If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Ja da skal våre være i riktig size Han sett litt tendenser, men ikke fått noe lek ennå. Kan det ha noe med at det er for mange forskjellige arter i samme kar?
Har moshi, longola yngel, tricolor, og macro i samme kar (720 liter)
Nu så börjar det bli en riktig bra petrochromistråd! Fina bilder och förhoppningsvis lite info om de olika arterna . Vad som krävs för att de ska trivas, osv.
Att tala om vad de kostar i handeln eller vad frakten skulle kosta med bussgods eller flyg ser inte jag som ett problem, bara det inte blir smygannonsering! Det är min personliga åsikt.
Hur många olika arter har du i dina burkar? Och vilken tycker du är intressantast?
mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
jag ska försöka vara så tydlig jag kan och om någon vill prata priser på vad en petrochromisar tex kostar i utlandet / europa så ska jag hänvisa till min privata e mail
men sen tycker jag att ni som forums värdar får säga till alla som är inne i denna tråden som inte har föravsikt att prata petrochromisar
detta stör tråden och för dessa som brinner för ämnet petrochromisar !!!!!!!!!
jag blir riktigt förbannad som du kanske har sätt !!!!!
vidare en gammal bild från förr
Härlig bild. Du har fått till det med ljuset och innredning verkar det som Sen lyser ju Bulu pointen upp tillvaron med sina härliga färger.
jag ska försöka vara så tydlig jag kan och om någon vill prata priser på vad en petrochromisar tex kostar i utlandet / europa så ska jag hänvisa till min privata e mail
men sen tycker jag att ni som forums värdar får säga till alla som är inne i denna tråden som inte har föravsikt att prata petrochromisar
detta stör tråden och för dessa som brinner för ämnet petrochromisar !!!!!!!!!
jag blir riktigt förbannad som du kanske har sätt !!!!!
vidare en gammal bild från förr
Snyft!! Vad vackra bilder!!
mvh Björkman I väntan på Godot... eller snarare ett nytt akvarium...
B( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:P
med ett fullt akvarium på 35 stora petrochromisar och en hona som spottar ut romen så fångar dom övriga fiskarna i akvariet upp romen fortare en honan tro mig
kanske var lite otydlig när jag skrev )
Han menade nog i ett separat akvarium, inte i huvudburken.
jo det hajjar jag men jag ska ju få honan dit också det är problemet
snart kommer det bilder från texas longola lek och dom e förska 5 minuter sedan ))
har faft lite tur nu lek red bulu lek texas longola lek texas red fin lek texas blue bulu point ))
det är vad vi kallar tur med djur ahahahah
OK, då förstår jag vad du menar då skulle jag vilja påstå att du tar honan för tidigt. Det händer ibland precis samma sak när man av misstag tar en troffe-hona för tidigt, hon spottar romkornen i håven, men oftas går det att få honan att ta upp kornen igen.
Då är vi tillbaka igen, har du haft någon hona i ett spottkar någon gång?
3000 liter med Tropheus http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi Maswa
Kommentar