Jag kör med NLS cihlid formula, räkmix spetsat med astaxanthin, och ger dem även lite Astacolor. Är det så att de börjar packa stora hinkar med Ultra red så kanske jag slår till på det, men 125 gram äter de upp på nolltid. De är rätt så röda ändå, och kommer säkert bli rödare med tiden, jag försöker mata lite sparsamt så att de inte blir för stora och bara tänker på mat, men det är en balansgång. Mina äldsta (de som lekt) är 20 månader nu. Drygt 200 kr för 125 gram, så det är nog mycket astaxanthin i fodret.
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Jag har fått en fråga min sambo och jag kan inte svara. Petrochromis sp. "moshi yellow" , är den gul från födseln? Eller är den som Petrochromis sp. "red" och får sin färg först efter en viss storlek?Kommentar
-
Jag har fått en fråga min sambo och jag kan inte svara. Petrochromis sp. "moshi yellow" , är den gul från födseln? Eller är den som Petrochromis sp. "red" och får sin färg först efter en viss storlek?
/JockeMedlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
-
Stilig så det räcker och blir över.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Han börjar bli fint röd nu. Detta är ju inte red bulu väl? Utan en annan, är det tänkt att den ska bli jämnare röd eller behåller den dessa skiftningar?Kommentar
-
Han är bara två år, och kommer att bli rödare. Det fångas röda Petrisar vid Bulu Point och Luagala Point. Har sett vuxna Bulu Point, och de tenderar till att bli lite mer brun/röda än de från Luagala Point.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Riktigt röda och fina.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Tack DaRe dom börjar se ordentliga ut nu är det bara honorna som ska få lite mer färg och sen lite storlek på samtliga. Tror de största är runt 20 cm nu.Kommentar
-
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Kommentar
Kommentar