Som sagt, är Geophagus tapajos orange head och red head samma firre?
Är Geophagus tapajos orange head och red head samma firre?
Kollaps
X
-
Taggar: Ingen
-
Menar du Geophagus sp. Tapajos orange head och Geophagus sp. Tapajos red head så tror jag definitivt att så är fallet.
Däremot säljs det en del fisk som kallas Geophagus sp. red head med lite varierade fångstplatser och art namn typ "Geophagus proximus red head Peru" och vad det kan vara för arter har jag ingen aning om.
mvh
olof -
Menar du Geophagus sp. Tapajos orange head och Geophagus sp. Tapajos red head så tror jag definitivt att så är fallet.
Däremot säljs det en del fisk som kallas Geophagus sp. red head med lite varierade fångstplatser och art namn typ "Geophagus proximus red head Peru" och vad det kan vara för arter har jag ingen aning om.
mvh
olofMed vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Ja det är det. Finns så otroligt många arter av Geophagus så det blir väldigt ofta fel i affärerna.
Är det här en tapajos orange head? http://www.ciklid.org/fototavling/fo...l.php?nr=51026Over and out // Mathias
Jordätare - Eartheater - DustsmaskerKommentar
-
När vi ändå håller på kan ni ju kolla om dessa är rätt identifierade.
Geophagus brasiliensis. Foto: Claes Feldt
Geophagus iporangensis, hane. Honan vaktar ägg i bakgrunden. Foto: Carl Eklind
Acarichthys heckeli. Foto: Mattias Allroth
Gymnogeophagus gymnogenys, Maldonado, hane. Foto: Stefan Bergmark
Satanoperca sp "redlips". Foto: Kristofer Ståhl
Satanoperca leucosticta. Foto: Pierre Jonsson
Mikrogeophagus ramirezi, en liten sydamerikansk juvel. Foto: Göran Åstebro
Apistogramma baenschi. Foto: Fredric Stockling http://www.ciklid.org/fototavling/fo...l.php?nr=50777Med vänliga hälsningar
OlaKommentar
-
Apistogramma baenschi-bilden är troligen korrekt. De tjocka läpparna och ryggfenan stämmer in på de jag håller och odlar, men bilden ger dem inte rättvisa - de brukar ha betydligt mer blått på kroppen.
Hilsen,
/PIngen fisk har läst böckerna.Kommentar
-
kan tyvärr inte bidra alls, men sicka foton!!!!!!!!!en kan bli beroende av att sitta framför karetKommentar
Kommentar