Jag har haft mitt 450l kar med malawi nu i runt 2-3 månader. När det var som varmast här fick jag problem med flytalger och karet blev helt grönt, slog en dos av happy life algin-regular och täckte för i en vecka.
Öppnade och allt var rent o fint, men nu har jag fått något som påminner lite om syrebubblor som drar runt i karet och funderar på vad det kan vara?
Det är ju så svårt att förklara såhär och jag har ingen kamera som får med dom heller, påminner om syrebubblor som sagt men tycker inte det är det, ser smutsigt ut hjälper inte nämnvärt att byta vatten.
Runt 0-1mm stora, ser väl dom mer då jag har svart bakgrund med..
Vattnet är klart i övrigt, förutom en fet hinna på ytan.
Infusorier var det någon som hade som förslag?
Döda alger efter algblomningen är ett annat?
Bara vänta så ger det sig är ett tredje?
Någon här osm vart ute för nåt liknande som inte vill ge sig?
Fråga om det är nåt mer ni vill veta.
Det måste vara nåt mer som är fel för när jag bytte vatten och slog i happy lifes flytande bakteriekultur gav det sig inte dess grummel förrän efter en vecka och ett vattenbyte(ska ju bara ta några timmar)
Känner mig bra dum som ställer en sån här fråga men stör mig så på det
/Eric
Öppnade och allt var rent o fint, men nu har jag fått något som påminner lite om syrebubblor som drar runt i karet och funderar på vad det kan vara?
Det är ju så svårt att förklara såhär och jag har ingen kamera som får med dom heller, påminner om syrebubblor som sagt men tycker inte det är det, ser smutsigt ut hjälper inte nämnvärt att byta vatten.
Runt 0-1mm stora, ser väl dom mer då jag har svart bakgrund med..
Vattnet är klart i övrigt, förutom en fet hinna på ytan.
Infusorier var det någon som hade som förslag?
Döda alger efter algblomningen är ett annat?
Bara vänta så ger det sig är ett tredje?
Någon här osm vart ute för nåt liknande som inte vill ge sig?
Fråga om det är nåt mer ni vill veta.
Det måste vara nåt mer som är fel för när jag bytte vatten och slog i happy lifes flytande bakteriekultur gav det sig inte dess grummel förrän efter en vecka och ett vattenbyte(ska ju bara ta några timmar)
Känner mig bra dum som ställer en sån här fråga men stör mig så på det
/Eric
Kommentar