Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • DaRe
    NCS Medlem

• September 2009
    • 22826

Hmm, ovetandes ställde jag samma fråga som Stefan fast på denna bilden
    Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David
    Ordförande Nordiska Ciklidsällskapet

Kommentar

• Magnus m
      Användare
      • December 2008
      • 303

Ursprungligen postat av RobinH
      Kul Magnus, Hur fick du tag på dom?
      Köpte dom via tyskland
      Petrochromis biten!

Kommentar

• Magnus m
        Användare
        • December 2008
        • 303

Ursprungligen postat av StefanL
        Kul Magnus! Är dom stora som du fick tag på nu?

Biiiiilder.
        Ska försöka lägga upp bilder inom kort
        Petrochromis biten!

Kommentar

• Norrland
          Användare
          • December 2009
          • 557

Ursprungligen postat av DaRe
          Hmm, ovetandes ställde jag samma fråga som Stefan fast på denna bilden
          Det var inte meningen att vilseleda med dessa bilder. Det blir inte aktuellt att skaffa fören jag flyttat till Big Island Hawaii. Då jag får mer utrymme. Ska fixa fet pond med ruta och dessa rackare. Med sol ljus och mega utrymme kan det nog bli kalas. Har slipper man snö så det ar bara att bygga utomhus.

Ungefar så här fast snyggt.
          Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

• DaRe
            NCS Medlem

• September 2009
            • 22826

Du, nu snackar vi!!
            Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!

///David

Kommentar

• Martin Jansson
              Användare
              • September 2006
              • 58

Hej!

Har läst tråden. Stora delar om vattenbytena handlar generellt om vattenbyten. En del av vattenbyten diskussionerna i tråden beskriver vattenbyten till Discus och troffar alltså INTE Petrochromis. En del av diskussionerna handlar om Petrochromisar.

Hur som helst vore bra om t.ex. moderator gick in och la som förslag att man startade en fristående tråd om vattenbyten istället. (Där skulle man kunna diskutera vattenbyten efter olika ciklidarter, hur reagerar t.ex ciklider som vill ha surt vatten på stora vattenbyten etc).

Äger inga Petrochromisar skaffar kanske någongång efter att bl.a ha sett underbara foton längre bak itråden.

Diskussioner ÄR BRA men de får inte gå till rena ordväxlingar då tillför de INGET. Det blir bara upprörda känslor hos de som känner sig trampade på.

Precis som med utfodring så kommer det ALLTID att finnas olika saker som fungerar för just den akvaristen som framhäver att just han/hon har rätt.

Målet med alla trådar måste väl ändå vara att få folk intresserade för fiskarna eller "ämnet" som tråden handlar om och därefter bidra på ett positivt sätt i diskussionerna.

Vill man ha en tråd där man vill "hoppa på" varandra kanske det är läge att starta just en sådan tråd

Mvh
              Martin
              Senast redigerad av Martin Jansson; 09 April 2011, 12:19. Anledning: Fick med citat, ursäkta var inte meningen.

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10777

Ursprungligen postat av Norrland
                Nej. Men bland det trevligaste jag sett. Denna ar inte tokig heller.
                http://www.kibwanaqua.com/pics/petro...p-ephipium.jpg
                Den där är ruggigt snygg. Ett kar med sådana vore inga fel, men då bör man ha större akvarium än vad jag kan skapa plats åt.
                Senast redigerad av Ove Planstedt; 12 April 2011, 19:24.

Kommentar

• sleepy
                  Användare
                  • August 2004
                  • 293

Ursprungligen postat av pontus
                  Hoj Per, i naturen så lever tropheus och petrochromis i symbios med varandara, pettrisarna skrapar rent på sediment och blottar algerna som troffarna sedan betar av , so troffar o pettrissar funkar utmärkt, många har problem vid matning för att pettrisarna är ju som svultna grisar jämt, men det är bara att utfodra på en stor yta, jag har aldrig haft nå problem med det, har inte provat multisar med pettrisar men kan inte tro att det skulle vara något problem, men substrat ruvare som N. brichardi och liknande är ju jäkligt tuffa när dom leker men annars tror jag inte det är något problem, har kört C.leptosomer med mina moshi och det är inet problem för utom när leptosomorna leker , då tror dom dom är Hulken och attackerar allt oavsätt storlek då får pettrisarna flytta sig do dom kommer som scuddmissiler o rammar dom stora moshina i sidan ;D
                  ser fram mot ditt projekt ser ut att bli et sjudundrande kar !

MVH / Pontus
                  Känner igen de där fenomenet! när mina "torpeder" Rammar mina frontosser. Maten attackera mig wuut?? (tänker frontossan)
                  Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
                  http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0

Kommentar

• Magnus m
                    Användare
                    • December 2008
                    • 303

Ny inredning i 720 liters petrokaret, rockzolid river moduler
                    Petrochromis biten!

Kommentar

• oaken
                      Användare
                      • January 2008
                      • 269

Ursprungligen postat av Magnus m
                      Snyggt. Men det känns som att akvariet ter sig betydligt mindre än vad det egentligen är med så många stora moduler.

Kommentar

• tege
                        Användare
                        • February 2005
                        • 2748

Det märks att du gillar muskler
                        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• DaRe
                          NCS Medlem

• September 2009
                          • 22826

Hehe, läckert med ett stenras.

///David

Kommentar

• Anna Österman
                            Användare
                            • March 2006
                            • 282

Läcker akvarieinredning, Magnus.

Angående tonen i tråden, jag har skickat meddelande till berörda. Alla ni som skriver i tråden, håll stilen och mata inte eventuella troll.
                            Fiskar är vänner-inte mat!

Kommentar

• deelay
                              Användare
                              • September 2002
                              • 5394

Riktigt coolt, när det blir lite alger på de stenarna kommer det se grymt ut.
                              http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Norrland
                                Användare
                                • December 2009
                                • 557

Ursprungligen postat av StefanL
                                Den där är ruggigt snygg. Ett kar med sådana vore inga fel, men då bör man ha större akvarium än vad jag kan skapa plats åt.
                                Det blir lite enklare for mig. En Koi Pond size med dessa kommer att fungera utmärkt och i soljus (orchid nät överhäng). Blir nog lätt att få och leka o sälja. Dom är mycket färgstarka och dessutom lite annorlunda och ungefär lika billiga som Koi. Skulle nog gå att sälja här på vulkanen.
                                Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.

Kommentar

Arbetssätt...