Hmm, ovetandes ställde jag samma fråga som Stefan fast på denna bilden
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet -
Kommentar
-
Kommentar
-
Det var inte meningen att vilseleda med dessa bilder. Det blir inte aktuellt att skaffa fören jag flyttat till Big Island Hawaii. Då jag får mer utrymme. Ska fixa fet pond med ruta och dessa rackare. Med sol ljus och mega utrymme kan det nog bli kalas. Har slipper man snö så det ar bara att bygga utomhus.
Ungefar så här fast snyggt.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Du, nu snackar vi!!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hej!
Har läst tråden. Stora delar om vattenbytena handlar generellt om vattenbyten. En del av vattenbyten diskussionerna i tråden beskriver vattenbyten till Discus och troffar alltså INTE Petrochromis. En del av diskussionerna handlar om Petrochromisar.
Hur som helst vore bra om t.ex. moderator gick in och la som förslag att man startade en fristående tråd om vattenbyten istället. (Där skulle man kunna diskutera vattenbyten efter olika ciklidarter, hur reagerar t.ex ciklider som vill ha surt vatten på stora vattenbyten etc).
Äger inga Petrochromisar skaffar kanske någongång efter att bl.a ha sett underbara foton längre bak itråden.
Diskussioner ÄR BRA men de får inte gå till rena ordväxlingar då tillför de INGET. Det blir bara upprörda känslor hos de som känner sig trampade på.
Precis som med utfodring så kommer det ALLTID att finnas olika saker som fungerar för just den akvaristen som framhäver att just han/hon har rätt.
Målet med alla trådar måste väl ändå vara att få folk intresserade för fiskarna eller "ämnet" som tråden handlar om och därefter bidra på ett positivt sätt i diskussionerna.
Vill man ha en tråd där man vill "hoppa på" varandra kanske det är läge att starta just en sådan tråd
Mvh
MartinSenast redigerad av Martin Jansson; 09 April 2011, 12:19. Anledning: Fick med citat, ursäkta var inte meningen.Kommentar
-
Nej. Men bland det trevligaste jag sett. Denna ar inte tokig heller.
http://www.kibwanaqua.com/pics/petro...p-ephipium.jpgSenast redigerad av Ove Planstedt; 12 April 2011, 19:24.Kommentar
-
Hoj Per, i naturen så lever tropheus och petrochromis i symbios med varandara, pettrisarna skrapar rent på sediment och blottar algerna som troffarna sedan betar av , so troffar o pettrissar funkar utmärkt, många har problem vid matning för att pettrisarna är ju som svultna grisar jämt, men det är bara att utfodra på en stor yta, jag har aldrig haft nå problem med det, har inte provat multisar med pettrisar men kan inte tro att det skulle vara något problem, men substrat ruvare som N. brichardi och liknande är ju jäkligt tuffa när dom leker men annars tror jag inte det är något problem, har kört C.leptosomer med mina moshi och det är inet problem för utom när leptosomorna leker , då tror dom dom är Hulken och attackerar allt oavsätt storlek då får pettrisarna flytta sig do dom kommer som scuddmissiler o rammar dom stora moshina i sidan ;D
ser fram mot ditt projekt ser ut att bli et sjudundrande kar !
MVH / PontusSenaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Hehe, läckert med ett stenras.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Läcker akvarieinredning, Magnus.
Angående tonen i tråden, jag har skickat meddelande till berörda. Alla ni som skriver i tråden, håll stilen och mata inte eventuella troll.Fiskar är vänner-inte mat!Kommentar
-
Kommentar
-
Det blir lite enklare for mig. En Koi Pond size med dessa kommer att fungera utmärkt och i soljus (orchid nät överhäng). Blir nog lätt att få och leka o sälja. Dom är mycket färgstarka och dessutom lite annorlunda och ungefär lika billiga som Koi. Skulle nog gå att sälja här på vulkanen.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
Kommentar