Är Petrochromis nått att ha?

Kollaps
X

• Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • cf.akvarielagret
    Användare
    • April 2002
    • 5028

Priset är inte högre än vad konsumenten är villig att betala
    ibland har folk en överskattad tro om värdet
    jag är Ateist
    men Gud talade till mig
    Gud är stor
    jag frågade hur stor ? inget svar
    han kanske behövde låna toaletten

Kommentar

• deelay
      Användare
      • September 2002
      • 5394

Ursprungligen postat av pettapetrochromis
      fan vad kul nu kan vi ju göra ett test vi sparar din video och om 3 månader när du matat på hikari ciklid excel gör du en ny video så får vi se om färgerna har blivit bättre
      mvh petta

Så kan ni ju inte göra ett test, det blir ju helt galet etfersom dom idag är ej utfärgade ungdjur...

Dom skulle tom med bli rödare på havregryn om 3månader.
      http://www.aquariumstockholm.se/

Kommentar

• StefanL
        Användare
        • August 2002
        • 10784

Varför säljer du Petrissar på din sajt för ca230kr/st i size mellan 1-6cm om de kan säljas för 1000kr?

Hur som helst så följde jag Carlbergs försäljning och det var hans fiskar som såldes men att hans svärfar levererade/sålde dom då Carlberg flyttade. Det var också därför han sålde dom så billigt. De var ute på försäljning på ciklider.se i flertalet dagar, kanske veckor, utan någon speciell respons och priset sjönk kraftigt för att få bort dom.

Detta var iallafall mitt intryck eftersom jag följde med intresse. Tyvärr var det inte läge för mig att köpa då jag inte hade ledig plats.

Kommentar

• deelay
          Användare
          • September 2002
          • 5394

nej niclas nu har du inte läs igenom ordentligt ?
          Jo det har jag... du ser ju quoten? Pratar du inte om redbuluna i hans film?

Kommentar

• Johan F
            Användare
            • March 2006
            • 2439

jo men om du ser videon på mina reds som e 4-5 cm och på magnus så e hans betydligt större och har inge färg alls antagligen pga fel foder
            Eller så har färgen ramlat av
            3000 liter med Tropheus
            http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
            Tropheus sp. black Ikola
            Tropheus sp. black Caramba
            Tropheus red bishop Caramba
            Tropheus Moorii Kambwimba
            Tropheus Moorii Kapampa
            Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• Johan F
              Användare
              • March 2006
              • 2439

onödigt sagt du bor i stockholm jag med

vill du vara lustig på min bekostnad kan vi träffas när du vill hahahahaha
              Nej det försöker jag inte vara utan allt för ofta så tappar röd fisk färgen och till och med så kommer den inte att kunna bli lika fin som pappan och mamman om de inte får "rätt" foder, och precis som du har sagt ett par gånger bör man använda Hikari excel för bästa resultat. Åtminstone så gäller detta troffar och malawi.
              Senast redigerad av Johan F; 21 February 2011, 00:27.
              3000 liter med Tropheus
              http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
              Tropheus sp. black Ikola
              Tropheus sp. black Caramba
              Tropheus red bishop Caramba
              Tropheus Moorii Kambwimba
              Tropheus Moorii Kapampa
              Tropheus Duboisi Maswa

Kommentar

• deelay
                Användare
                • September 2002
                • 5394

jo men om du ser videon på mina reds som e 4-5 cm och på magnus så e hans betydligt större och har inge färg alls antagligen pga fel foder

detta har ingen ting med att dom skulle växa till sig och färga ut på mångra få månader dom skulle redan ha bra med färg
                Dina reds i filmen e inte 4-5 cm... dom e större sedan så ju ljuset i hans film gult medans din sand tom e röd =) den käkar väl inte hikari iaf? =)
                Utfärgning handlar ju även om mer än bara foder. Ålder spelar in med.

Jag orkar inte leta i tråden men vad var det han matade med idag?

Ps. ifall någon undrar så menar jag inte att hikari cichlid excel inte ger bra färg utan jag bara diskuterar =)
                Senast redigerad av deelay; 21 February 2011, 01:11.

