Tjugo kr bjudet.
Trött på dammen
Kollaps
X
-
-
Kommentar
-
Njet - Christers moduler såg jag förra vintern begravda under snö så dom klarar nog några vintrar tillKommentar
-
Luktar som en pingvin och är inte söt
Jaha du tänkte på Ciklidstämman i Kalmar med EG pris på 1 liters öl 82kr,
pingvinen blev nattad i sängen av hotelldirektören, Scandic hotel är guld värda.jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
jag frågade hur stor ? inget svar
han kanske behövde låna toalettenKommentar
-
Det var andra tider detKommentar
-
jag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Okej ...........bara en liten jävla läcka
540 liter plastfärg fortfarande inte tät............................................... .....................................
......hur tänkte vi då
köper ett par hinkar ytterligarejag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
-
Fortfarande läckage?
Om det fortfarande är läckage på dammen?
Gelcoat/Topcoat är inte vattentätt som jag får uppfattningen att du fått uppgift i affären - märkligt om affären ger sådan info. Ska det vara vattentätt så använder man Epoxy. Alla glasfiber/polyesterbåtar suger in vatten under vattenlinje o har ökat i vikt ca 5% vid upptagningen och detta är en av anledningarna till att man epoxybehandlar bla prestanada båtar under vattenlinjen. På vintern luftar skroven ur o detta är viktigt för annars får man bakterier i polyestern som bryter ned polyestern o frilägger glaset sk "böldpest" - vilket var vanligt på 60 talet då man snålade med polyester vid byggena. Har du fortfarande läck så ska glaset lufta ur och sedan behandla med Epoxy för akvariebruk.
Nils Malmgren http://www.nilsmalmgren.se/ har det du behöver inkl kunskap
Lycka till.Senast redigerad av Appleone; 12 September 2009, 10:14.Kommentar
-
Det ser jag inte, men nivån sjunker
dock inte speciellt mycket längre.
Åker till min andra favoritbutik Båt o byggplast, har inte beställt något men dom har fått en sändning så lagret är välfyllt.
öppnar dörren till företagskunder (visst jag har blivit vip)
dom säger har du beställt topcoat ?
nej men jag vill ha det, shit det stod till o med akvarielagret på följesedeln rätt mängd, rätt färg, o hinkarna stod redan vid dörren.
(jag som inte orkade ringa o beställa) har nog varit hos dom lite för mycket, men servicen går inte att klaga på, var klar på 1,5 minuterjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Det ser jag inte, men nivån sjunker
dock inte speciellt mycket längre.
Åker till min andra favoritbutik Båt o byggplast, har inte beställt något men dom har fått en sändning så lagret är välfyllt.
öppnar dörren till företagskunder (visst jag har blivit vip)
dom säger har du beställt topcoat ?
nej men jag vill ha det, shit det stod till o med akvarielagret på följesedeln rätt mängd, rätt färg, o hinkarna stod redan vid dörren.
(jag som inte orkade ringa o beställa) har nog varit hos dom lite för mycket, men servicen går inte att klaga på, var klar på 1,5 minuter
Dissociativ identitetsstörning är en psykologisk försvarsmekanism där personen i fråga använder dissociation för att kunna hantera ett allvarligt trauma, och på så sätt utvecklar en eller flera olika personligheter (delidentiteter) för att hantera upplevelserna.
Smarta jag har kanske löst problemet där den ena identiteten fyller på med gelcoat, medans den andra går runt och gör en massa små hål för att hålla dammen otät. Upp med kameran på fasaden...eller vänta nu..du har väl redan en kamera? Sätt i en dvd och rulla bandet...Senast redigerad av StefanL; 15 September 2009, 07:21.Kommentar
-
Om det fortfarande är läckage på dammen?
Gelcoat/Topcoat är inte vattentätt som jag får uppfattningen att du fått uppgift i affären - märkligt om affären ger sådan info. Ska det vara vattentätt så använder man Epoxy. Alla glasfiber/polyesterbåtar suger in vatten under vattenlinje o har ökat i vikt ca 5% vid upptagningen och detta är en av anledningarna till att man epoxybehandlar bla prestanada båtar under vattenlinjen. På vintern luftar skroven ur o detta är viktigt för annars får man bakterier i polyestern som bryter ned polyestern o frilägger glaset sk "böldpest" - vilket var vanligt på 60 talet då man snålade med polyester vid byggena. Har du fortfarande läck så ska glaset lufta ur och sedan behandla med Epoxy för akvariebruk.
Nils Malmgren http://www.nilsmalmgren.se/ har det du behöver inkl kunskap
Lycka till.
det är inte så viktigt om topcoat läcker, 5% känns överkomligt om plasten blir lite tyngre
i mitt dammbygge har det snarare varit ............som ett badkar utan plugg i bottenjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
har nu lagt på ytterligare 35 liter topcoat
och det börjar se bra ut,
i morgon bitti tar jag mina sista 5 liter på dom ojämna ytorna
sedan är den len som en barnstjärt.
om den läcker efter detta blir jag faktiskt skitsurjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
-
Har du funderingar på att börja sälja gel/top-coatdammar i butiken?
Om inte annat har du väl en viss (hårt förvärvad) kunskap i ämnet nu...Kommentar
-
det finns ett ord för vassa kanter.........Köttätare
har väl lagt ca 50000kr för att få en tät damm ....hoppas jag
men dammduken jag hade innan var två lager av bästa dammduk, med fibermatta under o nåt skit som skulle hålla kvar sanden
det var skitfult o halva priset
och vill jag bygga ut dammen i framtiden är det en bagatell
töm en halvmeter o bygg en kanal + en ny damm
plasta ihop allt med lite glasfiber, kan självjag är Ateist
men Gud talade till mig
Gud är stor
Kommentar