Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Snyggt kar Peter. Det ser ut att vara en härlig färgmix. Även om det är lite suddigt.
Angående Bulu point och den röda färgen, har honor också röd färg eller är det bara den dominanta hanen som har den?
(Jag var förresten iväg igår och köpte 6st till. Min grupp består nu av 18st. Nöjer mig med dessa som nu bara går ihop med 7st röda tropheus som jag för mig själv låtsas är Bulu point petro's... )//Stefan LindstedtKommentar
-
Hur är det att tillsätta fler individer i en pettrisburk, är det lika känsligt som Tropheus?Kommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisdu kan ju posta lite bilder )
efter som jag inte fick medlemskapet )
din bedrägare ))Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromissnälla kan någon hjälpa mig att bli medlem ???
2259
peter nemeth
FixatJoakim Draktoft
f.d Webmaster Ciklid.se
____________________________________________Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromishmmm brukar det ta längre tid en 2 veckor ?
jag tyckte det var mycket lång tid för att få bli medlem & få posta bilder ?
mvh peter
Problemet är att vi inte kan veta att en person som betalat medlemsavgiften är samma som en av de tusentals användarna på forumet.
Nu har ett gäng människor "jobbat häcken ur sig" åt dig gratis på sin fritid och du klagar! Nej, det har inte varit mycket jobb men allt ovan måste göras i det nuvarande systemet. Visserligen hade jag kunnat koppla på dina rättigheter när jag fick numret men detta är inte min uppgift och jag har aldrig gjort det.
Medlem i NCS blev du så fort din betalning kom in förstås. Jag skriver om att dina medlemsbehörigheter slås på på forumet.
Edit: Vi jobbar på att köpa in ett system som gör att detta blir smidigare, men det kostar pengar och vi måste veta att det fyller funktionen det ska fylla.
Edit 2: Jag har full förståelse att du tycker det tar tid. Att inte kunna posta bilder på så fantastiska fiskar måste vara extremt frustrerandeSenast redigerad av Ola Svensson; 26 August 2009, 13:35.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisjag provar och posta lite bilder obs att detta är rå matrial på dom flesta bilder och jag är ingen bra fotograf .
men man ska kunna göra underverk med denna kamera å med lite photo shop
då jag har liknande set up som deelayMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromislite petro bildermvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisjag provar och posta lite bilder obs att detta är rå matrial på dom flesta bilder och jag är ingen bra fotograf .
men man ska kunna göra underverk med denna kamera å med lite photo shop
har jag sätt då jag har liknande set up som deelay
tyvärr var yellow moshina nya från tyskland vid fotot tillfället och ser i dag ut på ett mycket gulare & färg gladare sätt
men som sagt var det finns färglada petrochromisar också kanske en mera en trophusar tom sen kan man ju inte sticka under storlen med att dessa är stora och gilllar man inte stora fiskar kan det bli svårt att gilla dessa ))
mera bilder kommer på andra arter vid ett senare tillfälle
bild 1 petrochromis polyodon mtoto
bild 2 yellow moshi gold siyeswe
bilde 3 red bulu pointSenast redigerad av Mattias777; 26 August 2009, 18:56.Kommentar
-
jag blir sugen som fan att köpa ett gäng.tack för grymt fina bilder.
om du säljer ett gäng säg till..mvh tougayeTougayeKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromishehe jo men jag vet inte om det är min starka sida direkt
jag har ju dyslexiKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisok jag ska göra ett försök skriva kan jag och jag blir bättre och bättre men jag är dålig på att stava osv = dyslexi
och detta trots att jag är född i sverige och är helsvensk
Vi kan redigera artikeln och till och med skriva om den. Sedan får du självklart se resultatet. Ett fotoreportage skriver nästan sig själv. Om du tar tio foton och skriver vad de visar t ex.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisen liten texas longola
som kommer bli en mycket vacker fisk om 1 år
när dom rätta färgerna kommer
/Johan3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa