Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • doohan
    Användare
    • August 2004
    • 1604

Den

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
    en liten texas longola

som kommer bli en mycket vacker fisk om 1 år

när dom rätta färgerna kommer
    bilden var av hög kvallite. Du blir snart proffsfotograf Peter

Kommentar

• doohan
      Användare
      • August 2004
      • 1604

Om

Ursprungligen postat av doohan
      bilden var av hög kvallite. Du blir snart proffsfotograf Peter
      inte stjärten hade varit halv! Men bortsett från det så är det en bra bild!

Kommentar

• tege
        Användare
        • February 2005
        • 2748

kan man ladda ner photo shop någon stans som fungerar ???
        Går att ladda hem prova på versioner hos Adobe, då kan du testa i 30 dagar. Sen är det bara att välja om du vill köpa eller Prova något annat.
        https://www.ciklid.org/forum/album.php?albumid=34

Kommentar

• Bjorkman
          Användare
          • November 2008
          • 87

en liten texas longola

som kommer bli en mycket vacker fisk om 1 år

när dom rätta färgerna kommer

Vacker i all sin enkelhet! Tanganyika rules!!

mvh Björkman
          B( Crazy about Tanganyika,Petrochromis, Tropheus and frontosa:P

Kommentar

• malawijanne
            Banned
            • November 2005
            • 3216

det var mycket slit och viste jag att det var så mycket jobb då hade jag aldrig gjort det men i dag är jag mycket glad över detta

man ser igenom till nästa rum

obs att detta är gammla bilder !!!

när dessa bilder togs hade jag malawi ))

nu går det bara petrosar där narturligtvis heheh
            Sicka fiskar och vilka bilder, ja nu tror jag att dom som sa att dom inte ville ha pettrisar(om dom så kastade dom efter mig vill jag inte ha dom) dom är nog väldigt tysta efter dom bilderna. När jag såg ditt vardagsrum, så tänkte jag där har vi en ciklididiot till som är väldigt lik mig.
            Det vill säga att han har vikt sitt liv till denna underbara hobby.
            Det är sällan vi får kredit för det vi gör på grund av avundsjuka.
            Men Peter du har min fulla respekt att du har lyckats med dessa så kallade (mördarfiskar), jag fattar hur mycket tid och pengar du har lagt ner för att komma dit du är nu, och hoppas att du kan få den vanliga akvaristen att kunna ha pettrisar.
            Jag själv är inne på att skaffa en större balja och försöka, märk väl försöka hålla pettrisar.Janne

Kommentar

• malawijanne
              Banned
              • November 2005
              • 3216

tack janne det var trevligt skrivet !!!

det är roligt som du skriver ( en ciklididiot till som är väldigt lik mig.)

det finns några galningar till jag trode jag var värst ett tag men det visade sig finnas värre dårar en av dom e du hehe ))

att ha så många akvarium med malawi i sin bostad som du hade är inte normalt om man säger så )

du borde byta namn till kung malawi janne ))
              Men vet du vad Peter, om 20 år så kommer folk att säga, kommer du ihåg han i Stockholm som verkligen va först i Sverige att lyckas med pettrisar, och han den gubben i Göteborg som bara hade röda malawiciklider.
              Ja det var tider det.Janne

Kommentar

• rent vatten
                Användare
                • November 2005
                • 530

Ursprungligen postat av malawijanne
                Sicka fiskar och vilka bilder, ja nu tror jag att dom som sa att dom inte ville ha pettrisar(om dom så kastade dom efter mig vill jag inte ha dom) dom är nog väldigt tysta efter dom bilderna. När jag såg ditt vardagsrum, så tänkte jag där har vi en ciklididiot till som är väldigt lik mig.
                Men Peter du har min fulla respekt att du har lyckats med dessa så kallade (mördarfiskar), jag fattar hur mycket tid och pengar du har lagt ner för att komma dit du är nu, och hoppas att du kan få den vanliga akvaristen att kunna ha pettrisar.
                Jag själv är inne på att skaffa en större balja och försöka, märk väl försöka hålla pettrisar.Janne
                Jag kan vara tyst,men varför då.Jag står för min synpunkt fortfarande.

