Håller med...ruggigt fint akvarium. Ser ut som om det är taget från naturen. Toppklass!
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
-
Kommentar
-
Kommentar
-
snyggt akvarium och estetisk fullträff med två arter i så stort antal-det ser skitsnyggt utTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
-
Ett höjdar kar jhes! Ser väldigt naturligt och snyggt ut. Du får gärna posta en lite större bild på karet.När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.Kommentar
-
Jo jag tycker också om färre arter och flera av varje, men jävlar va svårt det är att inte köpa nya, då detta är mitt första akvarium på 15 år, och första någonsinn med afrikanska ciklider.
Finns så många jag vill testa, men är tvärstopp från frugan till att komma hem med fler akvariumKommentar
-
Tackar!
Jo jag tycker också om färre arter och flera av varje, men jävlar va svårt det är att inte köpa nya, då detta är mitt första akvarium på 15 år, och första någonsinn med afrikanska ciklider.
Finns så många jag vill testa, men är tvärstopp från frugan till att komma hem med fler akvarium
Jag vet känslan...Kommentar
-
Tackar!
Finns så många jag vill testa, men är tvärstopp från frugan till att komma hem med fler akvarium
ditt akvarium var snyggt vad är det för size ?Senast redigerad av pettapetrochromis2; 13 February 2011, 00:06.Kommentar
-
nu har jag beställt flera petrochromisar & måste ha större plats för mitt dröm akvarium .
så jag var å tittade på en etage våning på 160 kvm med starkt marmorgolv så det kanske kan bli ett jätte akvarium snart hoppas jag !!!
minimum 2000 liter men jag funderar på 3000 till 4000 liter men det kostar väl en del antar jag ett annat sätt är kanske att beställa 3 st 1000 liters och länka ihop dom dvs man bygger ett rör på 15 till 20 cm i omkretas mellan akvariena på kort sidan då blir akvarie väggen 6 meter kan bli coolt då kan fiskarna simma 6 meter från den ena sidan till den andra sidan !!
men men en så länge är detta bara en drömSenast redigerad av pettapetrochromis2; 13 February 2011, 00:27.Kommentar
-
nu har jag beställt flera petrochromisar & måste ha större plats för mitt dröm akvarium .
så jag var å tittade på en etage våning på 160 kvm med starkt marmorgolv så det kanske kan bli ett jätte akvarium snart hoppas jag !!!
minimum 2000 liter men jag funderar på 3000 till 4000 liter men det kostar väl en del antar jag ett annat sätt är kanske att beställa 3 st 1000 liters och länka ihop dom dvs man bygger ett rör på 15 till 20 cm i omkretas mellan akvariena på kort sidan då blir akvarie väggen 6 meter kan bli coolt då kan fiskarna simma 6 meter från den ena sidan till den andra sidan !!
men men en så länge är detta bara en drömmvh
Mikael W
(NCS-medlem sedan 1981)Kommentar
-
Kommentar
-
men men en så länge är detta bara en dröm
Mitt drömakvarium är 2,5 - 3 meter brett och 2 meter djupt med moduler/ färdiga bakgrunder på båda sidorna och sån där blå plastfilm som ser ut som "sandbotten/vattenyta" på baksidan.
/HenrikKommentar
Kommentar