Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Väldigt röd och fin.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Tack Dare
Jo gruppen börjar ta sig. Har ett par honor som jag väntar på ska börja färga ordentligt.
Hade lek i går på dom men tyvärr käkade honan upp äggen direkt.Kommentar
-
-
-
Tack är jäkligt nöjd med dom själv har dock tagit sin tid att få dom att färga ut maximalt tror dom kan bli lite rödare samt att masken i huvudet kan bli lite mer mörk lila.
Bara hoppas att honorna lär sig hålla tugget och inte käka upp äggen. I går hade det inte hjälpt med en tumbler då honan käkade upp äggen 5 minuter efter leken.
Ska se om jag kan få till en helkarsbild på hela gruppen.Kommentar
-
Ruskigt fina "vill ha fiskar"
//PeterKommentar
-
Vet inte riktigt hur man ska tänka vid lek. Samtidigt som jag förstår att du vill ha tag i äggen, så tänker jag att om man direkt börjar med att sno äggen från honan så lär hon sig aldrig. Många fiskar hos mig misslyckas med sina första lekar, men till slut så lär de sig hur man ska göra och då är det mycket lättare, när det går den naturliga vägen.Kommentar
-
Kommentar
-
Röda och fina, hoppas mina också blir det. Jag får nog byta lysrör om de ska bli något drag i den röda färgen på mina.Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.Kommentar
-
Vet inte riktigt hur man ska tänka vid lek. Samtidigt som jag förstår att du vill ha tag i äggen, så tänker jag att om man direkt börjar med att sno äggen från honan så lär hon sig aldrig. Många fiskar hos mig misslyckas med sina första lekar, men till slut så lär de sig hur man ska göra och då är det mycket lättare, när det går den naturliga vägen.Kommentar
-
//PeterKommentar
-
Ok förstår dig de röda är nog nr1 för mig iaf. Får man fråga vad mer du ska ha i jätte karet. Tänkte mer på att det finns nog ingen fisk som kräver så mycket mat som petrochromisar. Hade mina röda med troffar men fick tillslut dela på grupperna dels för att troffarna var för tuffa men framför allt så blev antingen petrochromisarna magra eller troffarna tjocka som grisar. Matar mina röda 5-6 gånger om dagen och dom är inte tjocka.Kommentar
-
Det blir Tanganyika soppa 😄 Jag skrev ett inlägg i min tråd om vilka arter jag planerar att ha.
//PeterKommentar
-
Kommentar