Foring.

Kollaps
X
 
  • Tid
  • Show
Rensa alla
nya inlägg
  • liv
    NCS Medlem
    • February 2005
    • 192

    Foring.

    Har vært lenge på ferie (ca.3 uker)og hatt naboen til og fore fiskene.Jeg hadde gjort klar porsjonspakker og de ble foret ca3g. i uken.Har bare fullvoksne Daemon og Crenicicla.Det som er att aldri har akvariet hatt klarere vann og kvikkere fisk.Så jeg lurer på om vi forer alt for mye med daglige foringer.Gjelder selfølgelig voksne fisk.
    jan
  • Peter_A_F
    Användare
    • January 2008
    • 809

    #2
    Hur många gånger matade grannen fiska då?
    Han kan väl inte slängt i 3 kg en gång per vecka?!
    - 720 liter med Malawi.

    Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

    Lägg till ciklid.org på iGoogle!

    Kommentar

    • liv
      NCS Medlem
      • February 2005
      • 192

      #3
      foring

      Ursprungligen postat av Peter_A_F
      Hur många gånger matade grannen fiska då?
      Han kan väl inte slängt i 3 kg en gång per vecka?!
      Vel,det som var ment:3ganger i uka.Mandag,onsdag,fredag.Variert vanlig for.Pellets Og frosne reker.
      jan

      Kommentar

      • Peter_A_F
        Användare
        • January 2008
        • 809

        #4
        Ursprungligen postat av liv
        Vel,det som var ment:3ganger i uka.Mandag,onsdag,fredag.Variert vanlig for.Pellets Og frosne reker.
        Jag har ingen erfarenhet av att bara ha fullvuxna individer, men av det jag läst mig till så är det nog ingen dum idé att mata varannan dag. Eftersom fisken verkar må bra och vattnet känns renare än vanligt kan det kanske vara en bra idé att fortsätta med samma rutin även nu efter semestern. Håller du bara koll på att de inte magrar borde det inte vara något fel i det.

        Jag kan tänka mig att det blir mindre ouppäten mat i akvariet vid matning färre gånger vilket borde minskar belastningen på filterbakterierna.
        - 720 liter med Malawi.

        Albumet här på Ciklid: http://www.ciklid.org/forum/album.php?u=11333

        Lägg till ciklid.org på iGoogle!

        Kommentar

        Arbetssätt...