If this is your first visit, be sure to
check out the FAQ by clicking the
link above. You may have to register
before you can post: click the register link above to proceed. To start viewing messages,
select the forum that you want to visit from the selection below.
Den gojan ser snäll ut. Under min barndom hade vi en Amazongoja. Elak o snäll omvartannat. Opålitlig. En dag när vi haft den säkert ett par år redan, började den prata tyska! Ingen i familjen kunde tyska...kanske hade den haft en besvärlig barndom i tyskland
Viktnoteringarna på olika ungar blir som ni ser rätt spridda beroende på anlag och hur de tar för sig vid matningen. Här har jag samlat olika vikter inom kullarna.
1 dag 3 gram
5 dagar 7-11 gram
6 dagar 10-12 gram
7 dagar 8-14 gram
8 dagar 13 gram
9 dagar 11-17 gram
10 dagar 16 gram
11 dagar 18-21 gram , börjar öppna ögonen runt dag 10 och tittar riktigt öppet och kan blinka dag 13
12 dagar 24-26 gram
13 dagar 23-27 gram, börjar flaxa med vingarna och vingpennor sticker ut en bit. Griper rejält med klorna.
18 dagar 33 gram, tydlig färg i fjädrarna och lika tung som sina hårt jobbande föräldrar som matar på.
Fullvuxen fågel väger t ex som Chicko 34 gram. Under äggläggningen är honan uppe över 40 gram flera ggr när hon laddar med nya ägg.
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toaletten
Verkligen roligt att se. En liten nostalgitripp för mig som födde upp Undulater, Nymfparakiter och Dvärgpapegojor under några år innan akvariehobby tog mitt fokus...
Betty har endast lämnat holken för att uträtta sina behov en gång per dag
dvs hon har inte lortat ner holken alls
normalt skiter dom en ärta var 20 minut
Vi hade höns när jag var mindre. När de ruvade sket de bara en gång under hela ruvningsperioden. Men den skiten var inte att leka med, lika tjock som ett ägg och 20 cm lång....
Kommentar