If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Total storlek för alla filer bifogade av pettapetrochromis: 21.16 MB
tänkte posta lite
Jepp, tidigare var det så, att endast medlemmar kunde posta bilder. Förra året beslöt vi öppna upp detta lite, så att också icke-medlemmar får posta några bilder. Vi la gränsen vid 20 MB (vilket ju de facto är ganska många bilder).
Jepp, tidigare var det så, att endast medlemmar kunde posta bilder. Förra året beslöt vi öppna upp detta lite, så att också icke-medlemmar får posta några bilder. Vi la gränsen vid 20 MB (vilket ju de facto är ganska många bilder).
Så ja, bli medlem.
jo men det var ju som medlem han la upp de bilderna så de borde ju inte räknas till hans icke medlemsbilder........
ang E Texas flame,Texas red fin och Texas red flame samma?
asså det är nog inte många som vet riktigt pga att dessa är sp och sällsynta mycket få bilder på flame på nätet samt lite info !!
flame är ett påhittat handelsnamn å kan vara samma fisk som texas red fin ubwari eller vanliga red fin ubwari
det som man kan se på dessa som dom kallar för flame är i alla fall att dom har extremt röda fenor och på dom få bilder jag sätt inte har spräckliga huvuden och dom säger att fångst platsen är i congo.
det vi vet är i alla fall att texas red fin ubwari har spräckliga huvuden och det har dessa från akvarieleasing . så är dessa texas flame ?
svårt att svara på i dagsläget men jag får väl ta och bena ut detta genom att beställa texas flame från en annan leverantör och ta reda på hur det ligger till
ps tillhör ubwari congo är det någon som vet ?
skulle det vara så att ubwari tillhör congo tror jag flame är vanliga red fin från ubwari men med extremt röda fenor
dom från akvarieleasing var extremt fina exemplar å det är kanske därför dom kallas för flame men som sagt var dom har spräckliga huvuden -
obs visar det sig att texas flame inte har sräckliga huvuden skall dom inte heta texas till att börja med pga att alla arter som har spräckliga huvuden har detta namnet
Intressant!, Märkligt att så stora sötvattenfiskar, som dessutom finns till försäljning inte har blivit vetenskapligt beskrivna
Kan du inte beskriva hur du sköter den baljan med filter, vattenbyten osv, ser extremt rent ut med tanke på fiskmängden, måste va några kilo fisk?
Köpte du alla Texas som fanns på Leasing?
Dom blir inte piskade av Giant? E väll ganska lika i färg?
"men något bra är att jag har gjort ett samarbete med naturhistoriska museet och lämnat över div arter jag håller och dessa kommer bli art bestämda som tex red bulu point som i huvudsak inte alls fångas vid bulu point så det blir spännande att man fått vara med om att artbestämma dessa aggresiva fiskar"
Storartat initiativ!
Ang Ubwari (Ubwari Peninsula) så är det en rätt stor "udde" i D.R.Congo, ungefär i höjd där gränsen mellan Burundi och Tansania ligger.
åhh va fan nu raderade jag typ 6-7 bilder från petrochromis tråden vilket är idiotiskt men för att kunna posta några nya men inte fan fungerar det att posta endå !!!
jag lägger ner då blir det typ inga nya bilder på 1-2 månader för det lär det ta innan jag e medlem och kan posta igen
Om du säljer Pettrisar för 100000kr kanske ett medlemskap är billigt för att göra ännu mer reklam ...... det blir en spiral med massor av pengar tillbaka.
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Kommentar