Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • wenger
    Användare
    • February 2003
    • 233

Hjälp vilka snygga fiskar du har den här tråden är ju helt klart beroendeframkallande, man är ju inne varje dag och beundrar fiskarna.

Kommentar

• maltandis
      Användare
      • October 2003
      • 1567

Verkar som det hänt ngt i Petrochromistråden, verkar inte lika tjafsigt som vanligt. Kul med nya bilder och lite info om hur man tar hand om de speciella firrarna. De flesta vet väl vid det här laget att petrisar kostar lite mer än guppy och att de kräver lite större glasburkar oxå.
      Till Peter
      Grattis till ytterligare en lek!
      Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• Emil
        Användare
        • October 2008
        • 73

Måste bara säga att dina firrar är riktigt fina pettapetrochromis!
        Kollar denna tråden flera gånger om dagen, Så snart e jag nog tvungen att köpa en egen grupp, som jag fattar det är Petrochromis trewavase dom "lättaste"?
        Hur många skulle vara lämpligt till ett 720? om det är tillräckligt stort?
        Riktigt avundsjuk, Verkar som det är fler än jag efter som många bara tjaffsar
        måste bara fråga, det verkar som du har många olika sorter i samma kar, hur gör du när du släpper ner nya individer? Det blir inte krig eller?

Trevlig kväll alla!

Kommentar

• shreek
          Användare
          • December 2006
          • 367

trewavase funkar kanon i 720 ska du ha bara dem så skulle jag rekomendera minst 30st
          Provar på saltbalja för tillfället

Kommentar

• Tougaye
            Användare
            • January 2008
            • 30

sugen som f-n att köpa dessa fiskar .är ett 450 liters kar för lite?vad kostar trawassen?? vad är viktigt att tänka på ?? har malawi nu .
            Tougaye

Kommentar

• specmats
              Användare
              • December 2004
              • 3060

har sett vf Trewavase för 500 styck för ungefär 3 år sen, odlade bör väl gå för 200 nånting..,men petta vet säkert bättre
              Tropheus Duboisi halembe, so
              Melanochromis Auratus, vf
              Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• Wilhelm
                Användare
                • April 2002
                • 9122

Ursprungligen postat av pettapetrochromis

men i handeln typ 250 / 300 st har man tur runt 200 som mats säger men då är dom storleken mindre 3-6 cm
                Bra svar!
                mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Mattias777
                  Användare
                  • November 2006
                  • 1493

Skall du inte ta semester från jobbet då du skall släppa i Blue Giant i karet?

Du kan ju förhindra en slakt av mkt dyrbara fiskar om du har bra uppsyn eller tänker jag fel?

Det går rätt fort när en fisk börjar döda. Det har jag märkt tillochmed med malawi

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• Strommen
                    Användare
                    • September 2009
                    • 66

Ursprungligen postat av Tougaye
                    sugen som f-n att köpa dessa fiskar .är ett 450 liters kar för lite?vad kostar trawassen?? vad är viktigt att tänka på ?? har malawi nu .
                    Jag har nu under nästan 2 månaders tid kört 15 fullvuxna moshis i ett 450 tillsammans med 30 bembor utan problem vilket till å med resulterat i två lekar.

Dock så kör jag två stycken Eheim 2080 samt tre powerheads med filter och 1 cirk pump på 5800/l, för att hålla en bra vattenkvalité. Tyvärr var jag tvungen att flytta en 2080 förra veckan till det ny startade 720 vilket resulterar i att jag tvingas byta vatten nästan varannan dag (kanske inte helt optimalt). Matar med NLS vilket resulterar i taskig sikt vilket är tråkigt, plus att petrosarna skitar ner som riktiga grisar

Slänger med två bilder på den första invånaren i den nya 720 burken

Senast redigerad av Strommen; 21 October 2009, 09:14.
                    1300L petrochromis

Kommentar

• Bjorkman
                      Användare
                      • November 2008
                      • 87

Ursprungligen postat av Strommen
                      Jag har nu under nästan 2 månaders tid kört 15 fullvuxna moshis i ett 450 tillsammans med 30 bembor utan problem vilket till å med resulterat i två lekar.

Dock så kör jag två stycken Eheim 2080 samt tre powerheads med filter och 1 cirk pump på 5800/l, för att hålla en bra vattenkvalité. Tyvärr var jag tvungen att flytta en 2080 förra veckan till det ny startade 720 vilket resulterar i att jag tvingas byta vatten nästan varannan dag (kanske inte helt optimalt). Matar med NLS vilket resulterar i taskig sikt vilket är tråkigt, plus att petrosarna skitar ner som riktiga grisar

Slänger med två bilder på den första invånaren i den nya 720 burken

http://lh4.ggpht.com/_pbo2oPDUnZU/St...0/DSC_0251.JPG
                      Vackra bilder!

mvh Björkman Viasatsport NFL kl. 18.00 nu på söndag
                      B( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:P

Kommentar

• Bjorkman
                        Användare
                        • November 2008
                        • 87

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
                        denna gången blev det rätt många små redz runt 23-26
                        Underbart att se!! Jo.. jag väntar fortfarande...

mvh Björkman''
                        Viasatsport kl. 18:00 091025
                        B( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:P

Kommentar

• specmats
                          Användare
                          • December 2004
                          • 3060

va roligt! alltid glädjande med mycket yngel..
                          Tropheus Duboisi halembe, so
                          Melanochromis Auratus, vf
                          Synodontis Petricola, odlade

Akvarie-setup (Salt)

Kommentar

• arthur
                            Användare
                            • October 2007
                            • 16

Nu hvor vi er kommet tilbage til emnet så følger et billede af P. Macrognathus "Nkondwe"
                            En meget smuk fisk, men desværre også meget aggressiv

/Arthur

http://www.tago.dk/Tanganyika

Kommentar

• arthur
                              Användare
                              • October 2007
                              • 16

Ad Konings skriver et sted at Sp. Red og Moshi måske er nært beslægtede, men jeg syntes at dette billede beviser at det er 2 forskellige fisk. Læg mærke til deres hoved som er meget forskelligt. Desuden lever Sp. Red på 30 meters vand og Moshi'en lever på samme lokation men på 5-20 meters vand. Hvis de var nært beslægtede ville de sandsynligvis krydse. Jeg har på intet tidspungt observeret at de var interesseret i hinanden når der var optræk til leg.

/Arthur

Kommentar

• arthur
                                Användare
                                • October 2007
                                • 16

Den sjældneste Petro er lige nu Flametail'en som kun er blevet importeret 1 gang, men den vil helt sikkert optræde på flere importlister fremover, og det forstår man godt når man ser denne han.

/Arthur

Kommentar

Arbetssätt...