Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Petta - Hur har det gått med Longalan? Några yngel än Moban är kung å röjjer på bra!
Skickar upp lite bilder på petrochromis.se imorgon!
Kanske skriver en artikel om konsten att fånga petrochromis utan håv1300L petrochromisKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromishahah
du hade jag sovit 1 timme till hade din hane varit död han var inte i bästa skicket hade han varit sjukt tidigare eller ?
en stor hona slog på han kraftigt men allt e lungt nu jag la han i ett akvarium där han blir kung så han får tillbaka själv förtroendet sen får han komma tillbaka till texas longola akvariet så stoppar jag honan i nät tills hanen blivit kung där
Alla fiskar som jag har slängt i till han har han kastat sig över så det var väll lika bra att någon tog ner han på jorden. Bara att mata på så kommer han igång.
Det gick dock bättre med Moban som är ny kung här hemma, honan var inte dålig hon heller. Spöade på alla hanar igår så nu är hon stolt drottning! Jobbar hemma idag, så jag ska passa på att ta lite pics.1300L petrochromisKommentar
-
-
-
Hur går det med dina Giant Peter?
Du har inte skrivit något i denna tråd sedan den 4 juni och jag är nyfiken på om dom klarat sig?
Fått någon lek / tugg på dem? Andra petrochromis nyheter?Kommentar
-
1300L petrochromisKommentar
-
Och hur har det gått? Bidde det några yngel?mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Hur
Ursprungligen postat av pettapetrochromishejhejhej
i dag är en bra dag red bulu lek igenKommentar
-
-
-
Fråga till er som lyckats bra med era Pettrisar (Peter, Strommen mf)
Hur ofta matar ni och finns det risk för övermatning som med troffar?
Har nu 40 Trewavasae i storlek från enkrona till ca:10cm, fick dom bestämma skulle dom äta 24/7
Hur mycket/ofta rekomenderar ni?
(matar med NLS)
/HenrikKommentar
-
En fråga till!
Lämplig filtrering och cirkulation?
Akvariet är 720l med BTN tanganiykabakgrund + 3 moduler på sidor och botten. Har mycke sten längst hela baksidan som ger många grottor/tunnlar!
Har som sagt 40 Trewavasae och 25 N.Leleupi.
Nu har jag 2 Eheim powerheads a 1200l/h i filterfack med grov matta på ca. 30x30x10 cm fylld med mindre mattbitar bakom bakgrunden.
2 ytterfilter, Eheim ecco 300 (750l/h) och Eheim 2080.
Har även ett powerhead (1100l/h) på botten bakom bakgrunden, så ingen skit blir liggande utan går in i filtren.
Testat med en ocean runner (3500l/h) inne i burken men med insuget bakom bakgrunden för att suga mer skit till filtren, men den cirkulationen gjorde att alla fiskar satt o tryckte inne i grottorna
/HenrikKommentar
-
-
?
Fick den här med på köpet och det sas att det är nån gul variant
Någon som kanske vet ? den är ca 10 cmTropheusKommentar
Kommentar