Kommentar

• malawijanne
                  Banned
                  • November 2005
                  • 3216

ja det e sant man kanske blir en legend ))

jag e nära janne ska du veta jag har snart art bestämt 6-7 st petrochromisar som fortfarande är sp med hjälp från naturhistoriska museet

vem vet dom kanske blir uppkallade efter mig då jag bidrog med arterna till museet )))

tex petrochromis nememsi red bulu point heheheeh
                  Det är ju det som är så stort med just pettrisar, det är ju ingen som har lyckats att ha dom i baljor innan, med få undantag av några mindre sorter av pettrisar.
                  Det var väl ett helt okej namn petrochromis nemensi, och om det är 7 olika fångsplatser är det bara att lägga till det.Janne

Kommentar

• malawijanne
                    Banned
                    • November 2005
                    • 3216

Ursprungligen postat av rent vatten
                    Jag kan vara tyst,men varför då.Jag står för min synpunkt fortfarande.
                    Självklart får du tycka vad du vill.
                    Men om 10 år om du är kvar då ska jag ställa samma fråga till dig igen.
                    Vad tycker du om pettrisar.
                    Och jag vet om du fortfarande har intresset kvar så kommer du ha en annan uppfattning,.Janne

Kommentar

• malawijanne
                      Banned
                      • November 2005
                      • 3216

ja det finns ju en del som lyckats att hålla en del arter med fram gång i europa dock inte så många i sverige dvs inte bara ha dom utan lyckas få lek och få ynglena att överleva till full size det är lite svårare ,

och då pratar jag om dom aggresivare arterna inte trewavase ortognathus rainbow famula osv

den absoluta utmaningen för mig blir som mitt nya mål att hålla giant blue som blir 40 cm och vad jag förstår den svåraste och mest aggresivaste petrochromisen

jag har bara sätt 1 hane kvar i samtliga akvarium på dom som har provat

nu har iof carsten danmark tagit hem ca 9 st som fortfarande lever ))

vi får se hur det går jag skall antagligen åka på en resa och köpa dessa av honom i danmark

eller om jag får leveransen från africa

men det skall bli mycket intressant och se om det överhuvud taget är möjligt
                      Ja det blir en utmaning, och jag tror att du kommer lägga dom i din 1000liters balja, ja att introducera bluegiant i den baljan, ja det är en utmaning, men det är klart fiskarna går rätt så tätt, men bakterier och pettrisar det brukar inte var en bra kombination, det blir mycket vattenbyte eller.Janne

Kommentar

• rent vatten
                        Användare
                        • November 2005
                        • 530

Självklart får du tycka vad du vill.
                        Men om 10 år om du är kvar då ska jag ställa samma fråga till dig igen.
                        Vad tycker du om pettrisar.
                        Och jag vet om du fortfarande har intresset kvar så kommer du ha en annan uppfattning,.Janne
                        Det är möjligt, vi får se om 10år.

Kommentar

• doohan
                          Användare
                          • August 2004
                          • 1604

Ja

Janne om 10år kommer världens rödaste petrochromis att simma i dina kar Då kommer den att heta Petrochromis Red Bulupoint )

Kommentar

• malawijanne
                            Banned
                            • November 2005
                            • 3216

Ursprungligen postat av doohan
                            Janne om 10år kommer världens rödaste petrochromis att simma i dina kar Då kommer den att heta Petrochromis Red Bulupoint )
                            Exakt, jag har redan en plan på det, fan är du synsk. ja jag är redan såld på bulu pointen, tänk den, få ett par kullar plocka ut dom rödaste sedan spetsa med rätt foder, ja, jag blir lyrisk när jag tänker på det.Janne
                            Senast redigerad av malawijanne; 27 August 2009, 23:45.

Kommentar

• doohan
                              Användare
                              • August 2004
                              • 1604

Det

spelar ju ingen roll vad en fisk kostar o hur svår den är osv om en person tycker den är ful. Färgerna är det absolut inget fel på utan det är utförandet. Du kan köpa en Daf66 o lacka den i världens dyraste/snyggaste färg så är det ändå en ful bil. Du kan ta hundra bilder på den o den kommer ändå inte att tilltala den som tycker en Daf66 är ful.

Sedan är det säkert så att Peter kommer att ses som en pionjär och banbrytande för införandet av en väldigt dyr fisk som kräver en kunnig akvarist för att lyckas. Så heders åt Peters insatts för Petrocromis intåg i Sverige.

Kommentar

• doohan
                                Användare
                                • August 2004
                                • 1604

Vi

Exakt, jag har redan en plan på det, fan är du synsk. ja jag är redan såld på bulu pointen, tänk den, få ett par kullar plocka ut dom rödaste sedan spetsa med rätt foder, ja, jag blir lyrisk när jag tänker på det.Janne
                                känner till din stora förkärlek till röda fiskar Janne Och jag kände på mig att det var därför du suktade efter just Bulupointen, då den redan har mycket rött i sig. Bara o måla huvet rött på firren så är den klar

Kommentar

Arbetssätt...