Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • arthur
    Användare
    • October 2007
    • 16

Hej
    Nu er jeg endelig kommer hele vejen igennem denne tråd og det er ganske godt at se at der også er en del Svenske Petro folk som er med til at udbredde interessen for disse prægtige fisk.

Men det overrasker mig MEGET at se et af mine fotografier her på siden. Jeg troede også at man havde copy right i Sverige :-(
    Ikke nok med at billedet er bragt uden min tilladelse, men man har ikke engang gidet notere hvem som har taget billedet.
    Billedet er tyvstjålet fra mit forum http://www.tago.dk/forum/default.asp og siden er tydeligt mærket med: © Arthur 2008

Jeg plejer ALTID at give tilladelse når nogen spørger, og det eneste jeg forlanger er at fotografen bliver nævnt.
    /Arthur

http://www.tago.dk/Tanganyika

Kommentar

• arthur
      Användare
      • October 2007
      • 16

Forøvrigt så har jeg også problemer med at loade billeder op, er der en admin der vil se på det?
      /Arthur

Kommentar

• Ola Svensson
        Användare
        • April 2002
        • 14633

Ursprungligen postat av arthur
        Men det overrasker mig MEGET at se et af mine fotografier her på siden.
        Var finns din bild? Vi ska självklart plocka bort den (och straffa den skyldige ).

Du måste själv "tala om för systemet" att du är medlem i NCS och därmed kunna ladda upp bilder. Det gör du här http://www.ciklid.org/forum/profile....editusergroups
        Senast redigerad av Ola Svensson; 05 October 2009, 17:26.
        Med vänliga hälsningar

Ola

Kommentar

• arthur
          Användare
          • October 2007
          • 16

Post #357
          Men lad nu bare billedet være for denne ene gangs skyld ;-)

Med hensyn til mit medlemskabs skyld så skyldes det sikkert at jeg fornyede det i sommers til mødet i Stockholm, og i den forbindelse fik nyt medlemsnummer.
          Så hvis du kan se det ville det være godt, ellers venter jeg på næste medlemsblad. :-)

p.s. Iøvrigt er jeg igang med en artikkel om Petrochromis, så hvis ikke I skynder jeg oppe i Sverige så kommer jeg først. (Men så bliver den på Dansk)
          /Arthur

Kommentar

• LN
            Användare
            • December 2004
            • 4744

Grymt snygga firrar arthur
            O Välkommen till Ciklidforumet
            Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
            Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.

Kommentar

• StefanL
              Användare
              • August 2002
              • 10784

Ja..copyright är ju larvigt.

Tycker det är bra regler att man inte ska få utnyttja någon annans foto hur som helst. Det kan tyckas vara trivialt, men det har en större mening än att man kladdar upp foton på ett ciklidforum.

Hur skulle du tycka att det vore att se dina fiskar och foton du tagit användas som reklam för en annan Petrochromis uppfödare?...dvs dina vackra fiskar representerar hans odling...hm..vore det lika larvigt då?

Hur som helst en riktigt trevlig tråd att följa...

Kommentar

• cf.akvarielagret
                Användare
                • April 2002
                • 5028

Om man tar en bild som inte är sin egen
                och man tycker att man är seriös
                så frågar man om lov o inte kör med något dravel efteråt, ursäkt kanske passar bättre:
                jag är Ateist
                men Gud talade till mig
                Gud är stor
                jag frågade hur stor ? inget svar
                han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• StefanL
                  Användare
                  • August 2002
                  • 10784

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
                  du jag brukar erbjuda andra att just använda mina bilder till det du talar om

Sedan undrar jag varför du erbjuder andra att genom falska bilder profilera sig själva? Det är ganska oärligt om man använder dina bilder för att förbättra sin egna försäljning av yngel till spekulanter.
                  Senast redigerad av AnnikaY; 06 October 2009, 20:39. Anledning: följdradering

Kommentar

• StefanL
                    Användare
                    • August 2002
                    • 10784

Inga fel att hjälpa folk se fisken i vuxen storlek, men det var inte så du förklarade det...

