Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
Vågar inte gå ed på det, men jag har för mig att jag läst nånstans att Jaggor kan bli uppempt 12-15 år under bra förhållanden. Vad gäller mina två, så är hannen runt 7 och honan runt 6 har jag för mig.Kommentar
-
Det är säkert som du säger Ciklidtok, beror väldigt mycket på skötsel osv. Vi får hoppas de blir riktigt gamla å grå
Han har visst kopplat på charmen igen, den gamle gossen:
Kommentar
-
Min hane har charmat till sig en ny kull ....det blir bara fler och fler yngel i varje kull.Kommentar
-
Mitt senaste par som jag hade bodde hos mig i 10 år, sen såldes dom, och så vitt jag vet så var dom åtminstånde i liv i 4 år tillMvh Jocke
Centralamerikanska Ciklider!Kommentar
-
-
Kommentar
-
-
Det absolut finaste jagga-paret jag sett live går nu hos Lasse i Sandby. Var kommer dessa ifrån?
//KajKommentar
-
Men hyffsat bra storlek på dom, undrar oxå var dom kommer från!CAKommentar
-
Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Jag blev bara så impad av att de var så maffiga så jag granskade dem inte så i detalj. Hade jag haft ett kar till dem så hade jag köpt de på direkten. Och upptäckt skavankerna i efterhand...
KajKommentar
-
Fantastisk tråd jag hittade. Har nu plöjt alla 72 sidorna och fått ett otäckt begär efter farliga fiskar.
Tack alla som bidragit.
Snabbkoll på akvarielagrets fisksök tyder på att jaggor finns att få tag på.
Nån med koll/tips kring P. loisellei och/eller P. friedrichstalii?Kommentar
-
Väcker liv i denna tråd!
Min jaguarhane som är 30cm tl har skrämt upp mig ordentligt. För drygt en vecka sedan matvägrade han och bar stod still i vattnet. Alla andra jaguarer käkade med frisk aptit, men han bara stod där och verkade som om sista gnistan var på väg bort!
Kollade allt och gjorde några vattenbyten, men inget hjälpte. Jag var beredd på det värsta, att jag skulle se honom med buken upp när jag tog min inspektionsrunda varje morgon. Men igår såg jag att han tog sin första räka på evigheter och idag tog han ett antal musslor! Så nu verkar livsgnistan återkommit, precis som hos husse!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Väcker liv i denna tråd!
Min jaguarhane som är 30cm tl har skrämt upp mig ordentligt. För drygt en vecka sedan matvägrade han och bar stod still i vattnet. Alla andra jaguarer käkade med frisk aptit, men han bara stod där och verkade som om sista gnistan var på väg bort!
Kollade allt och gjorde några vattenbyten, men inget hjälpte. Jag var beredd på det värsta, att jag skulle se honom med buken upp när jag tog min inspektionsrunda varje morgon. Men igår såg jag att han tog sin första räka på evigheter och idag tog han ett antal musslor! Så nu verkar livsgnistan återkommit, precis som hos husse!Kommentar
-
Har haft något mystikt i Jaguarburken. Alla tynade bort utom tre st. En stor hane och två mindre honor. De är från två olika kullar. Det tog flera veckor innan jag fick tillbaka livsgnistan hos dem. Igår var det säkert att de är friska! "Peppar,peppar......" En stor romkaka i ena hörnet och hanen uppvaktar den andra honan i motsatta änden i 720 burken.
Ska bli spännande om det blir yngel!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
Kommentar