Solen låg snett mot karet ikväll och gav ett sjysst ljus så jag passade på att fota småjaggorna.
Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
Mitt jaguarpar har bråkat ordentligt med varandra och honan har fått smällar på ögonen.
Hon verkar vara blind på ena ögat, så att hon missar maten de får. Hanen tar allt innan hon får tag i en räka. Annars så var hon alltid snabbast med att ta räkorna.
I några dagar har jag handmatat henne, med påföljd att det uppstod blodvite varje dag. Hon siktar fel o biter mig i tummen o pekfingret när hon tar räkan.
Igår så tog hon mitt långfinger istället för räkan och det är inget kul. Hon har sylvassa tänder och jag kan knappt ta i saker med tumme o pekfinger. Så nu matar jag henne med pincett! Hoppas att ögat blir bra igen.mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
www.linkopings-akvarieforening.net/
Har fortfarande bara 32 tomma förvaringsutrymmen!
www.aquafish.info www.crossbow-crest.seKommentar
-
Jaha då var man i jagga träsket själv har köpt mig 5 stycken småttingar som går i mitt 250 liters för stunden, ca 3-4 cm o växer så det knakar
Detdär såg lite smärtsammt ut Wilhelm, jag hade nog aldrig handmatat sådär stora jaggor720liter CA
Herichthys cyanoguttatus,
Parachromis loisellei
375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)
250liter CA
cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurKommentar
-
Sydney, det är ingen bra ide att ha dats med jaggor. Dats växer väldigt långsamt och inte särskilt aggressiva.
Nu har jag läst igenom hela tråden och det har varit väldigt intressant, jag har lärt mig rätt mycket om jaggor nu.
Jag är riktigt sugen på att skaffa ett par, men jag har tyvärr ingen plats i mina nuvarande kar och jag kan inte köpa ett till.
Man jag kommer absolut ha jaggor någon gång!
---
I am here: http://maps.google.com/maps?ll=58.191792,12.735408Kommentar
-
Mina Jaggor får tillfälligt bo i ett annat akvarium tills deras nya bo blir färdigt. Det är meningen att de ska få bo i ett 880 liters eller 950 liters jag har i garaget.
Jag mätte o vägde dem. Honan var 28cm tl vikt 670g och han var 36cm tl och vägde 1012g.
redig biff!
När paret var ur karet så dök det upp ett gäng jaguaryngel av varierande storlek! Nu törs de vara framme!mvh Wilhelm
"Animals are such agreeable friends- they ask no questions, they pass no criticisms"
-
Mina Jaggor får tillfälligt bo i ett annat akvarium tills deras nya bo blir färdigt. Det är meningen att de ska få bo i ett 880 liters eller 950 liters jag har i garaget.
Jag mätte o vägde dem. Honan var 28cm tl vikt 670g och han var 36cm tl och vägde 1012g.
redig biff!
När paret var ur karet så dök det upp ett gäng jaguaryngel av varierande storlek! Nu törs de vara framme!CAKommentar
-
Hmm... vet inte riktigt hur jag ska förklara detta men en av mina jaggors överkäke har låst sig i "utsträckt läge" är väll det bästa sättet att beskriva det på, går detta till sig? Eller kommer den o ha så? har funderat på om jag ska försöka håva upp den o försöka fixa till det men jag kanske skadar fisken istället å det vill jag ju inteSenast redigerad av Thompa; 22 December 2011, 11:02.720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
-
Ajdå, jag har läst om det men aldrig sett det. Vad jag förstått så brukar det rätta till sig. Har du någon bild?Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
försökte filma lite, håller på att uploada till youtube atm.. vet inte om det går att se på filmen dock, inte så bra skärpa.720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
-
Syntes inge vidare men slänger upp videon iaf, blev lite mer än bara jaggan i den dock720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
-
-
Kommentar
-
Tror den fick det efter den tryck i sig lite för stora pellets har dock inte hänt dom andra även den mindre...720liter CA
Parachromis loisellei
250liter CA
Thorichthys meekii yngel
-
mvh Wilhelm
-
Kommentar