Är Petrochromis nått att ha?
Kollaps
X
-
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Den understa är Petrochromis sp. "kasumbe" (Halembe)
den övre, Petrochromis sp. "moshi yellow" (Sibwesa)Kommentar
-
-
-
Kommentar
-
Macrognathusen
Är det Nsumbun som är med på översta bilden?
Grymt bra bild som vanligt från dig och väldigt fina fiskar.
-
den övre, Petrochromis sp. "moshi yellow" (Sibwesa)
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
Jag pratade kort med Ad om Tangayikaciklider på stämman. Han håller på och skriver en ny bok som troligtvis är färdig om ett år. I denna kommer han ha plockat bort alla obeskrivna arter. De jag kommer ihåg var att "texas red" kommer att ingå i polyodon och "yellow moshi" kommer att bli ephippium .Kommentar
-
Verkar korrekt ang Moshi har Arthur i Dk alltid hävdat att moshin ska vara därPetrochromis biten!Kommentar
-
Kommentar
-
Intressant, men tror mer att texas longola platsar som polyodon (ev. också machro rainbow)
Jag pratade kort med Ad om Tangayikaciklider på stämman. Han håller på och skriver en ny bok som troligtvis är färdig om ett år. I denna kommer han ha plockat bort alla obeskrivna arter. De jag kommer ihåg var att "texas red" kommer att ingå i polyodon och "yellow moshi" kommer att bli ephippium .Senast redigerad av jhes; 03 April 2012, 10:01.Kommentar
-
Kommentar
-
Kommentar
Kommentar