Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    Användare
    • August 2004
    • 1604

Men

Ursprungligen postat av shreek
    du kan ha dem flesta arter av petrisar i hopp jag hadde mina tembwe i hopp med 16 macrognathus rainbow och 7-8 trewavase utan problem fick MASSOR med yngel
    hur är det med korsningsrisken på petrochromis om du blandar lite hur som helst?

Kommentar

• Bjorkman
      Användare
      • November 2008
      • 87

Ursprungligen postat av shreek
      Ja du nike helt rätt !!!

Petrochromis är enligt mig dem intressantaste coolaste fiskarna i tanganyikasjön

och famulorna e en av mina favoriter i akvarium då man kan få så måpnga dominta i ett enda kar. Och dem e inte dyrar en tropheus så ja tycker att fler borde prova denna underbart coola fiskar då dem funkar fint i en 375,540 eller 720 , största skilnaden är väll att dem äter dubbelt så mycket och ger dubbelt så mycket action. Och håller man vattnet bra så e dem enligt mig tåligare/lättare en tropheus

Kan bara instämma att petrochromis är fantastisk spännande fisk som jag gärna skaffar fler av! !!!

mvh Björkman
      B( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:P

Kommentar

• rent vatten
        Användare
        • November 2005
        • 530

Ursprungligen postat av Bjorkman
        Kan bara instämma att petrochromis är fantastisk spännande fisk som jag gärna skaffar fler av! !!!

mvh Björkman
        Om man hade en hobbylokal på 100kvm och stora kar så skulle jag garanterat också ha en grupp petrochromis.

Kommentar

• Bjorkman
          Användare
          • November 2008
          • 87

Ursprungligen postat av rent vatten
          Om man hade en hobbylokal på 100kvm och stora kar så skulle jag garanterat också ha en grupp petrochromis.

Nja... Om man är singel och bor på 33 kvm så går det.. sen kan det bero att vi människor äro olika och prioterar olika och tur är väl det! Sist men inte minst den som vågar vinner eller?

mvh Björkman

Kommentar

• rent vatten
            Användare
            • November 2005
            • 530

Nja... Om man är singel och bor på 33 kvm så går det.. sen kan det bero att vi människor äro olika och prioterar olika och tur är väl det! Sist men inte minst den som vågar vinner eller?

mvh Björkman
            nja, min bostad rymmer bara 106kwm och där finns endast 1 kar men i lokalen på 2 gånger 37kwm finns det i alla fall inte plats för dessa fiskar så jag menar om man inte är tokig så måste man ha ganska många kwm innan man har plats för dessa fiskar?

Kommentar

• rent vatten
              Användare
              • November 2005
              • 530

nja, min bostad rymmer bara 106kwm och där finns endast 1 kar men i lokalen på 2 gånger 37kwm finns det i alla fall inte plats för dessa fiskar så jag menar om man inte är tokig så måste man ha ganska många kwm innan man har plats för dessa fiskar?
              Med det så menar jag inte att du är tokig Björkman, bara så du vet.

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

hur menar du menar du? =)
                http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• Bjorkman
                  Användare
                  • November 2008
                  • 87

Eh va? Nja.. lite galen är man nog men jag har insikt i min galenskap...

Men det låter som du har plats...

mvh Björkman Skam den som ger sig"

Kommentar

• rent vatten
                    Användare
                    • November 2005
                    • 530

Eh va? Nja.. lite galen är man nog men jag har insikt i min galenskap...

Men det låter som du har plats...

mvh Björkman Skam den som ger sig"
                    nja jag har inte plats just nu,men jag kanske blir galen nog för att fixa det senare.

Kommentar

• Landgren
                      • March 2005
                      • 44

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
                      hahahaha looooooooooooooool

den dagen du har red bulu för 100 kr st ska jag sluta med petrochromisar jag lovar ))

det kommer ta dig 2-3 år att få tag i några och du kommer betala minst 5000:- st för full size

dvs om du får tag i några överhuvudtaget

dom enda som är till salu just nu är 1+3 för 28.000:-

men iof köp några och bevisa att du fortfarande har lite kontakter !!!!
                      och odla upp dom och sälj dom för en hundring st då köper jag alla yngel direkt och säljer dom för 2000:- st ))
                      Fiskar under hundringen är ointressanta????

När vi var hos dig och köpte fisk( bara hannar) hade du nyss sålt red bulu till USA för 120000:-SEK.Du måste ha en jäkla snurr på odlingen.Har du samma koll på bokföringen?
                      Landgren

Kommentar

• Mattias777
                        Användare
                        • November 2006
                        • 1493

jag fattar inte varför christer är så avundsjuk och håller en sådan låg nivå

och håller på och larvar sig med petrochromisarna & priser osv han inte har en anning om ???

när han också är så ointresserad av arten varför hänga i denna tråden ???????????

jag kan bara uppfatta detta som avudsjuka !!!!!!!!!!

sen att christer efter att jag har varit en bra kund och handlat av honom för ca 30 000:-

beskyller mig och skriker att jag har öppnat alla sand säckar på han företag
                        vilket jag inte hade gjort kanske har att göra med hans larv i denna tråd ? .

men jag kom bara för att lämna tillbaka den felaktiga sanden jag fått !!

och det slutade med att jag sa behåll pengarna och gick

obs jag avsalutade på ett bra sätt för christer han fick 600:- för en produkt han inte sålt varför vara bitter ????

men detta är ju hans eget fel att jag inte kommer att handla av honom något mera varför ta ut detta på en fisk art ))))

sen fattar jag inte varför folk hakar upp sig på priser av vad fisken kostar osv

det är ju mycket intressant att diskutera priser osv

skulle detta vara tabu eller anses som fult ska man skämas för att man håller en fisk som e dyr detta fattar jag inte ????

ska man skämas för att man åker porsche också ??

om jag var intresserad av en art skulle jag tycka detta var hög intressant att diskutera priser så man kan få tips på var man kan få tag i arten till bästa pris man är intresserad av osv

jag fattar liksom inte resonemanget här riktigt när vissa verkar tycka det är fult att prata priser på en fisk !!!!!!!!

jag uppfattar detta som avundsjuka !!!!!!!!!!!!

jag är en helt normal person som inte är rik jag har bara valt att lägga mina pengar på min hobby som jag brinner för ska jag skömas över detta ???
                        Bra svarat Peter! Stå på dig. Du gör denna hobby mera färgrik och rolig =) Man skall nog odla Sutare för att slippa avundsjuka. De är ju bruna och feta och äter skit till frukost

http://www.fiskformedlingen.se/odl.asp?id=353

Kommentar

• cf.akvarielagret
                          Användare
                          • April 2002
                          • 5028

jag fattar inte varför christer är så avundsjuk och håller en sådan låg nivå

och håller på och larvar sig med petrochromisarna & priser osv han inte har en anning om ???

när han också är så ointresserad av arten varför hänga i denna tråden ???????????

jag kan bara uppfatta detta som avudsjuka !!!!!!!!!!

sen att christer efter att jag har varit en bra kund och handlat av honom för ca 30 000:-

beskyller mig och skriker att jag har öppnat alla sand säckar på han företag
                          vilket jag inte hade gjort kanske har att göra med hans larv i denna tråd ? .

men jag kom bara för att lämna tillbaka den felaktiga sanden jag fått !!

och det slutade med att jag sa behåll pengarna och gick

obs jag avsalutade på ett bra sätt för christer han fick 600:- för en produkt han inte sålt varför vara bitter ????

men detta är ju hans eget fel att jag inte kommer att handla av honom något mera varför ta ut detta på en fisk art ))))

sen fattar jag inte varför folk hakar upp sig på priser av vad fisken kostar osv

det är ju mycket intressant att diskutera priser osv

skulle detta vara tabu eller anses som fult ska man skämas för att man håller en fisk som e dyr detta fattar jag inte ????

ska man skämas för att man åker porsche också ??

om jag var intresserad av en art skulle jag tycka detta var hög intressant att diskutera priser så man kan få tips på var man kan få tag i arten till bästa pris man är intresserad av osv

jag fattar liksom inte resonemanget här riktigt när vissa verkar tycka det är fult att prata priser på en fisk !!!!!!!!

jag uppfattar detta som avundsjuka !!!!!!!!!!!!

jag är en helt normal person som inte är rik jag har bara valt att lägga mina pengar på min hobby som jag brinner för ska jag skömas över detta ???
                          Ganska långt från ämnet, och jag antar att du inte vill att jag ska svara
                          då kommer antagligen både du o jag att bli avstängda.
                          jag är Ateist
                          men Gud talade till mig
                          Gud är stor
                          jag frågade hur stor ? inget svar
                          han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• Bjorkman
                            Användare
                            • November 2008
                            • 87

Ursprungligen postat av Mattias777
                            Bra svarat Peter! Stå på dig. Du gör denna hobby mera färgrik och rolig =) Man skall nog odla Sutare för att slippa avundsjuka. De är ju bruna och feta och äter skit till frukost

Amen!

mvh

Björkman

Kommentar

• FI
                              Användare
                              • August 2002
                              • 3743

sen kanske jag tycker det är intressant och kul och ha en sällsynt & dyr fisk det kan jag inte sticka under stolen med men ska jag skämas över det ?
                              Inget påhopp eller liknande nu, men just det där är något jag personligen har väldigt svårt att förstå.

Vore det inte bättre och roligare för alla i hobbyn om petrochromisar var billiga och lätta att få tag på? Hade arten varit tråkigare om den var supervanlig och kostade 50kr styck?

Själv skulle jag kunna ge bort jaguarciklider gratis till höger och vänster om det så betydde att fler började hålla arten. Jag gillar att utbyta erfarenheter och surra om fiskarna, och utanför nätet känner jag tyvärr inte en själ som har dem.

Personligen tycker jag bara det är jobbigt att berätta om vad jag lägger ut på fisk om de är dyra. Då jag hade saltvatten valde jag helt att låta bli att prata om priserna till slut, på jobbet började de ju tro man var knäpp då man köpte en fisk 1500 kr och sten för 5000 kr.
                              Fredrik Isaksson
                              Bildarkivet

Kommentar

• Barracudan
                                • April 2005
                                • 453

Vore det inte roligare för frimärksamlarhobbyn, om alla frimärken kostade 10 kr och fanns att köpa överallt? - troligtvis inte...
                                Frontosamarkus

Kommentar

Arbetssätt...