Onödigt att kalla det jag skrev för larv och trams..riktigt onödigt.

Kommentar

• StefanL
                      Användare
                      • August 2002
                      • 10784

Jaja..det är dig fritt att tycka. Jag är dock inte ensam om att anse att det är viktigt med copyright...eller patent för den delen heller..men det ska vi inte snurra in på nu utan det är bättre att tråden fortsätter med sin goda Petrochromis anda istället.

Kommentar

• vibsn
                        Användare
                        • May 2008
                        • 95

Ursprungligen postat av Malawe
                        Jaja..det är dig fritt att tycka. Jag är dock inte ensam om att anse att det är viktigt med copyright...eller patent för den delen heller..men det ska vi inte snurra in på nu utan det är bättre att tråden fortsätter med sin goda Petrochromis anda istället.
                        Amen!
                        Vibeke
                        Bergen/Norge

http://akvaforum.no/forum.cfm?forum_...834&sr=1&msr=1

Kommentar

• Joakim Draktoft
                          NCS Medlem
                          • April 2002
                          • 7334

Forøvrigt så har jeg også problemer med at loade billeder op, er der en admin der vil se på det?
                          Med hensyn til mit medlemskabs skyld så skyldes det sikkert at jeg fornyede det i sommers til mødet i Stockholm, og i den forbindelse fik nyt medlemsnummer.
                          Så hvis du kan se det ville det være godt, ellers venter jeg på næste medlemsblad. :-)
                          Har varit inne i medlemsregister och verifierat ditt namn. Du har nu de rättighter som krävs för att ladda upp bilder.
                          Joakim Draktoft
                          f.d Webmaster Ciklid.se

Kommentar

• arthur
                            Användare
                            • October 2007
                            • 16

Ursprungligen postat av Joakim Draktoft
                            Har varit inne i medlemsregister och verifierat ditt namn. Du har nu de rättighter som krävs för att ladda upp bilder.
                            1000 tak.
                            Først vil jeg sige at det er OK at bruge mine billeder her i dette forum, men husk lige at skrive hvor billedet stammer fra

Og så har jeg lige et par billeder af Moshi'en når den er i leg. Tidligere i denne tråd var der lidt snak om hvor den guleste Moshi kom fra, og der er der ikke tvivl om. Den guleste Moshi kommer inde fra National parken i Mahale. Men der er dyrt at fiske i Mahale (Meget dyrt) Så de fleste bliver fanget lige uden for parken i Sibwesa hvor det ikke koster ekstra at fange fisk.

/Arthur

Kommentar

• arthur
                              Användare
                              • October 2007
                              • 16

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
                              snygga bild välkommen till sverige )))

var tvungen och lägga upp för att kolla om dom var lika )))

men jag håller med om att dom gulaste kommer från sibwesa siyeswe mahale

denna variant du visar bild på är samma som sven har förmodar jag

jag e mycket glad att jag får köpa dessa 30 st från honom
                              Jeg ved ikke hvor Sven har sine Moshi'er fra. Jeg ved heller ikke hvor mine kommer fra men da jeg fik dem i 2006 fik jeg at vide at de var fanget inde i Mahale.

Billedet viser mine Moshi'er sammen med en sp. Red så du kan se forskellen. Hannen bliver næsten citron gul når der er optræk til leg. Læg iøvrigt mærke til den unge han i baggrunden, han ligner næsten en Moshi oppe fra Zambia eller som nogen kalder dem P. ephippium "Saddleback".

/Arthur

Kommentar

• shreek
                                Användare
                                • December 2006
                                • 367

Kazumbe Orange Halembe

Hona
                                Senast redigerad av shreek; 09 October 2009, 22:54.
                                Provar på saltbalja för tillfället

Kommentar

Arbetssätt...