Ursprungligen postat av pettapetrochromis
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa -
[QUOTE=Ola Svensson;833717]Skillnaden mellan 30% 3 gånger i veckan och 50% 4 gånger i veckan är väl ändå inte så stor?
skillnaden är i stort sett att man bytt allt vatten varje vecka
30% 3 gånger i veckan då är ca 30% vatten mer än en vecka gammalt
50% 4 gånger i veckan då är det bara drygt 6% vatten som är mer än en vecka
fasiken vilka dåliga vattenbyten det måste vara i sjönjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Varför skulle man inte kunna göra hundra % vatten byten ???Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
-
Att 100% vattenbyten inte skulle funka i längden e ju ganska givet, För de första du får inga bakterier som bryter ner nitrit, för de andra det blir antingen ett stort stressigt vattenbyte eller flera små mindre stressiga vatten byte.
Ifall man byter vatten med överrinnings metoden skulle de krävas ofantliga mängder vatten för att endast ha 1% gammalt vatten kvar. Detta skulle varit ultimata ifall man vill lägga pengar på uppvarmning o massa massa vatten.
kommer inte ihåg utspädnings formeln nu men uppskattar mängden nödvändigt vatten till ett 100L kar att vara
Det e inte rimligt att göra "stora" vatten byten på detta sätt så ett stressfritt vatten byte finns inte. orimligt mycke stress vid ett 100% vatten byte eller flera små är inte att rekomendera i längden, De överlever säkert ifall nu vattenkvaliten på de nya vattenet är perfect. Minsta defekt i vattnet o du har döda fiskar.
Driksvatten variera i kvalite! glöm inte detta. en gång minsta lilla otur med minsta kvalite differans och du är fisklös. När man endast byter totalt 30% så blir denna vatten kvalite defekt mycket liten då de gamla vattnet är bra.Senast redigerad av sleepy; 08 April 2011, 01:09.Senaste bygget: Aquaterarium me tanganyika firrar
http://www.ciklider.se/forum/index.php?topic=5652.0Kommentar
-
Kommentar
-
Hehe, man brukar säga att diskus är känsliga för vattenkvalitet. Vad tror ni då om detta:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Hehe, man brukar säga att diskus är känsliga för vattenkvalitet. Vad tror ni då om detta:
http://www.ciklid.org/forum/newreply...reply&p=822392Kommentar
-
Kommentar
-
Jag kanske borde titta på den här tråden lite oftare om den nu som angivits blivit rolig. De gånger jag tittat har jag tyckt att det mestadels verkar vara en illa dold självgodhet parad med "självspegling" i tråden, men om det nu börjar bli elakheter och påhopp, och det kan uppfattas som roligt, kan det ju vara kul som omväxling.Årets Ciklidstämma hålls i Linköping 31/3 till 2/4Kommentar
-
Alla som haft/har petrochromis och som har lite "akvarievett"
vet ju att det svåra är inte att få petrochromisarna att leka . Utan problemet är ju att bankar skiten urvarandra . Och att byta stora mänder vatten heller inte är något problem så länge du har bra vatten och bra biologiska filter .
Att petrochromisarna i mitt 1200liters kar dog .Berode garanterat inte på det stora vatten byte som blev. Orsaken till att dem dog var att varmvattenberedaren vart tömmd och temperaturen i akvariet sjönk till 7 grader .Senast redigerad av shreek; 08 April 2011, 09:35.Provar på saltbalja för tillfälletKommentar
-
Jag kanske borde titta på den här tråden lite oftare om den nu som angivits blivit rolig. De gånger jag tittat har jag tyckt att det mestadels verkar vara en illa dold självgodhet parad med "självspegling" i tråden, men om det nu börjar bli elakheter och påhopp, och det kan uppfattas som roligt, kan det ju vara kul som omväxling.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Tänkte skriva något om Petrochromis här iaf, igår köptes 2 st Blue giant hoppas dom ska trivas i 1820 baljan. Då kommer fler införskaffas just nu går dom med 16 st yellow moshi.
Trewavasena har fått ett eget 720.Petrochromis biten!Kommentar
-
Kommentar
-
Jag kanske borde titta på den här tråden lite oftare om den nu som angivits blivit rolig. De gånger jag tittat har jag tyckt att det mestadels verkar vara en illa dold självgodhet parad med "självspegling" i tråden, men om det nu börjar bli elakheter och påhopp, och det kan uppfattas som roligt, kan det ju vara kul som omväxling.Kommentar
Kommentar