Ursprungligen postat av pettapetrochromis
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Hmm
Ursprungligen postat av pettapetrochromiskorsnings risk är det väl på alla arter oavsätt sjö
det är väl så nya arter kommer till antar jag
men jag har aldrig upplevt det på petrochromisar
och jag håller med dig om att det ser ut som fisk soppa på denna bilden jag skulle aldrig blanda blue giant med tex ortognathus som det är på bilden men jag antar att carsten var tvungen att ösa ner flera petrochromisar för att få ner aggresiviteten
nej
hos mig blir det
blue giant yellow moshi & redbulu som djurgårdensfärger ))
det blir nog snyggt
hittar jag en grön fisk så blir det bob marleyKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromis
hos mig blir det
blue giant yellow moshi & redbulu som djurgårdensfärger ))
det blir nog snyggt
hittar jag en grön fisk så blir det bob marleyKommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Det finns nog fler medlemmar i landet som inte sitter vid detta forum och som troligen skulle gilla en artikel om Petrochromis väldigt mycket. Jag vet att jag skulle gilla det även om det står mycket här.
Du behöver inte besvara mitt inlägg Janne...eller..nä visst..du bojkottar ju mig.Kommentar
-
Janne: Jag känner flera medlemmar som av olika anledningar inte är här på forumet. Sedan är väl CB:s mål att täcka en så stor del av ciklidhobbyn som det bara är möjligt. Under de senaste 3-4 åren har det i alla fall inte varit någon artikel (vad jag minns) som behandlar petrisar. Nu när det finns så mycket duktigt folk som håller på med dessa fiskar i lite större skala med Peter i spetsen vore det väl kul med en artikel. Dessutom tycker jag att det är en helt annan grej med en skriven artikel än en forumtråd. Det blir mer överskådligt liksom.
/JockeKommentar
-
Jag har många tidningar, från england, tyskland & usa om akvariefiskar. Kan inte påstå att jag sett någon bra artikel om Petrochromis.
Vill man ha stort intresse skriver man en artikel. Tänk att ha en i nr1, när det varit mycket troffar i 3:an och 4:an.
Rubrikförslag:
Petrichromis för den som tycker Tropheus är för lätt
Petrochromis tuffast i stan
osv...Kommentar
-
En till som kan hockey märker jag!
Janne: Jag känner flera medlemmar som av olika anledningar inte är här på forumet. Sedan är väl CB:s mål att täcka en så stor del av ciklidhobbyn som det bara är möjligt. Under de senaste 3-4 åren har det i alla fall inte varit någon artikel (vad jag minns) som behandlar petrisar. Nu när det finns så mycket duktigt folk som håller på med dessa fiskar i lite större skala med Peter i spetsen vore det väl kul med en artikel. Dessutom tycker jag att det är en helt annan grej med en skriven artikel än en forumtråd. Det blir mer överskådligt liksom.
/Jocke
Självklart så utesluter det inte att peter skriver en artikel i bladet också,det skulle vara kanon, jag vet att det är ruskigt många i landet som är medlemmar inte hänger här på forumet. Det var ju därför jag plitade ihop 3 artiklar till bladet för att fler ska kunna läsa om detJanneKommentar
-
-
Kommentar
-
[QUOTE=Christian Alfredsson;784424]
Rubrikförslag:
Petrichromis för den som tycker Tropheus är för lätt
QUOTE]
Nja...jag skulle nog tycka att rubriken "Petrochromis dyrt men enkelt" är mer passande om man nu tolkar allt som skrivs i denna tråd rätt.
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
[QUOTE=Johan F;784440]-håller med, tycker att den rubriken är missvisande, som exempel har hört alltså hörsägen att Petrochromis inte är lika känslig för soten som Tropheus!? om det nu finns nån sanning i det..Men vad är svårare med Petrochromis? förutsatt att man naturligtvis ger dom rätt förutsättningar som volym, kemi, foder mmTropheus Duboisi halembe, so
Melanochromis Auratus, vf
Synodontis Petricola, odlade
Akvarie-setup (Salt)Kommentar
Kommentar