If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
precis! Själv kör jag PowerGlo men om jag hittar T5 Aquarelle så vill jag köra det i kombo med oiwerglo. Verkar svårt att få tag på 54w / 115cm Aquarelle T5 ;(
Jag vet inte vilket rör som inte förstärker färgerna mycket eller visar dem felaktiga. Kikar man på vissa bilder av just Pet SP red så ser den väldigt onaturlig ut i sina färger. Någon annan kanske vet den bästa kombon av rör i det avseendet?
precis! Själv kör jag PowerGlo men om jag hittar T5 Aquarelle så vill jag köra det i kombo med oiwerglo. Verkar svårt att få tag på 54w / 115cm Aquarelle T5 ;(
Jag vet inte vilket rör som inte förstärker färgerna mycket eller visar dem felaktiga. Kikar man på vissa bilder av just Pet SP red så ser den väldigt onaturlig ut i sina färger. Någon annan kanske vet den bästa kombon av rör i det avseendet?
Fotar man med blixtljus har inte rören någon betydelse, möjligen lite på omgivningen dit blixtens ljus inte når.
Fotar man i lysrörsljus blir det genast besvärligt om man ska få till en neutral färgbalans.
Våra hjärnor har automatisk vitbalanskontroll, annars skulle vi inte stå ut med färgade akvarierör. Men på bild ser det oftast sjukt ut med lysrörsljus.
Fotar man med blixtljus har inte rören någon betydelse, möjligen lite på omgivningen dit blixtens ljus inte når.
Fotar man i lysrörsljus blir det genast besvärligt om man ska få till en neutral färgbalans.
Våra hjärnor har automatisk vitbalanskontroll, annars skulle vi inte stå ut med färgade akvarierör. Men på bild ser det oftast sjukt ut med lysrörsljus.
kan man tänka sig att den fotografen fotar utan blixt då firrarna får grymma färger.
Hej din saltvattensnörd, suger det i Petristarmen igen, har bara kvar 9 av de på videon.
Sålde de odlade och behöll bara 2+7 VF
Hade inte du oxå Ikola?
Medlem i NCS sedan 1993, värt varenda krona. Det kostar 80 öre per dag att vara med i gemenskapen.
Jag tycker 12 st är ett bra antal, jag vet att det funkar med 6st för Niclas i Ludvika så det kanske skulle fungera för dig... börja med 6, funkar det inte så fyll på med flera.
Hej din saltvattensnörd, suger det i Petristarmen igen, har bara kvar 9 av de på videon.
Sålde de odlade och behöll bara 2+7 VF
Hade inte du oxå Ikola?
tror att dem odlade du hade var yngel från mig som jag först sålde till cheddo.
Kommentar