rims till kärran istallet.
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
"rims"? Enlighten me, plz. Något med chrome?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Ja
Men fälgar är ju inte samma sak som en petrochromis eller tropheus. Dessa firrar ger spänning och utmaning. Iof så dör inte fälgarna men du måste polera demKommentar
-
Tack jo det är surt men bara att komma igen, får ta en red bull och resa mig
Har redan ok rims till bilen så det klarar sigPetrochromis biten!Kommentar
-
Du har en bra inställning, gasa i uppförsbacken, du ska ha dina giants yngel!!!FrontosamarkusKommentar
-
Kul att höra att du är på't igen!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hej Magnus,
Lider med dig...
För några år sedan så förlorade jag myyycke fisk pga att en jordfelsbrytare löste ut. Troligen en spik på nätet. Det stora problemet med Petros och Tropheus är att man ofta behöver ganska mycke fisk för att dämpa aggresionerna. Är då olyckan framme så kan det gå ganska fort att få dåligt vatten.
Jag har numera installerat ett larm (telefonuppringare) och har sen dess kännt mig lite tryggare.
Trots att jag lyckades få ut på hemförsäkringen (många kronor) så har jag inte återhämtat mig riktigt. Satsar nu på att snart bara ha en stor tanganyika burk. Det kommer att ta ett tag till men jag tror att det kommer att bli bra. "Drömmar kräver arbete" och jag stretar på så gott det går.
Bifogar en bild på det blivande karet.Per SKommentar
-
Visa ord!
Det där ser ju riktigt spännande ut. Projekttråd vore ju kul (i DYI sektionen).Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Kommentar
-
Tack David och Per
Per ja som sagt är inte kul men kul du även kämpar på och vilket spännande projekt ser ju som du kommer få ett jättefint jättekar.
Kul hoppas du får det som du vill och väntar på att få de det med vattenPetrochromis biten!Kommentar
-
artikel till CB kanske Per s ;DPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Hej Magnus,
Lider med dig...
För några år sedan så förlorade jag myyycke fisk pga att en jordfelsbrytare löste ut. Troligen en spik på nätet. Det stora problemet med Petros och Tropheus är att man ofta behöver ganska mycke fisk för att dämpa aggresionerna. Är då olyckan framme så kan det gå ganska fort att få dåligt vatten.
Jag har numera installerat ett larm (telefonuppringare) och har sen dess kännt mig lite tryggare.
Trots att jag lyckades få ut på hemförsäkringen (många kronor) så har jag inte återhämtat mig riktigt. Satsar nu på att snart bara ha en stor tanganyika burk. Det kommer att ta ett tag till men jag tror att det kommer att bli bra. "Drömmar kräver arbete" och jag stretar på så gott det går.
Bifogar en bild på det blivande karet.FrontosamarkusKommentar
-
Invändigt mått på karet är ca 1.2 *1.2 *3.9 m. Vattenytan kommer att vara på ca 1.1m
Tanken är att det skall bli en liten bit av Tanganyikasjön. Få se hur jag lyckas.Per SKommentar
-
-
Snyggingar! Bra bilder också.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar