Ok... - ska inte strö salt men dammskalet har en baksida som består av ren glas o polyester vad jag förstår o det är tyvärr inte lämpat att ligga i konstant kontakt med fuktig jord/sand. Din damm suger fukt från baksidan så om din topcoat släpper så vet du vad detta beror på.
Trött på dammen
Kollaps
X
-
-
vad tror du om man tex får röta på plasten om ca 10 år ??
och jag lägger på plast från insidan, har väl lagt ca 5 lager färg
fungerar det ytterliggare 10 år dåjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Okej
just nu fyller jag dammen igen
säg så här,
om det kommer ett foto i morgon bitti på forumet betyder det att
Solen skiner.
Christer i Mankini poserande ( får användas i almanackan) på en plast sten.
Dammen läcker inte.
köp gärna varor i min butik då jag är glad (rabatt Utlovas 25% lösenord Christer Mankini)
Inget foto ingen rabatt.
nu är det lite fler som hoppasjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Gäller 25% postorder också?Kommentar
-
Kommentar
-
Okej
just nu fyller jag dammen igen
säg så här,
om det kommer ett foto i morgon bitti på forumet betyder det att
Solen skiner.
Christer i Mankini poserande ( får användas i almanackan) på en plast sten.
Dammen läcker inte.
köp gärna varor i min butik då jag är glad (rabatt Utlovas 25% lösenord Christer Mankini)
Inget foto ingen rabatt.
nu är det lite fler som hoppas3000 liter med Tropheus
http://www.ciklid.org/forum/showthread.php?t=60754
Tropheus sp. black Ikola
Tropheus sp. black Caramba
Tropheus red bishop Caramba
Tropheus Moorii Kambwimba
Tropheus Moorii Kapampa
Tropheus Duboisi MaswaKommentar
-
Jag utgår från ett generellt perspektiv i det jag skriver och det är svårt att avgöra om du är ironisk?
Jag pratar inte om "röta" utan hur Polyester/glas laminat funkar. Har du konstant fukt i laminatet påverkar det livslängden o styrka i detsamma på sikt. 5år eller 10år - frågan blir retorisk o av arten: Hur långt är ett snöre?
Min erfarenhet säger att det är möjligt att i det här läget avsevärt öka styrkan o lösa vattengenomträngingen.
1. Låt topcoaten torka igenom ordentligt: Täck över dammen med en press o ställ en kupevärmare på 20 grader värme i dammen o låt gå ett par dygn.
2. Matta hela dammytan för fäste med fin stålull - damsug bort metalldammet evt torka med vattenfuktig duk eller en klibbduk som bilackarna använder.
3. Stryk med bred pensel ett flödigt lager Epoxy på ca 1-2 kvm. Pudra denna direkt med ett täckande lager akvariesand men inte mer än att Epoxyn kan flöda igenom o binda sanden - testa. På detta sätt får du ett mycket starkt laminat som är vattentätt. Jag har själv använt denna metod och det har fungerat bra.
4. Jobba med dammen täckt o hög, jämn (20 grader) värme - låt värmaren stå på 2-3 dygn så härdningsprocessen avstannat.
Lycka till.Senast redigerad av Appleone; 17 September 2009, 10:29.Kommentar
-
Lite morgonkaffe runt dammen,
observera att den troligen inte läcker.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
En bild utan att bli illamåendejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Lite mer otur är att altanen sjunkit lite pga tyngden från barnpoolen........tror jagjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
När man förstorar bilderna blir den nedre delen svart...
Annars ser det riktigt fint ut. Är dammen avlång som det ser ut eller finns det ytterliggare en del av dammen?Kommentar
-
Jag utgår från ett generellt perspektiv i det jag skriver och det är svårt att avgöra om du är ironisk?
Jag pratar inte om "röta" utan hur Polyester/glas laminat funkar. Har du konstant fukt i laminatet påverkar det livslängden o styrka i detsamma på sikt. 5år eller 10år - frågan blir retorisk o av arten: Hur långt är ett snöre?
Min erfarenhet säger att det är möjligt att i det här läget avsevärt öka styrkan o lösa vattengenomträngingen.
1. Låt topcoaten torka igenom ordentligt: Täck över dammen med en press o ställ en kupevärmare på 20 grader värme i dammen o låt gå ett par dygn.
2. Matta hela dammytan för fäste med fin stålull - damsug bort metalldammet evt torka med vattenfuktig duk eller en klibbduk som bilackarna använder.
3. Stryk med bred pensel ett flödigt lager Epoxy på ca 1-2 kvm. Pudra denna direkt med ett täckande lager akvariesand men inte mer än att Epoxyn kan flöda igenom o binda sanden - testa. På detta sätt får du ett mycket starkt laminat som är vattentätt. Jag har själv använt denna metod och det har fungerat bra.
4. Jobba med dammen täckt o jämn hög jämn (20 grader) värme - låt värmaren stå på 2-3 så härdningsprocessen avstannat.
Lycka till.
tyvärr är jag en otålig typjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Snackar vi 25% rabatt än eller blir det imorgon?Kommentar
-
Den som bara tittar i backspegeln kör ofta i diket.
Problem är till för att skjutas upp, för att sedan glömmas bort.Kommentar
-
Kommentar