har hört att hikari är ett mycket bra färgfoder men har inte nån egen erfarenhet alls av det men enligt de ja känner är det bra, nls har ja bra erfarenhet av som ett basfoder men skulle kanske komplettera med just hikari för färgen, cyclopeeze kör ja med och det är oxå en trevlig färgförstärkare
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
Tropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt) -
??
Nu vet jag inte varför den reaktionen var nödvändig när jag gav dig en direkt fråga angående ett problem om fodret som faktiskt har nämnts här på forumet tidigare.
Vad jag kan se så är det mer som så att du tycker att Hikari är ett bra foder och det får du givetvis tycka. Jag är av annan åsikt efter mina egna erfarenheter samt vad jag hört från andra..en del "polare" andra helt utan koppling till mig.
Jag tyckte även att fodret skitade ner en del.
Alla har vi olika erfarenhet och jag tycker det kan vara intressant med bredare feedback..men det tycker tydligen inte du.
Här får fodret dock toppbetyg.
Senast redigerad av StefanL; 17 February 2011, 21:40.Kommentar
-
Öh?
Vad är det som får dig att totalt tappa fattningen i en diskussion?
Jag har provat Hikari men inte just Hikari Cichlid Excel. Därav min nyfikenhet, men den dödades snabbt då man knappt kan föra en dialog här utan larviga påhopp.
Kanske har Hikari förbättrats avsevärt sedan jag testade och kanske har tidigare rapporter inte varit rättvisa från de som uttryckt missnöje, men så långt kom vi inte ens i diskussionen.
Jag lägger ner intresset till diskussion i den här tråden runt foderfrågan för det är uppenbart ingen idé att ifrågasätta något.
Ha en fortsatt trevlig kväll.Kommentar
-
Cichlid Excel är nog det bästa fabriks fodret till pettrisar imo. men bleknar mot en bra räkmix
många tycket att räkmix smutsar ner vattnet, men det beror helt på hur man tillverkar den och hur mycket tid man spenderar på matning, men Cichlid Excel är det lätt bästa alternativet om man är lite lat eller bara inte har tid så det räcker någon dag. bara som jag tycker.
MVH / PontusPassenger on Planet Earth:
Pet.macro nsumbu
Pet.moshi ikola
Pet.Trewavasae
Pet.Bulu-Point "Red"
Pet.orthognathus tricolor mvuna
Pet.Longola
Tr.Ilangi
Tr.Muzi
Tr.Katonga
Neo.LeleupiKommentar
-
Är det vitlök i hikari Cichlid Excel fodret? vitlök luktar ganska starkt och kanske kan få en del att inte gilla det.Kommentar
-
Nu har inte jag provat just Cichlid Excel, men jag är inte så entusiastisk till Hikari då fodret doftar rejält...vilket jag hört från flera andra håll av de som testat Hikari.
Vad är det som skulle göra att Petrochromis tappar färg av NLS...som innehåller bl a astaxanthin som färgförstärkare?
Det står endast att jag inte provat det ni just diskuterar..dvs Cichlid Excel.
Håll dig till fakta när du är så noga med just fakta...
Det passade tydligen riktigt illa att ifrågasätta Hikari. Sedan har du inte besvarat varför du tycker att NLS gör att fiskarna tappar färg...men den behöver du inte besvara.
Att köpare åker långväga för att köpa dina fiskar Peter tror jag mer beror på din skicklighet som hållare och odlare av Petrochromis än fodret Hikari. Färgen kommer från fina exemplar av Petrochromis och givetvis spelar fodret in...men inte direkt avgörande.
Det syns ju uppenbart att ditt akvarium är fyllt av vackra Petrochromis och att de bevisligen mår bra av det foder du ger dom. Det är ju solklart..men jag ville ändå veta dina erfarenheter samt bolla dessa med de erfarenheter andra har som inte alltid är på plussidan.Kommentar
-
-
Här skapas det fler som vill ha Petrissar .................... eller intejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisja jag vet inte vad jag ska säga kanske polletten trillar ner snart inte vet jag
man kanske ska lägga in en bild i stället för det är rätt svårt att prata om dina erfarenheter av hickari ciklid excell då du inte har testat fodret !!!!
Den ena förolämpningen efter den andra i dina texter...och detta i en intressant diskussion om ett foder. Det är rent pinsamt.Senast redigerad av StefanL; 17 February 2011, 23:11.Kommentar
-
Peter! Har du testat cyclopeeze torrfoder? kan tänka mej att det (också) kan vara ett bra komplement till petrochromisTropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisjag har svarat på alla dina frågor och du försöker föra en diskution om något du inte har någon erfarenhet av så vad förväntar du dig ?
Istället mynnade detta ut i barnslig prestige, hån och förolämpningar.
Jag fattar det inte..men som sagt...polletten har inte ramlat ner hos mig enligt dig.
Sicket jäkla skitsnack.
Varför kan inte jag yttra mig när jag PROVAT HIKARI? Varför kan jag inte ifrågasätta produkten med bakgrund av min tidigare erfarenhet av Hikari? Helt sanslöst.
Det här är så löjligt så det går knappt att hålla sig för skratt. Och så ska jag vara "sågad" och fan vet allt...haha..nej herregud.Senast redigerad av StefanL; 17 February 2011, 23:19.Kommentar
-
Tråkigt att du känner att du behöver göra dig lustig på min bekostnad. Provokation på provokation.
Att du försöker måla ut mig som förståndshandikappad på något sätt är direkt kränkande.
Pinsamt är ett milt ord...Kommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromismen är inte det ett fling foder ?
det jag har testat var i alla fall det och det ger fina färger men kanske inte det optimala för vf fiskar då jag kan tänka mig att det är rätt starkt och inget bas foder men jag har för lite kött på bena ang detta foder känner jag
mvh peterTropheus Duboisi halembe, so
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
-
ja det är flingfoder å ja är bara nyfiken på vilket eventuellt resultat det kan ge petrosar, har lite mbunas å tropheus men i 2 baljor men med brist på eget utrymme bor de hos min kusin men ett salt har ja hemma och i det går anthias dispar där deras röda färg blivit klart starkare på ett halvårs tid med cyclopeezeKommentar
Kommentar