If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
500 hundringar tok för små för 30 cm petrosar men det går om man vill
ps på första bilden längst upp i akvariet har du en polydon mtoto som är 30 cm
men jag har en på 1000 liter också där sådana petrosar i den sizzen ska gå
Haha ser lite små trångt ut!
Fick lite hopp om att det skulle funka att ha petrisar i mitt 400L kar
Men det blir svårt antar jag? Eller kanske en grupp småttingar!?
Flotte kar du har Peter! Ser ennå bedre ut "live"!
Ang petro i 400 liter så tror jeg det går fint. du kan ha en gruppe med Tricolor,famula eller ikola..?
Vil du ha andre arter som feks moshi,macrognathus,longola og red bulu point, så må du nok ha yngel, og så kjøpe større kar når de blir større...
Flotte kar du har Peter! Ser ennå bedre ut "live"!
Ang petro i 400 liter så tror jeg det går fint. du kan ha en gruppe med Tricolor,famula eller ikola..?
Vil du ha andre arter som feks moshi,macrognathus,longola og red bulu point, så må du nok ha yngel, og så kjøpe større kar når de blir større...
Det låter ju grymt bra! Då tror jag troffarna får flytta
en grupp på ca 15 då?
Är det bästa att inreda karet eller ha det kalt?
Vart får man tag i såna petrocromisar, och vad får man betala för dom?
Det låter ju grymt bra! Då tror jag troffarna får flytta
en grupp på ca 15 då?
Är det bästa att inreda karet eller ha det kalt?
Vart får man tag i såna petrocromisar, och vad får man betala för dom?
Min erfarenhet är att det alltid är bättre att ha ett kalt kar när man har ungdjur .Lättare att hålla rent= bättre vatten= bättre tillväxt.
ett + till är att fisken växer jämnare pga av att det inte finns några revir o strida om .
Peter kan jo sikkert hjelpe deg med å skaffe petro Jeg kjenner ikke så godt til det svenske petro miljøet. 15 petro går nok helt fint. Du kan sikkert ha 20 også
Du kan jo ha lite innredning, da blir det som "shreek" sier at det er lettere å holder rent. Anbefaler hyppi mating og vannbytter når det er yngel, det gir gode resultater på vekst!
får vällfixalite bilder under veckan när jag är ledig då .
nej tyvärr har haft 3 lekar nu och ingen har hållt ,har pg av det tagit bort den hetaste hanen som inte förstod att honan var färdiglekt
när han väl bötjat leka ville han aldrig sluta sånu får han gå o skämmas i ett annat kar .
men de kommer nog ordna sig tiden det svåra med petrochromis är ju inte att få dem att leka, utan att få honorna att hålla .Så som sagt mer tid och mer fisk så ska det nog bli yngel till jul
Kommentar