Kommentar

• Wilhelm
                  Användare
                  • April 2002
                  • 9122

Ursprungligen postat av Ola Svensson
                  J
                  Wilhelm, att torka räkmixen tror jag inte på ett dugg då dåliga räkor är rena giftet för fiskarna och härsket fett ger leverskador vilket inte syns utanpå. ........ Dessutom föreslås det att man kan förvara det i rumstemperatur.
                  Nu använder inte jag dåliga räkor. Jag plattar ut mixen ganska så tunn, 2mm kanske. Sedan in i ugnen på 50° med fläkten på. Efter någon timme eller två, så är det torrt. Förvaras i kylen. Har inte märkt att någon fisk har tagit skada.
                  Räkor och ärtor är gott, blir som chips när det har fått torka.
                  Gott till en Jägermeister!
                  mvh Wilhelm

"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"

www.linkopings-akvarieforening.net/
                  Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
                  www.aquafish.info www.crossbow-crest.se

Kommentar

• Magnus m
                    Användare
                    • December 2008
                    • 303

Såja då har fiskarna fått första ransonen av hikari!
                    Petrochromis biten!

Kommentar

• msb
                      Användare
                      • September 2009
                      • 314

Även jag har beställt hikari
                      Tropheus

Kommentar

• Malawifisk
                        NCS Medlem
                        • December 2012
                        • 95

Jag har följt Magnus petrochromisar som hangaround. Det är inte hönsskit som han matat
                        med innan NLS Thera A.
                        Tillväxten har varit fenomenal och flera honor har tuggat nu ska det bli skoj och se om den
                        röda färgen kommer med Hikari excel..
                        http://www.youtube.com/user/malawifi...e=results_main

Kommentar

• maltandis
                          Användare
                          • October 2003
                          • 1567

Ursprungligen postat av msb
                          Även jag har beställt hikari
                          De skickade påsarna idag så de kommer nog i veckan. Ska väl ha en påse själv och testa, men jag är rätt nöjd med NLS och hur P trewavasaen växer. Tror kanske att jag ska köra det till nåra av troffarna. Räkmix orkar jag inte fixa längre, säkert bra och billigt om man vill snåla. Våra P trewavasae (28st) var ca 2 cm när vi fick dom, nu är de nästan 5. De började i ett 37 liters och har bytt upp sig två ggr nu simmar de i en 375a och om ett par månader i 960-liters baljan.

Grattis Magnus till dina första Moshiyngel :-)

Kanske blir några Moshi som sällskap så småningom, gillar ju färgkombon gult/svart. Har sett att Petta är Djurgårdare
                          Senast redigerad av maltandis; 21 February 2011, 18:57.
                          Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.

Kommentar

• msb
                            Användare
                            • September 2009
                            • 314

Ursprungligen postat av maltandis
                            De skickade påsarna idag så de kommer nog i veckan. Ska väl ha en påse själv och testa, men jag är rätt nöjd med NLS och hur P trewavasaen växer. Tror kanske att jag ska köra det till nåra av troffarna. Räkmix orkar jag inte fixa längre, säkert bra och billigt om man vill snåla. Våra P trewavasae (28st) var ca 2 cm när vi fick dom, nu är de nästan 5. De började i ett 37 liters och har bytt upp sig två ggr nu simmar de i en 375a och om ett par månader i 960-liter baljan.

Kanske blir några Moshi som sällskap så småningom, gillar ju färgkombon gult/svart. Har sett att Petta är Djurgårdare
                            Låter alldeles strålande Jocke då hörs vi av i veckan
                            Tropheus

Kommentar

• pettapetrochromis2
                              Användare
                              • February 2011
                              • 34

blue giants
                              Senast redigerad av pettapetrochromis2; 22 February 2011, 00:53.

Kommentar

• Magnus m
                                Användare
                                • December 2008
                                • 303

Ursprungligen postat av maltandis
                                De skickade påsarna idag så de kommer nog i veckan. Ska väl ha en påse själv och testa, men jag är rätt nöjd med NLS och hur P trewavasaen växer. Tror kanske att jag ska köra det till nåra av troffarna. Räkmix orkar jag inte fixa längre, säkert bra och billigt om man vill snåla. Våra P trewavasae (28st) var ca 2 cm när vi fick dom, nu är de nästan 5. De började i ett 37 liters och har bytt upp sig två ggr nu simmar de i en 375a och om ett par månader i 960-liters baljan.

Tack Jocke.
                                Alltid kul med första gången man får yngel med en art man aldrig haft innan.
                                Petrochromis biten!

Kommentar

Arbetssätt...