Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • pettapetrochromis2
    Användare
    • February 2011
    • 34

hej kenneth

fortfarande vad jag försöker säga är att räkmix skitar ner vattnet och kan resultera i dålig vatten kvalitet och ev sjukdommar vilket är onödigt det är dit jag vill komma och om hikari inehåller liknande ingredienser som räk mix varför då använda sig av räkmix som skitar ner vattnet det förstår jag inte ?

nu inehåller iof hikari ciklid excel krillmjöl fiskmjöl vitaminer mineraler vitlök spirulina astaxantin majsflingor så det är inte riktigt samma ingredienser som i räkmix heller

dvs vad är det som gör att räk mix skulle vara bättre en hikari det förstår jag inte ?

ett foder som fiskarna får toppen fina färger på och inte skitar ner måste ju vara överlägset det bästa fodret .

sen tror jag inte heller att mina erfarenheter skulle kunna ljuga 100.000:- i förlorade fiskar i samband med matning av räkmix är inte direkt ett topp 1 foder i mina ögon det ska gudarna veta.

sen att alla fisk foder inehäller någon typ av fiskmjöl räkor osv är ju självklart det jag ville komma fram till är vad är det som är så speciellt med räkmix samma skit fast det skitar ner + att det är alltid risker med fryst foder även för människor

ps har du hört talas om en människa som blivit sjuk på torkad mat

ang ljus

men kenneth hallå själv klart är ljusrören som säljs i akvariebutiken fram tagena så att dom ska förstärka färgerna på akvarie fisken allt annat vorre ju katastrof

å menar du på fullt allvar att du inte använder groluxe tillsammans med ett ljus rör som tar fram blått i ditt akvarium ???

dvs om ditt mål inte är att dina fiskar ska se så vackra ut i akvariet som möjligt så har du ju lyckats men whats the point ?

har man ett kiss gult sken eller vita rör i sitt akvarium då ere dax å lägga ner hobbyn !!

meningen är väl att man ska ha ett vackert akvarium med vackra fiskar !!!

och när du pratar om att mina red bulu är röda enbart pga grolux rör så få det stå för dig !!!

jag köpte dom finaste rödaste redsen som fanns i tyskland från sven muller
    och det var dom rödaste jag sätt !!!

obs sven muller kör också med hikari ciklid excel

ps kenneth jag vet att du har stor erfarenhet av petrochromis men jag är enligt många från hela världen den som håller/hållit flest petrochromis i världen och kanske har mest erfarenhet av just petrochromis i akvarium.

så jag försöker dela mina erfarenheter till andra sen att du gillar annan typ av matning är helt ok så länge du inte har några problem !!

men jag vill inte rekommendera foder som kan utsätta nya petrohållare för en dyr historia & problem !!!!

och du e så välkommen å titta på mina redz å hoppas du kan hantera verkligheten
    Senast redigerad av Wilhelm; 21 February 2011, 01:50. Anledning: §20

Kommentar

• msb
      Användare
      • September 2009
      • 314

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
      bra dääääääär

mat nu rikligt med räkmix så kan du handla mera fiskar av mig snart heheeh
      Jorå så att e och bilen går bra hahaha
      Tropheus

Kommentar

• Magnus m
        Användare
        • December 2008
        • 303

Grattis till fiskarna Mika och Roger!!

Ja det hade varit kul att se ditt kar Peter men som sagt är ju inte direkt grannar.
        Ja ska lägga bilder på mitt kar men vill först ha den rätta belysningen som kommer nästa vecka.

Film kommer under kvällen på vad jag gjort idag!

Tömnde 3 moshi honor alla med färdiga yngel aldrig sett så stora som du sa Peter minst 1 cm stora.

Honorna hade 9+8+4=21
        Så nu har man 21 st små moshi som går i ett 450 l kar på tillväxt.
        Petrochromis biten!

Kommentar

• msb
          Användare
          • September 2009
          • 314

Ursprungligen postat av Magnus m
          Grattis till fiskarna Mika och Roger!!

Ja det hade varit kul att se ditt kar Peter men som sagt är ju inte direkt grannar.
          Ja ska lägga bilder på mitt kar men vill först ha den rätta belysningen som kommer nästa vecka.

Film kommer under kvällen på vad jag gjort idag!

Tömnde 3 moshi honor alla med färdiga yngel aldrig sett så stora som du sa Peter minst 1 cm stora.

Honorna hade 9+8+4=21
          Så nu har man 21 st små moshi som går i ett 450 l kar på tillväxt.
          Grattis till dig oxå 21 st nice
          Tropheus

Kommentar

• Magnus m
            Användare
            • December 2008
            • 303

Tack Peter och Mika känns kul med lite yngel men det ser ut som den lilla Trewavase honan svalt sin rom
            Men men går väl fler tåg.
            Petrochromis biten!

