If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Klart du ska lyssna på kritiken och försöka få rätt vitbalans på bilderna, ljusrör är skit att fota med om man är ute efter att få det rätt. Men du har nog vänner som kan lära dig. Använd blixt så är problemet ur värden....
Men vem f*n har bestämt att det här är en fotosait trodde det handlade om att visa bilder på levande fiskar så vitbalansen är väl inte så jädrans viktig.
Jag antar att Du skojar nu.
Men för säkerhets skull ska jag vara övertydlig. Folk som går in i den här tråden förväntar sig att läsa intressant information om Petrochromis och hur man håller dem, få del av olika erfarenheter och titta på trevliga foton. Nej, de behöver inte vara tekniskt perfekta, men det är klart att man hellre tittar på en bra bild än på en dålig. Men också så, att en dålig bild ibland kan vara bättre än ingen bild alls.
Allt slags tjaffs/chatter, pajkastning och personliga vendettor intresserar bara dem som är direkt inblandade, för alla andra är de bara störningar som förstör en fin tråd och till slut leder till att ingen längre orkar läsa den. Vi plockar därför bort allt sådant ur forumtrådarna (så mycket vi hinner, det är ju folk som måste ge av sin fritid för detta). Vill någon syssla med sånt är det bättre att göra det direkt via e-post eller varför inte irl.
något annat kan man inte säga en att jag har berättat mest om petrochromis och postat flest bilder
Det bestrider ingen, det ska Du ha tack för och det är just detta tråden ska innehålla. Plus förstås också andras erfarenheter och bilder, då blir det en fin helhet.
Ursprungligen postat av pettapetrochromis
och jag tycker det är tråkigt när sånna som inte är intresserade av petrochromis och bara vill starta avsiktligt tjaffs borde straffas i stället för och hacka på mig
Sådant får självklart inte heller förekomma. Vi kommer att hålla ögonen öppna i bägge riktningarna och reagera på osakligheter och påhopp oberoende av vem som skrivit dem.
Det finnes faktisk et flott par med buluer i Norge.
En fantastisk fin hane på Jessheim og en hona i Oslo.
Honan flytter til Jessheim på tirsdag
Mvh Roger
Här kommer de första debut bulo bilderna i tråden från "Strommens" sida
Firren på bilden börjar närma sig 5 cm (med storm steg) och man kan nästan börja ana att det kommer bli en hane av den här. Hoppas bara den blir lika fin som pappan - Va säger du Petta?
Skakade en moshi hona idag = 8 yngel (alltid nått). Har gått på de tipps jag fått av Petta aka "Petrochromis doktorn" och kan inte mer än att hålla med. Ska man lyckas få några småttingar från sina petrosar bör följande kriterier uppfyllas:
1) Stor burk
2) Rikligt med fisk
3) Många gömställen (grottor med flera utgångar)
4) Regelbundna vattenbyten, eller så ofta som det bara går.
5) Använd alltid AquaClear eller något liknande "vattenförbättrings" preparat, känns seriöst om inte annat
Efter över 10 lekar börjar vi få hyffsat bra koll på hur uppsättningen & miljön skall se ut/vara för att få tillökning på gruppen!
Skakade en moshi hona idag = 8 yngel (alltid nått). Har gått på de tipps jag fått av Petta aka "Petrochromis doktorn" och kan inte mer än att hålla med. Ska man lyckas få några småttingar från sina petrosar bör följande kriterier uppfyllas:
1) Stor burk
2) Rikligt med fisk
5) Använd alltid AquaClear eller något liknande "vattenförbättrings" preparat, känns seriöst om inte annat
Efter över 10 lekar börjar vi få hyffsat bra koll på hur uppsättningen & miljön skall se ut/vara för att få tillökning på gruppen!
Tjenamors!
Vi funderar på att lägga upp en petrochromis"blogg"
där vi ska försöka berätta om fisken och dess betende samt lägga upp filmer och bilder.
någon som har förslag/önskemål om vad som ska finnas?
/Strommarna
Ska man lyckas få några småttingar från sina petrosar bör följande kriterier uppfyllas:
1) Stor burk
2) Rikligt med fisk
Oj, det va revolutionerande åtgärder =) Kul att man äntligen hittat ett sätt hur man ska få det att lyckas =)
Kommentar