Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • specmats
    Användare
    • December 2004
    • 3060

har hört att hikari är ett mycket bra färgfoder men har inte nån egen erfarenhet alls av det men enligt de ja känner är det bra, nls har ja bra erfarenhet av som ett basfoder men skulle kanske komplettera med just hikari för färgen, cyclopeeze kör ja med och det är oxå en trevlig färgförstärkare
    Tropheus Duboisi halembe, so
    Melanochromis Auratus, vf
    Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• StefanL
      Användare
      • August 2002
      • 10784

??

Nu vet jag inte varför den reaktionen var nödvändig när jag gav dig en direkt fråga angående ett problem om fodret som faktiskt har nämnts här på forumet tidigare.

Vad jag kan se så är det mer som så att du tycker att Hikari är ett bra foder och det får du givetvis tycka. Jag är av annan åsikt efter mina egna erfarenheter samt vad jag hört från andra..en del "polare" andra helt utan koppling till mig.
      Jag tyckte även att fodret skitade ner en del.

Alla har vi olika erfarenhet och jag tycker det kan vara intressant med bredare feedback..men det tycker tydligen inte du.

Här får fodret dock toppbetyg.
      Senast redigerad av StefanL; 17 February 2011, 21:40.

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Öh?

Vad är det som får dig att totalt tappa fattningen i en diskussion?

Jag har provat Hikari men inte just Hikari Cichlid Excel. Därav min nyfikenhet, men den dödades snabbt då man knappt kan föra en dialog här utan larviga påhopp.

Kanske har Hikari förbättrats avsevärt sedan jag testade och kanske har tidigare rapporter inte varit rättvisa från de som uttryckt missnöje, men så långt kom vi inte ens i diskussionen.

Jag lägger ner intresset till diskussion i den här tråden runt foderfrågan för det är uppenbart ingen idé att ifrågasätta något.

Ha en fortsatt trevlig kväll.

Kommentar

• pontus
          Användare
          • October 2003
          • 514

Cichlid Excel är nog det bästa fabriks fodret till pettrisar imo. men bleknar mot en bra räkmix
          många tycket att räkmix smutsar ner vattnet, men det beror helt på hur man tillverkar den och hur mycket tid man spenderar på matning, men Cichlid Excel är det lätt bästa alternativet om man är lite lat eller bara inte har tid så det räcker någon dag. bara som jag tycker.
          MVH / Pontus
          Passenger on Planet Earth:
          Pet.macro nsumbu
          Pet.moshi ikola
          Pet.Trewavasae
          Pet.Bulu-Point "Red"
          Pet.orthognathus tricolor mvuna
          Pet.Longola
          Tr.Ilangi
          Tr.Muzi
          Tr.Katonga
          Neo.Leleupi

Kommentar

• tege
            Användare
            • February 2005
            • 2753

Är det vitlök i hikari Cichlid Excel fodret? vitlök luktar ganska starkt och kanske kan få en del att inte gilla det.
            https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ursprungligen postat av StefanL
              Nu har inte jag provat just Cichlid Excel, men jag är inte så entusiastisk till Hikari då fodret doftar rejält...vilket jag hört från flera andra håll av de som testat Hikari.

Vad är det som skulle göra att Petrochromis tappar färg av NLS...som innehåller bl a astaxanthin som färgförstärkare?
              Vart står det att jag inte testat Hikari?

Det står endast att jag inte provat det ni just diskuterar..dvs Cichlid Excel.

Håll dig till fakta när du är så noga med just fakta...

Det passade tydligen riktigt illa att ifrågasätta Hikari. Sedan har du inte besvarat varför du tycker att NLS gör att fiskarna tappar färg...men den behöver du inte besvara.

Att köpare åker långväga för att köpa dina fiskar Peter tror jag mer beror på din skicklighet som hållare och odlare av Petrochromis än fodret Hikari. Färgen kommer från fina exemplar av Petrochromis och givetvis spelar fodret in...men inte direkt avgörande.