Kommentar

• Magnus m
              Användare
              • December 2008
              • 303

jo unga petro honor brukar inte hålla första lekarna men det kommer

Sant får vara glad 3 av 4 höll första gången. Nu hade det varit kul om dom röda kunde få lite färg med förutom små röda pigment på vissa fjäll.
              Sålde min nls mat idag så imorgon får dom hikarii.
              Petrochromis biten!

Kommentar

• Magnus m
                Användare
                • December 2008
                • 303

jo unga petro honor brukar inte hålla första lekarna men det kommer

ps mange jag jobbar på gym nu vänta bara snart kommer jag att flexa hahahahaah

många år av slit ser jag att du gått igenom
                ja började träna med vikter när jag var 17 år som komplement till boxningen sen var jag fast har tränat sen dess,( är 35 år iår) seriöst tills för 3 år sen när man blev smabo och sen fick Kian 1 år.

Så nu har man minskat men försöker träna 2ggr i veckan för att ha kvar lite massa för snart får jag väl annars en busschafför fysik dvs Barbapappa.
                Men ser framemot en krabbpose från dig!
                Petrochromis biten!

Kommentar

• Ola Svensson
                  Användare
                  • April 2002
                  • 14633

Ursprungligen postat av pettapetrochromis2
                  sen tror jag inte heller att mina erfarenheter skulle kunna ljuga 100.000:- i förlorade fiskar i samband med matning av räkmix är inte direkt ett topp 1 foder i mina ögon det ska gudarna veta.
                  Rätta mig om jag har fel, men är det inte räkmix köpt i akvarieaffär du skriver om

Har du testat hemmagjord räkmix eller sitter du och dissar ett foder som du har noll erfarenhet av
                  Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Wilhelm
                    Användare
                    • April 2002
                    • 9122

Om du torkar räkmix, så blir det ungefär som Hikkaripellets och skitar inte ner.
                    mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                    Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                    www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Magnus m
                      Användare
                      • December 2008
                      • 303

Petrochromis biten!

Kommentar

• Ola Svensson
                        Användare
                        • April 2002
                        • 14633

Jag behöver inte ha ett litet akvarium med 150 troffar för att be om ett förtydligande om vilken mix du skriver om. Dessutom skojade jag vilket borde ha framgått.

Wilhelm, att torka räkmixen tror jag inte på ett dugg då dåliga räkor är rena giftet för fiskarna och härsket fett ger leverskador vilket inte syns utanpå. De recept jag sett har fått mig att rysa i hela kroppen och jag hade inte vågat äta det själv. Jag har aldrig sett ett recept hur man frystorkar utan antingen ska det ligga i ugnen eller ännu värre ligga på ett lakan i flera dygn. Dessutom föreslås det att man kan förvara det i rumstemperatur.
                        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• Magnus m
                          Användare
                          • December 2008
                          • 303

21 st yellow Moshi yngel förlösta med hjälp av min mentor Malawifisk
                          Petrochromis biten!

Kommentar

• Magnus m
                            Användare
                            • December 2008
                            • 303

Petrochromis biten!

Kommentar

• Magnus m
                              Användare
                              • December 2008
                              • 303

Petrochromis biten!

Kommentar

• Magnus m
                                Användare
                                • December 2008
                                • 303

coolt

hehe magnus jag känner igen red buluna dom e lite gula i början och senare blir dom rödare rödare rödast

fan vad kul nu kan vi ju göra ett test vi sparar din video och om 3 månader när du matat på hikari ciklid excel gör du en ny video så får vi se om färgerna har blivit bättre

sven muller från tyskland som har dom finaste red buluna och dom finaste yellow moshina jag sätt matar med hikari ciklid excel

mina fiskar var långt i från sven mullers grupper men efter några månader vart mina lika fina som hans : och jag var mycket glad för hans tips ang hikari

om du tittar på filmen på mina som e betydlig mindre en dina så har dom redan rött i sig trots att dom e så små nu över exponers mobil telefonen kamera så hela akvariet ser råsa ut av någon anledning men man ser i alla fall att dom fått färger så jag tror du har stora förutsättningar magnus att få röda red bulu bara inom några månader på hikari ciklid excell

obs det är viktigt att du matar hikari med uppblöttning så pelletserna expanderar före matning tar ca 3-4 minuter och mata försiktigt 2-3 dagar då det är ett nytt foder det är alltid lite känligt för fiskarna med nytt foder

och i början kan dom vara lite kräsena för fodret men när dom väl vant sig är dom som tokiga varje gång dyu går förbi då dom längtar efter hikari

ps vart fick du dina re bulu i från ?

mvh petta
                                ja ska verkligen testa sen kan vi jämföra gamla filmen med nya. nytt ljus med. tack för alla tips, nya maten står på morgondagens meny
                                Petrochromis biten!

Kommentar

Arbetssätt...