Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
-
Kommentar
-
Det är som sagt svårt, du skulle följt mitt tidigare råd att ta alla 4 som gick hos Lasse.
Den understa på fotot med båda på tycker jag är mest lik en hona, och om den övre som är smalare har lagt rom så tycker jag det lutar åt två honor!?
Den övre tycker jag är lite mörkare i färgen o lite "mer lik" en hane än den undre!
Men dom är ju lika honor båda två!
//KajKommentar
-
Kommentar
-
/KajKommentar
-
Kommentar
-
Vilken bjässe!Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Kommentar
-
-
Tack FI . Jo han är ståtlig, hoppas bara att jag kan flytta snart så han och frugan hans kan komma till ett ännu större akvarium där de verkligen kommer till sin rättKommentar
-
Gillar dina inlägg. Jag har alltid ett igenkännande leende på läpparna när jag läser.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
-
Hjärtat blöder och samvetet är svart, men vad skall man göra. Jag har varit tvungen att sätta ner Jaguarparet i 300 litern. Det blev panikflyttning av fiskar här om dagen.
Lite lugnare blev jag när jag tidigare idag såg att de hade lekt och lagt rom på en sten, så det kan ju inte vara totalt katastrof med utrymmet Men frågan är, kan de gå däri, tills jag hittar en bättre lösning ?? jag vet inte hur länge det kan dröja, det kan dröja uppemot ett halvår innan jag kan fixa det, men jag vågar inte släppa ner dem i stora akvariumet igen just nu, och inte har jag plats för ett större akvarium till heller
Kommer de att fara väldigt illa, eller kan jag låta dem gå där en tidsperiod ??Kommentar
-
Jaguarynglen kläcktes i Onsdags eller Torsdags. Nu i helgen har jag varit till Norge på hundutställning, och när jag kommer hem tittar jag in i Karet där Jaguarena går ....och gissa vad jag fick se där
Jag har yngel i stort sett i hela akvariumetKommentar
-
Attans vad med småttingar. Kollar man inte noggrannare kan man tro att det är en massa skräp som flyger omkring och ge tips om bättre filterKlart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Kommentar