Jaguarciklid - Parachromis managuensis
Kollaps
X
-
-
Väldigt intressant firre den med, men tyvärr ikke den jag tänker på heller, gör er säkert galna. Den är mer helröd med svarta drag tror jag, kanske inte ens är en amerikanare men har för mig det.Kommentar
-
-
720liter CA
Herichthys cyanoguttatus,
Parachromis loisellei
375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)
250liter CA
cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurKommentar
-
Du får väll helt enkelt gå igenom hela artregistret sydney kanske Trimac? eller citrinellum? lycka till med letandetSenast redigerad av Thompa; 28 April 2011, 04:57.720liter CA
Herichthys cyanoguttatus,
Parachromis loisellei
375liter (inte bestämt vad jag ska ha i än)
250liter CA
cichlasoma salvini "nototun" f2 yngel
Thorichthys meekii yngel
Herichthys Carpinte ungdjurKommentar
-
Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Behöver lite hjälp med vilken firre jag kan komplitera med i mitt akvarium. Just nu går det en jagga, zebra och några större malar. Som ni förstår behöver jag en tuff rackare, vad har ni för förslag?
En firre jag dock varit väldigt intresserad av och är har jag lyckats tappa bort namnet på. Den beskrivs som tuff och blir ganska stor, den har något smeknamn som tiger för dess utseende som ska vara tigerfärgat, vore kanon om någon lyckades komma på denna art?Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Först, tack alla för hjälpen, har sett en hel del nya intressanta firrar nu som får bli nästa kompletering.
Där satt den Micke, den jag letat efter bra länge nu, TACK! Tycker det verkar vara en intressant firre att komplitera med, vet dock att den kan bli skygg ensam, men kanske fungerar om man slänger i 3stvad tror ni, den ser ut att kunna stå på sig!Kommentar
-
Först, tack alla för hjälpen, har sett en hel del nya intressanta firrar nu som får bli nästa kompletering.
Där satt den Micke, den jag letat efter bra länge nu, TACK! Tycker det verkar vara en intressant firre att komplitera med, vet dock att den kan bli skygg ensam, men kanske fungerar om man slänger i 3stvad tror ni, den ser ut att kunna stå på sig!
Lutt här på forumet har sådana tror jag!CAKommentar
-
Där satt den Micke, den jag letat efter bra länge nu, TACK! Tycker det verkar vara en intressant firre att komplitera med, vet dock att den kan bli skygg ensam, men kanske fungerar om man slänger i 3stvad tror ni, den ser ut att kunna stå på sig!
ger dig en matnyttig länk ang firren mycket bra info där läs begrunda kräver stort kar!
Micke Jarhl Med akvarium!Kommentar
-
Det tar sig... Två till jaggor är införskaffade nu Ett par småttingar håller på att koppas in i soppan nu, två traditionella Akvarieteknik-jaggor.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Flyttar om lite på en gång. Stora jaggor kan vara rätt bestämda av sig men små jaggor är verkligen inte tuffa, de nya småttingarna pallade inte alls med konkurrensen och stöket i ciklidsoppan. Längst ned i rangordningen på en gång. Nu får de semestra ett tag i lugn och ro tillsammans med några guramis och ornatum i ett annat kar.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Rangordningen lär ändra sig när de växer upp kan jag tänka.Klart du ska vara medlem! Vi har ett växande medlemsantal och kommande år är jubileumsår, vi firar det väldigt gärna tillsammans med dig!
///David
Ordförande Nordiska CiklidsällskapetKommentar
-
Jo med tiden blir de giganter som bossar det mesta, mestadels pga storleken än aggressiviteten dock, men de måste få några centimeter till på sig innan de kan tampas med bråkmakarna i soppan verkar det som, eller också måste man ha i dem från starten.Fredrik Isaksson
BildarkivetKommentar
-
Kommentar