Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • tege
    Användare
    • February 2005
    • 2753

Ursprungligen postat av pettapetrochromis2
    lite macrosar å en giant

Hur stor är den? grym......
    https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• pettapetrochromis2
      Användare
      • February 2011
      • 34

Ursprungligen postat av tege
      Hur stor är den? grym......
      den var runt 40 cm

Kommentar

• doohan
        Användare
        • August 2004
        • 1607

Ursprungligen postat av pettapetrochromis2
        den var runt 40 cm
        har den strukit med då

Kommentar

• pettapetrochromis2
          Användare
          • February 2011
          • 34

Ursprungligen postat av doohan
          har den strukit med då
          ja tyvärr fick ett värme slag i sommras när jag var borta å min tjej tog hand om fiskarna och själv var hon på landet

det var ju en varm sommar och jag hade slängt in extra pumpar som gjorde i värmen att akvariet steg till över 30 grader så några giant strök med

och några mat vägrade

men så lätt ger jag inte upp har 3 hanar & 3 honor i dag så vi får se hur det går

5 st äter och en vägrar

Kommentar

• cichlids4fun
            NCS Medlem
            • April 2002
            • 3111

hikari ciklid excel är ett mycket bra foder för algätande fiskar, kan inte jämföras med andra hikarifoder som ciklid gold och andra pellets från hikari som är riktigt dåliga foder för algätande ciklider, jag har polare som dragit upp troffar med ciklid excel, här själv provat excel oxå men tröttnade på som peter säger att det inte finns på större påsar och om man köper de större pelletsen måste man blöta upp dem för att fiskarna inte ska häva i sig för mycket pellets
            Mvh
            Peter

don´t drink water-fish ..... in it!

Kommentar

• THORLEIF
              Användare
              • April 2007
              • 406

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
              jo det är stor skillnad på räkmix & pellets

har man stora akvarium men mycket bra filtrering ska det väl inte vara så stora problem men det skitar fortfarande ner onödigt mycket varför utsätta ett snyggt akvarium som blir grumligt samt risken med vatten kavliten = sjukdommar om det ej behövs det finns ju ett foder som alla odlare kör med hikari ciklid excel´mini pellets vattnet är lika klart efter matningen !!!!

obs har du testat hikari ciklid excel ? tro mig du kommer sluta med allt annat !!

obs räkmix är ett frysfoder som transporteras till div grossister senare till akvariebutiker senare till kund sköts inte det på ett rätt sätt och räkmixen tinar upp och fryses tinar och fryses igen är det katastrofalt det kan slå ut en grupp fiskar för 50 000:- varför utsätta sig för onödiga risker

dessutom kan inte fiskarna få mycket kraftigare färger en medhikari ciklid excel !

men alla gör ju som dom vill min erfarenhet talar emot räkmix när det finns ett foder som hikari ciklid excel det är min åsikt

jag använder bara räkmix i nöd fall tex om blue giant vägrar äta !!!!!

mvh peter
              Ja,du har da ret i at der er foreskel på pellets og rejemix...Men nu laver jeg jo også rejemixet selv,og der er der naturligvis foreskel fra den til det som kan købes i butikkernejeg kar skam testet Excel..men ser det absolut ikke som noget vidunder-foder,og har enda testet sideløbende med OSI pellets og kommet til stort set samme resultat!
              Mest af alt så lægger jeg også vægt på at de får foreskellige foder typer,så det spiller ingen rolle for mig om der så står OSI eller Hikari på posen
              mvh
              Carsten
              Dansk Tanganyika Forum:
              http://www.tago.dk/forum/
              Lake Tanganyika på Facebook:
              http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
              Video fra Tanganyika-søen
              http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK

Kommentar

• Magnus m
                Användare
                • December 2008
                • 303

Ja då får man se vad som händer ikväll eller imorgon, moshi honan är ju ca 15 cm så det lär ju inte vara många yngel men som sagt första gången för mig när det gäller petrochromis yngel så det är ju spännande!
                Petrochromis biten!

Kommentar

• THORLEIF
                  Användare
                  • April 2007
                  • 406

ja alla gör ju som dom själv vill men jag kan avslöjja att det var en kille från danmark som valde att åka till stockholm i stället för till dig som bor i danmark och köpa red bulu just på grund av färgerna så uppenbarligen fungerar hikari bättre en din räkmix färgmäsigt

cheers peter
                  Det må jeg sige...Vidste ikke at jeg havde haft Røde til salg???Tror det er en historie du er blevet bildt ind,eller også er det noget du finder på???Men uanset hvad,kan du jo ikke udlede at "dine" pellets skulle være bedre end min rejemix med henholdt til farven,fordi en enkelt person finder på at sige sådan??? og du burde nok først komme med en sådan udtale når du har testet min Rejemix(NEJ det er IKKE en invitation)..JA jeg har haft Røde på et tidspunkt,men ALDRIG haft nogen til salgiøvrigt håber jeg da at dine petroer får andet end pellets,da ensidig kost ikke er godt i det lange løb...
                  mvh
                  Carsten
                  Dansk Tanganyika Forum:
                  http://www.tago.dk/forum/
                  Lake Tanganyika på Facebook:
                  http://www.facebook.com/group.php?gi...id=23780238087
                  Video fra Tanganyika-søen
                  http://www.youtube.com/profile?user=THORLEIFDK

Kommentar

• Markus_A
                    Användare
                    • December 2005
                    • 418

hej ok bra

jag har 1 arcadia blue frame och ett bak och på mitten groluxe

hikari mini pellets finns tyvärr bara i den lilla påsen men köper du många kan du få bra rabbater jag betalar ca 75 per påse en påse räcker 1 månad ca till 50 petrochromisar

mvh petta
                    Är det inte denna ni pratar om:

Enligt Hikaris hemsida ska den finnas i förpackningar om 250 g, och så vitt jag kan se har t.ex. Gibbon det i sitt sortiment.

Kommentar

• msb
                      Användare
                      • September 2009
                      • 314

Ursprungligen postat av Markus_A
                      Är det inte denna ni pratar om:

Enligt Hikaris hemsida ska den finnas i förpackningar om 250 g, och så vitt jag kan se har t.ex. Gibbon det i sitt sortiment.
                      Det var väl den Peter visade,,,,250 g
                      Tropheus

Kommentar

• msb
                        Användare
                        • September 2009
                        • 314

Fan ser fram emot morgon dagen......kanoners
                        Tropheus

Kommentar

• msb
                          Användare
                          • September 2009
                          • 314

japp jag ska försöka få hem polyodon och kasumbwe också i morgon men jag lovar inget jag har min son i morgon
                          Såg du mitt mail?
                          Tropheus

Kommentar

• deelay
                            Användare
                            • September 2002
                            • 5394

Att mata troffar och pettrisar med Hikari är inget direkt nyskapande, det gjordes redan på 80talet.
                            http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Gäst

Nille

Min förlust av pettrisar var att akvariet var för nystartat vart förhård belastning på vattnet så det sket sig och så var det nåt mer fråga mig inte vad det är bara att bitta i hopp,nu funkar det klock rent med vf pettrisar och jag matar alltid med hikari ciklid excel small och xl

Kommentar

• Gäst

Nille

Jag har alltid matat hikari fick tipset av anton (nyköping) ingen räkmix här bara massa jobb

Kommentar

Arbetssätt...