Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Frågan är om detta reckomenderas for Petrochromisar? Troffar klarar enorma vatten byten. Men varför ifall dom trivs utan allt bök?Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
-Ja där föll Jag ;-) Eftersom Jag -bara- är ägare av 1st "Pettro" ,så kan Jag ju givetvis inte säga mer om saken. Än att Jag gjort sådana byten då o då pga glömska. Och har inte tappat djur för det. Exemplet ovan ger ett 100% vattenbyte i slutändan. Är Akv. I god kondition..-Vet om en kollega som sprang ifrån ett vattenbyte över en Helg. 2 dagar vattenbyte(stackars värd). firrarna såg enlg. uppgift lite omtöcknade ut. Men Alla levde ;-)Kommentar
-
Vad är det som gör att Petrochromis skulle vara känsligare för vattenbyten än Tropheus när de går tillsammans i Tanganyika sjön?
Det största, och kanske enda problemet med Petrochromis verkar vara släktets aggressivitet mer än att de är känsliga för ändringar med vatten. Det är iallafall den känslan jag fått av att läsa om artiklar och debatter på olika forum från erfarna Petrochromis ägare.
Som den länkade videon visar så byter de 90% vatten till diskus och de rankar jag som känsliga..speciellt VF.Kommentar
-
Vad är det som gör att Petrochromis skulle vara känsligare för vattenbyten än Tropheus när de går tillsammans i Tanganyika sjön?
Det största, och kanske enda problemet med Petrochromis verkar vara släktets aggressivitet mer än att de är känsliga för ändringar med vatten. Det är iallafall den känslan jag fått av att läsa om artiklar och debatter på olika forum från erfarna Petrochromis ägare.
Som den länkade videon visar så byter de 90% vatten till diskus och de rankar jag som känsliga..speciellt VF.
Tror knappast det är någon här som talar sig varm för dessa vattenbyten som själva håller sina fiskar så. Men förstår att det är kul att reta petta särskilt när han nappar direkt .Kommentar
-
"Tror knappast det är någon här som talar sig varm för dessa vattenbyten som själva håller sina fiskar så. Men förstår att det är kul att reta petta särskilt när han nappar direkt . "
-Aj! tror Du att folk här -fish ar- för att svärta ned Peters fina tråd?, nej,nej -Om mitt vattenbyte inlägg ses som en harang, så ber Jag om ursäkt!Kommentar
-
Det handlar verkligen inte om att reta någon. Jag sänker mig inte till sådana sandlådenivåer och mina svar är definitivt inte riktade till en person utan jag försöker bidra till diskussionen generellt.
Här hemma kör vi med kolfilter, UV-c och fan vet allt...vi har grymt bra vatten med begränsad mängd "dåliga" bakterier och ändå är det skit för fiskarna? Hm...
Jag förespråkar inte 90% vattenbyten...om du läst det jag skrivit. Jag tycker däremot att det är en skröna och rent påhitt att påstå att fiskar dör av stora vattenbyten.Kommentar
-
"Tror knappast det är någon här som talar sig varm för dessa vattenbyten som själva håller sina fiskar så. Men förstår att det är kul att reta petta särskilt när han nappar direkt . "
-Aj! tror Du att folk här -fish ar- för att svärta ned Peters fina tråd?, nej,nej -Om mitt vattenbyte inlägg ses som en harang, så ber Jag om ursäkt!
ALLA har rätt att skriva i tråden och bidra till diskussionerna...erfarna Petrochromis ägare,nybörjare och nyfikna noviser. Jag tycker det är beklagligt att folk jagas bort för att de inte haft eller har Petrochromisar och att man ser ned på alla andra akvarister/ciklidister. Att hålla Petrochromis är inte ett bevis på att man är världsbäst på akvaristik eller att hålla ciklider trots att en del vill påskina det.Kommentar
-
Per SKommentar
-
Byt ämne eller starta en ny tråd
Trodde denna handlade om petrochromis och inte allmänna åsikter om hur mycket vatten man ska byta.
Tror nog alla här vet hur man byter vatten så sluta hacka och återgå till ämnet som tråden är gjord för PETROCROMIS
RogerKommentar
-
Är sjukt nyfiken på båda projekten lägg upp lite bilder i en tråd behöver inte vara mer än så. Så vi får beundra skapelsen.Kommentar
-
Detta handlar säkert i slutändan om hur man får fiskar i en förliten burk att lägga ägg.
Senast redigerad av Norrland; 09 April 2011, 03:48.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Japp klart olampliga för mindre burkar. Dom är inte så argsinta ifall dom far lagom med utrymme. Det går en jävla massa FlowerHorns i en pond här på Hawaii utan problem. Aven Cittinellum med Jaggor. Nema problema!
Detta handlar säkert i slutändan om hur man får fiskar i en förliten burk att lägga ägg.
Kommentar
-
Nej. Men bland det trevligaste jag sett. Denna ar inte tokig heller.
Senast redigerad av Ove Planstedt; 12 April 2011, 19:23.Columbus did not seek a new route to the Indies in response to a majority directive.Kommentar
-
Sjukt läcker! Är den din?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
Kommentar