Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • StefanL
    Användare
    • August 2002
    • 10777

Håller med...ruggigt fint akvarium. Ser ut som om det är taget från naturen. Toppklass!

Kommentar

• PaS
      Användare
      • December 2010
      • 47

Jag stämmer in i kören, sjukt snyggt. Är det apelsiner som går med pettrisarna?
      Tropheus

Kommentar

• deelay
        Användare
        • September 2002
        • 5394

Ursprungligen postat av jhes
        Tack!
        Tror det är Aquaterra tanganyika (köpt karet begagnat)
        Det stämmer bra det. Ser riktigt trevligt ut.

PaS,

Tjo, hur går det med musangan? kanske dags för ett besök nästa vecka?
        http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• doohan
          Användare
          • August 2004
          • 1604

Ja

Tanganyika Rock från AT är den snyggaste bakgrunden jag sett. Snyggt akvarium!

Kommentar

• PaS
            Användare
            • December 2010
            • 47

Ursprungligen postat av deelay
            Det stämmer bra det. Ser riktigt trevligt ut.

PaS,

Tjo, hur går det med musangan? kanske dags för ett besök nästa vecka?
            Tycker jag verkligen, du är välkommen!
            Tropheus

Kommentar

• jhes
              Användare
              • September 2010
              • 229

Ursprungligen postat av PaS
              Jag stämmer in i kören, sjukt snyggt. Är det apelsiner som går med pettrisarna?
              Tackar för komplimangerna!

Stämmer bra det 25st apelsiner och 40 Trewavasae

Kommentar

• specmats
                Användare
                • December 2004
                • 3060

snyggt akvarium och estetisk fullträff med två arter i så stort antal-det ser skitsnyggt ut
                Tropheus Duboisi halembe, so
                Melanochromis Auratus, vf
                Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• HåE
                  Användare
                  • September 2007
                  • 1525

Ett höjdar kar jhes! Ser väldigt naturligt och snyggt ut. Du får gärna posta en lite större bild på karet.
                  När man är ute på djupt vatten är det klokt att hålla munnen stängd.

Kommentar

• jhes
                    Användare
                    • September 2010
                    • 229

Ursprungligen postat av specmats
                    snyggt akvarium och estetisk fullträff med två arter i så stort antal-det ser skitsnyggt ut
                    Tackar!

Jo jag tycker också om färre arter och flera av varje, men jävlar va svårt det är att inte köpa nya, då detta är mitt första akvarium på 15 år, och första någonsinn med afrikanska ciklider.
                    Finns så många jag vill testa, men är tvärstopp från frugan till att komma hem med fler akvarium

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10777

Tackar!

Jo jag tycker också om färre arter och flera av varje, men jävlar va svårt det är att inte köpa nya, då detta är mitt första akvarium på 15 år, och första någonsinn med afrikanska ciklider.
                      Finns så många jag vill testa, men är tvärstopp från frugan till att komma hem med fler akvarium
                      Livet är frustrerande.

Jag vet känslan...

Kommentar

• pettapetrochromis2
                        Användare
                        • February 2011
                        • 34

Tackar!

ditt akvarium var snyggt vad är det för size ?
                        Senast redigerad av pettapetrochromis2; 13 February 2011, 00:06.

Kommentar

• pettapetrochromis2
                          Användare
                          • February 2011
                          • 34

nu har jag beställt flera petrochromisar & måste ha större plats för mitt dröm akvarium .

så jag var å tittade på en etage våning på 160 kvm med starkt marmorgolv så det kanske kan bli ett jätte akvarium snart hoppas jag !!!

minimum 2000 liter men jag funderar på 3000 till 4000 liter men det kostar väl en del antar jag ett annat sätt är kanske att beställa 3 st 1000 liters och länka ihop dom dvs man bygger ett rör på 15 till 20 cm i omkretas mellan akvariena på kort sidan då blir akvarie väggen 6 meter kan bli coolt då kan fiskarna simma 6 meter från den ena sidan till den andra sidan !!

men men en så länge är detta bara en dröm
                          Senast redigerad av pettapetrochromis2; 13 February 2011, 00:27.

Kommentar

• Mikael W
                            NCS Medlem

• August 2002
                            • 8623

Ursprungligen postat av pettapetrochromis2
                            nu har jag beställt flera petrochromisar & måste ha större plats för mitt dröm akvarium .

så jag var å tittade på en etage våning på 160 kvm med starkt marmorgolv så det kanske kan bli ett jätte akvarium snart hoppas jag !!!

minimum 2000 liter men jag funderar på 3000 till 4000 liter men det kostar väl en del antar jag ett annat sätt är kanske att beställa 3 st 1000 liters och länka ihop dom dvs man bygger ett rör på 15 till 20 cm i omkretas mellan akvariena på kort sidan då blir akvarie väggen 6 meter kan bli coolt då kan fiskarna simma 6 meter från den ena sidan till den andra sidan !!

Låter häftigt. Håller tummarna för att drömmen blir verklighet.
                            mvh
                            Mikael W
                            (NCS-medlem sedan 1981)

Kommentar

• jhes
                              Användare
                              • September 2010
                              • 229

ditt akvarium var snyggt vad är det för size ?
                              720

Kommentar

• jhes
                                Användare
                                • September 2010
                                • 229

Tror du inte det finns risk för att en stor hane då ockuperar ett 1000liters och vaktar hålet så inga andra får komma in?

Mitt drömakvarium är 2,5 - 3 meter brett och 2 meter djupt med moduler/ färdiga bakgrunder på båda sidorna och sån där blå plastfilm som ser ut som "sandbotten/vattenyta" på baksidan.

/Henrik

Kommentar

Arbetssätt...