Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisjo det är mina arcadia blue rör som gör den för blå detta stämmer lite bättre
det blåa röret ligger längst bak i akvariet så det blir häfftigt med fenorna som lyser upp
Såg även att en moshi hona tuggade.Petrochromis biten!Kommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisojj ojj i dag fick jag se något jag aldrig sätt tidigare en blue giant som tagit revir och vill leka å det var ingen lek den domenanta hanen slaktade dom andra 2 hanarna så dom nästan dog på 10 minuter och alla andra yellow moshi fick fly för livet honorna på giants verkar klara sig bättre då han vill leka av dom
jag tror hanen måste ut eller dom 2 hanar som inte ser ut att orka så mycket till eller i men mera fisk kanske tyvärr red bulu måste tillbaka igen å då lär det inte bli nägra yngel på dom på ett tag
jag hoppas flera ginats kommer snart så jag kan ha en större grupp det gör nog susen
eller så går det inte att hålla giant i mindre akvarium om man nu kan kalla ett 1000 liters för litet
så kan det helt enkelt vara och det kan ju förklara varför ingen har lyckats hålla giants tidigare vad jag vet
Såg att "the_watcher" på Trophs.com har en BG hona som lekt!
/henrikKommentar
-
Pettapetrochromis, kan du testa att lägga upp en bild. Det ska funka nu.Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
-
La till en dubbelramp till tyckte det var lite mörkt så nu har jag 4 groluxrör och 2 st jbl marine blue rör just nu har jag 2 grolux längst fram, sen ett blått, grolux,blått och grolux men ska mixtra sen om det finns en häftigare lösning.Petrochromis biten!Kommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisok testar !!!
wow det gick så nu kan alla lägga upp bilder fantastiskt det var på tiden !!!
Mvh
RogerKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisok testar !!!
wow det gick så nu kan alla lägga upp bilder fantastiskt det var på tiden !!!Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Kommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisjapp det stämmer den domenanta hanen har inte speciellt mycket möster på huvudet det varierar från individ till individ men dom flesta har spräckliga huvuden och personligen tycker jag dom som har spräckliga huvuden är snyggare
jag sålde faktiskt just den domenanta hanen i dag till nille nyköping men den var också den i gruppen med mest rött i fenorna .
jag fick den största red bulu hanen jag sätt i utbyte ett riktigt monster hehhe
hanen var så stor att hela redz gruppen fick gå tillbaka till stora akvariet då jag inte vågade chansa på att hanen skulle få ett ryck och slå hjäl dom övriga medans jag är och jobbar heheTropheusKommentar
-
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisnya monster red bulun filmen vart kraftigt mörk hade lite natt belysning på glömde bort
TropheusKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromis
odlingen går bra på texas flame andra lekenTropheusKommentar
-
Ursprungligen postat av pettapetrochromisojj kul kom hem och skulle mata å fick då syn på en red bulu hona proppad med rom så det blev ingen matning och jag lär ligga lågt med mat i 3 dagar så honan får modersinstinkten och kan hålla !!
dom 3 första dagarna brukar vara känsligastPetrochromis biten!Kommentar
-
Hände en skum sak idag kollade moshi honorna någon tuggade såg att en hona hade en jättepåse så jag fångade upp henne för att se.
Ut kom 4 st yngel på säkert 2-2.5 cm måste varit syskon till dom 21 jag släppte ut för några veckor sen.
Var minst lika stora som syskonen som går i 720.
Skoj!! Honan måste gått med dom i ca 7-8 veckor! Bra mamma!!Petrochromis biten!Kommentar
Kommentar