Det syns ju uppenbart att ditt akvarium är fyllt av vackra Petrochromis och att de bevisligen mår bra av det foder du ger dom. Det är ju solklart..men jag ville ändå veta dina erfarenheter samt bolla dessa med de erfarenheter andra har som inte alltid är på plussidan.

Kommentar

• StefanL
                Användare
                • August 2002
                • 10784

Herregud...

Kommentar

• cf.akvarielagret
                  Användare
                  • April 2002
                  • 5028

Här skapas det fler som vill ha Petrissar .................... eller inte
                  jag är Ateist
                  men Gud talade till mig
                  Gud är stor
                  jag frågade hur stor ? inget svar
                  han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
                    ja jag vet inte vad jag ska säga kanske polletten trillar ner snart inte vet jag

man kanske ska lägga in en bild i stället för det är rätt svårt att prata om dina erfarenheter av hickari ciklid excell då du inte har testat fodret !!!!
                    Vad är anledningen till dessa förolämpningar? Kan du inte föra en dialog utan att flippa ut i raseri och tarvligheter?

Den ena förolämpningen efter den andra i dina texter...och detta i en intressant diskussion om ett foder. Det är rent pinsamt.
                    Senast redigerad av StefanL; 17 February 2011, 23:11.

Kommentar

• specmats
                      Användare
                      • December 2004
                      • 3060

Peter! Har du testat cyclopeeze torrfoder? kan tänka mej att det (också) kan vara ett bra komplement till petrochromis

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• StefanL
                        Användare
                        • August 2002
                        • 10784

jag har svarat på alla dina frågor och du försöker föra en diskution om något du inte har någon erfarenhet av så vad förväntar du dig ?
                        En sansad diskussion runt Hikari Cichlid Excel...det förväntade jag mig.

Istället mynnade detta ut i barnslig prestige, hån och förolämpningar.

Jag fattar det inte..men som sagt...polletten har inte ramlat ner hos mig enligt dig.

Sicket jäkla skitsnack.

Varför kan inte jag yttra mig när jag PROVAT HIKARI? Varför kan jag inte ifrågasätta produkten med bakgrund av min tidigare erfarenhet av Hikari? Helt sanslöst.

Det här är så löjligt så det går knappt att hålla sig för skratt. Och så ska jag vara "sågad" och fan vet allt...haha..nej herregud.
                        Senast redigerad av StefanL; 17 February 2011, 23:19.

Kommentar

• StefanL
                          Användare
                          • August 2002
                          • 10784

Tråkigt att du känner att du behöver göra dig lustig på min bekostnad. Provokation på provokation.
                          Att du försöker måla ut mig som förståndshandikappad på något sätt är direkt kränkande.

Pinsamt är ett milt ord...

Kommentar

• specmats
                            Användare
                            • December 2004
                            • 3060

men är inte det ett fling foder ?

det jag har testat var i alla fall det och det ger fina färger men kanske inte det optimala för vf fiskar då jag kan tänka mig att det är rätt starkt och inget bas foder men jag har för lite kött på bena ang detta foder känner jag

mvh peter
                            ja det är flingfoder å ja är bara nyfiken på vilket eventuellt resultat det kan ge petrosar, har lite mbunas å tropheus i 2 baljor men med brist på eget utrymme bor de hos min kusin men ett salt har ja hemma och i det går anthias dispar där deras röda färg blivit klart starkare på ett halvårs tid med cyclopeeze

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• pettapetrochromis2
                              Användare
                              • February 2011
                              • 34

lite macrognathus

lite macrosar å en giant

Kommentar

• pettapetrochromis2
                                Användare
                                • February 2011
                                • 34

Ursprungligen postat av specmats
                                ja det är flingfoder å ja är bara nyfiken på vilket eventuellt resultat det kan ge petrosar, har lite mbunas å tropheus men i 2 baljor men med brist på eget utrymme bor de hos min kusin men ett salt har ja hemma och i det går anthias dispar där deras röda färg blivit klart starkare på ett halvårs tid med cyclopeeze
                                jag vet att niclas gillar fodret då han säger att fiskarna får fina färger så det gäller väl även petrochromisar

Kommentar

Arbetssätt...