För oss som inte kan Petrochromis inan och utan så hade en artlista varit supersnällt när ni tar kort. Thanks!
Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Nu är du väl bra kortsynt i ditt tyckande, men vem har tagit vad? Inga stölder här inte.
Fiskarna är ganska långa så de är inte lätt att ha i ett kort akvarium.Kommentar
-
-
Bild 1 P.kasumbe
Bild 2 P.Macrognatus katumbi point
Bild 3 P.Kasumbe
Bild 4 5 6 P.Sangala
Bild 7 P.Longola hona?Petrochromis biten!Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Härlig uppdatering cronan jag har allvarliga funderingar på att köra petrochromis i min 936 balja om nåt år eller så...Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Stämmer detta uttalande:
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
läs detta...
Kommentar
-
Ja Ad Konings och andra lät ju väldigt övertygade att dessa är samma art. Då borde den inte heta Petrochromis med andra ord utan Interochromis loocki . Det borde istället listan som synonymt.
Nu är ju Petrochromis sp. "orthognathus tricolor" väldigt etablerat som jag förstår det men fel...
Känns som jag borde ändra håller ni med?Senast redigerad av DaRe; 20 July 2012, 19:23.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Vänta lite.
Ad skriver så här:
Benoit wrote:
So you up Interochromis loocki i and Petrochromis orthognathus in synonymy, if I understand well?
Benoit,
I. loocki and P. orthognathus are two different species. Although both are found in the sediment-rich areas of intermediate habitats, in the northern part of the lake it seems that I. loocki occurs more often in vegetated areas in shallow muddy bays while P. orthognathus is more a rock associated species.
Enjoy your cichlids!
Ad
Det tyder jag som att dom är olika. Men annars i den tråden deelay hänvisar till så skriver Ad att p.tricolor inte är en petrochromis. Maila Ad o fråga.
Jag ska hem o kolla mina tricolor hur deras främsta tandrad ser ut!Kommentar
-
Kolla längre ned i tråden. Men jag ska Maila och fråga.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Vänta lite.
Ad skriver så här:
Benoit wrote:
So you up Interochromis loocki i and Petrochromis orthognathus in synonymy, if I understand well?
Benoit,
I. loocki and P. orthognathus are two different species. Although both are found in the sediment-rich areas of intermediate habitats, in the northern part of the lake it seems that I. loocki occurs more often in vegetated areas in shallow muddy bays while P. orthognathus is more a rock associated species.
Enjoy your cichlids!
Ad
Det tyder jag som att dom är olika. Men annars i den tråden deelay hänvisar till så skriver Ad att p.tricolor inte är en petrochromis. Maila Ad o fråga.
Jag ska hem o kolla mina tricolor hur deras främsta tandrad ser ut!
det är endast Petrochromis sp. "orthognathus tricolor" som då bör vara sysonym med Interochromis loockiKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Fick detta från Ad idag:
Hi David,
Yes, these are one and the same species, I. loocki. No more Pet. sp. 'orthognathus tricolor'. In fact I found both I. loocki and P. orthognathus together at Cape Bangwe (Kigoma) Tanzania.
Cheers,
Ad
Någon som inte håller med?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar