Snygga firrar Wilhelm och cool rulle. Aggrojagga supreme. Jag har glömt bort hur mycket dessa firrar möblerar om i burken. Det var ett tag sen man hade stora CA ciklider. Det var alltid en överraskning när man tände burken och märkte att all sand och växter låg på ett helt annat ställe än när man släckte.
Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
-
Jahopp, då blev man sugen på jaggor igen då Grymt fin jagga! Unikt sätt att filma i karet också, det där vill man ju prova. Vad kostar en sån där undervattenskamera?Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Hur snabbt växer jaggor från cirka5-6 cm upptill full storlek? Jag förstår det är svårt att svara på så matning och antal vattenbyten inverkar. Men är de generellt snabbväxande eller långsamtväxande?Kommentar
-
Själv har Jag bara haft jaggor från 10-12cm som minst de växer det dubbla på max ett halv år med protein rik mat typ skalade räkor och protein rik pellets och rent vatten och stort kar...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Okej, tack! En fråga till. De jaggor som går under namnet "Gold"- vad skiljer sig från de "vanliga"?Kommentar
-
Kommentar
-
En helt annan sak
min stora hane håller på lämna in trist som helvete fått något konstigt i munnen så han inte kan äta ser svullen ut lika bra avliva om det inte ser bättre ut ikväll vill ju inte att han ska lida riktigt tråkigt!!Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Tråkigt att höra micke
Har något fastnat i munnnen eller är det typ någon svamp angrepp i munnen??CAKommentar
-
han har ett sår ca 1cm långt på överläppen men sen inne i munnen överkäken så är tänderna synliga brukar vara dålda i en hudflik typ sen är det svullet och vit rumt omkring åxo men han käkade några räkor idag tar dom från sidan typ ser lite skumt ut hehe har inte givit upp honom ännu när han käkade idag, dör han så vetifan vad jag gör då tappar man lusten helt kan jag säga..Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
han har ett sår ca 1cm långt på överläppen men sen inne i munnen överkäken så är tänderna synliga brukar vara dålda i en hudflik typ sen är det svullet och vit rumt omkring åxo men han käkade några räkor idag tar dom från sidan typ ser lite skumt ut hehe har inte givit upp honom ännu när han käkade idag, dör han så vetifan vad jag gör då tappar man lusten helt kan jag säga..
Men som du säger det är inte lätt att hitta en ny så stor jagga hane om han skulle dö!CAKommentar
-
Låter som bakterier.. Försök behandla med bakteriedödande om han skulle palla det?SA:
Geophagus brasiliensis "Rio Sao Fransisco"
Caquetaia myersi "Rio Ortequaza"Kommentar
-
Usch va hemskt! Men du, kanske är det vita du ser svamp? Kan ju dyka upp om han har fått en skada. Jag hade ett ormhuvve som såg ut att ha hela munnen full av svamp, något vitt luddigt. Har du testat salta? Värt ett försök kanske. Det är ju sjukt tåliga fiskar så ge inte upp, bara han äter så borde han kunna repa sig.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
honan hanen verkar ligga i skilsmässa nu värsta liplock när jag kom hem sent ikväll bägge är sargade rejält nu aldrig varit med om liknande hon gav sig till slut och blev bortkörd ,detta är ingen svamp,,(kan kanske bli) såg mindre skador på honan innan men nu vet jag mera tur man har hyfsat långt kar iaf de håller sig på varsin kant nu...Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Förmodligen så märker väl honan av att hanen är försvagad o vill testa honom.
Problemet med hanen har påminner mig om när min prakt umbee lämnade in. Det var samma skit, ett munsår som ökade i storlek med enorm fart och dessutom spred sig in i munnen.
Andra umbees som jag hade fick såren på kroppssidorna och där lyckades jag behandla och rädda någon med jodopax.
Fast att smeta på jodopax i munnen på hanen är kanske inte så bra, jag vet inte hur han reagerar om/när han får ned jodopaxen i svalget.
Håller tummarna för att han repar sig!!Åter till CA
Det är där jag hör hemmaKommentar
Kommentar